وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در دولت سیزدهم توسعه ناوگان هوایی یکی از شاخصهای اصلی بود و براساس آمار سازمان هواپیمایی کشور تعداد چشمگیری ناوگان وارد کشور شد و توسعه ناوگان در دولت چهاردهم نیز باید ادامهدار باشد.
وی ادامه داد: واردات هواپیما در تایپ و انواع مختلف برعهده شرکتهای هواپیمایی سپرده شد و توسعه ناوگان باید به حدی باشد که بیشتر از میزان تقاضای بازار باشد و تا زمانی که میزان عرضه و تقاضای بلیت هواپیما تعادل نداشته باشد، نمیتوان قانون آزادسازی قیمت بلیت اجرا شود، زیرا اجرای این روش بازار عرضه بلیت را به تعادل نخواهد رساند.
بذرپاش تاکید کرد: ناوگان هواپیمایی کشور از فرسودگی رنج میبرد، در نتیجه باید شرایط نوسازی ناوگان فراهم شود و نیاز فعلی صنعت هوایی سه برابر ناوگان فعلی است.
عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: از سوی دیگر با وجود گرمای بیسابقه در کشور ایران و عربستان انجام عملیات پروازهای حج قطعاً بسیار دشوار بود، در راستای توسعه خدمات و جلب رضایت مردم باید ناوگانهای کشور روبه توسعه باشد.
این مقام مسؤول تصریح کرد: موضوع ایمنی پرواز در این صنعت هوایی بسیار حائز اهمیت است و تمام موضوعات دیگر پساز ایمنی اولویت خواهد داشت، همچنین در زمینه ایمنی پروازها باید از خدا کمک بگیریم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی با سازمان هواپیمایی کشور قرار داد دارند و در ایران در حال فعالیت هستند؛ همچنین هماکنون در صنعت هوایی از کشورهای خارجی کمترین کمک را میگیرم و با توجه به شرایط مشخص است، جهتگیری ما درست است.
به گفته بذرپاش؛ با گرانفروشان بلیت پروازهای اربعین بدون تردید و ملاحظه برخورد خواهد شد.
منبع: مهر
source