یکی از بدترین اتفاقاتی که برای هر فردی ممکن است بیفتد، قطع عضو بوده و یکی از بدترین انواع قطع عضو، قطع پا از بالای زانو است که در آن به دلیل قطع مفصل زانو، فرد در زمان راه رفتن با چالش ها و مشکلات زیادی رو به رو می شود. برای آنکه چالش این گروه از افراد حل شود چاره ای به جز ساخت پروتز بالای زانو باقی نخواهد ماند. اگر در مورد این نوع پروتز اطلاعات زیادی ندارید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

ساخت با کیفیت ترین پروتز پا بالای زانو ایرانی

 

پروتز پا بالای زانو چیست؟

بیماری، تصادف های رانندگی و حادثه در حین کار، ممکن است که باعث شود فرد درگیر قطع عضو از ناحیه بالای زانو شود. قطع عضو که به آن آمپوتاسیون نیز گفته می شود چالش های زیادی را برای فرد به وجود می آورد. این چالش ها، زمانی که قسمت عمده ای از پا یا دست قطع می شود، بیشتر خواهد بود و کیفیت زندگی به شدت کاهش پیدا می کند.

به گزارش به دست آمده از خبرگزاری مشرق، ایلنا و فارس، پایار یکی از مجموعه هایی است که می تواند به افراد درگیر با قطع عضو از بالای زانو کمک زیادی کند. کمکی که این مجموعه می کند ساخت پروتز است. پروتزها اندام های مصنوعی هستند که برای قسمت های مختلف بدن در زمان قطع عضو ساخته می شوند. افرادی که پروتز پا بالای زانو نصب می کنند می توانند خیلی راحت تر از زمانی که پروتز نداشتند راه بروند و توانایی روزهای قبل از قطع عضو را به دست آورند.

پروتز بالای زانو از قسمت های مختلف مانند سوکت، مفصل زانو، کف پا و مچ پا تشکیل شده است. اگر به کلینیک ارتوپدی فنی پایار مراجعه کنید با توجه به نیازهایی که دارید پروتزی کاملا مناسب و کاربردی برای شما ساخته می شوند. طراحی و ساخت پروتز در این کلینیک به صورت کاملا اختصاصی صورت می گیرد. رزومه پربار و رضایت تمامی کسانی که پروتزهای بالای زانو را نصب کرده اند، از با سابقه بودن و مجرب بودن کادر این مجموعه حکایت می کند.

قیمت پروتز پا بالای زانو چقدر است؟

حال که متوجه شده اید پروتز پا بالای زانو چیست، خوب است در مورد قیمت این نوع پروتز صحبت کرده و به بررسی عواملی بپردازیم که باعث تغییر قیمت آن می شوند. ما در اینجا می خواهیم پارامترهایی را به شما معرفی کنیم که باعث تغییر قیمت این نوع پروتز می شوند:

1- ماده به کار برده شده در ساخت پروتز

در ساخت پروتزها از مواد اولیه و متریال های متفاوت استفاده می کنند. یکی از ارزان ترین متریال هایی که برای ساخت پروتز به کار می برند سیلیکون است. سیلیکون از جنس پلیمر است و به کارشناسان ساخت پروتز پا بالای زانو کلینیک پایار (payarcenter.com) این امکان را می دهد تا بتوانند پروتزی شبیه پای طبیعی انسان بسازند.

2-قطعات به کار برده شده در ساخت پروتز

از دیگر پارامترهایی که روی قیمت پروتز بالای زانو تاثیر می گذارد، قطعاتی است که در ساخت پروتز به کار برده می شود. هر قدر قطعات موجود در پروتز، پیشرفته تر باشد قیمت پروتز افزایش پیدا می کند.

3- هدف کاربر از نصب پروتز

کاربرانی که می خواهند با نصب پروتز برخی فعالیت های خاص را انجام دهند، مثلا به ورزش مشغول شوند، افرادی هستند که مجبورند نوع خاصی از پروتز را وصل کنند. همین تغییر در نوع پروتز از جمله مهم ترین عواملی است که باعث تغییر قیمت می شود. هر قدر نوع پروتز، خاص تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود و فرد مجبور است که هزینه بیشتری برای ساخت آن پرداخت کند.

 

ساخت با کیفیت ترین پروتز پا بالای زانو

 

4- کلینیک سازنده پروتز

دیگر موضوع تاثیرگذار روی قیمت پروتز پا بالای زانو، کلینیکی است که پروتز را برای فرد می سازد. اگر با کلینیک هایی که پروتز می سازند صحبت کرده باشید به خوبی متوجه شده اید که هر کلینیکی قیمت متفاوتی برای ساخت پروتز بیان می کند.

5-میزان قطع عضو

میزان و گستردگی قطع عضو نیز روی قیمت تاثیر دارد. معمولا در زمان هایی که قسمت زیادی از پای فرد قطع می شود، هزینه ای که از بابت ساخت پروتز باید پرداخت شود، افزایش پیدا می کند. برای مثال، هزینه پرداخت شده از بابت مچ مصنوعی پا کمتر از هزینه پرداخت شده از بابت تهیه پروتز بالای زانو است.

6- دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت

از دیگر عواملی که باعث می شود قیمت پروتزهای مخصوص بالای زانو تغییر کند می توان به اینها اشاره کرد:

  • مدل سوکت
  • مفصل زانوی به کار برده شده در ساخت پروتز
  • نحوه ماده ریزی برای ساخت سوکت
  • ساخت پروتز برای کاربری های خاص
  • نرخ ارز
  • میزان قطعات به کار برده شده در ساخت پروتز
  • کیفیت قطعات به کار برده شده در ساخت پروتز

برای برخی ها بسیار سخت است که هزینه بالایی برای ساخت پروتز پرداخت کنند. این گروه می توانند به شرکت بیمه ای که آنها را تحت پوشش خود گرفته است، مراجعه کرده و در مورد اینکه این شرکت چند درصد از هزینه پروتز را پرداخت می کنند، سوال کنند. برخی از بیمه های خصوصی در کشور هستند که با توجه به سقف تعهداتشان هزینه این پروتز را می پردازند.

 

ساخت با کیفیت ترین پروتز پا بالای زانو ایرانی توسط کادر مجرب در ایران

 

برای ساخت پروتز پا بالای زانو چه کنیم؟

برخی کسانی که نیاز به ساخت پروتز پا بالای زانو دارند ممکن است که ندانند باید به کجا مراجعه کنند. کلینیک هایی در کشور ما حضور دارند که به آنها کلینیک های ارتوپدی فنی گفته می شود. این کلینیک ها در حوزه ساخت اندام های مصنوعی فعالیت می کنند. با مراجعه به این کلینیک ها، ابتدا از اندام باقیمانده فرد یک قالب تهیه می شود و سپس با توجه به نیازهایی که فرد دارد یک نوع پروتز مناسب و کاربردی برای فرد ساخته می شود.

از آنجایی که پروتز ساخته شده قرار است جای خالی اندام قطع شده را بگیرد و در انجام کارها به متقاضی دریافت پروتز کمک کند، به همین دلیل از شما درخواست می کنیم به کلینیک هایی مراجعه کنید که می توانند کاربردی ترین نوع پروتز را بسازند و در اختیار شما قرار دهند. از جمله این کلینیک ها می تانیم به پایار اشاره کنیم که تا به حال برای بسیاری افراد پروتز بالای زانو ساخته و توانسته چراغ امید برای برگشت به زندگی عادی را در وجود آنها روشن کند.

source