آیا دلیل تاخیر در عرضه پردازنده‌های Ryzen 9000 شرکت AMD به دلیل یک غلط املایی ساده بود؟

شرکت AMD هیچ وقت دلیل تاخیر در عرضه پردازنده‌های سری Ryzen 9000 را اعلام نکرد، تنها چیزی که به طور رسمی اعلام شد این بود که AMD گفت مشکلات کیفیتی باعث شد تا این محصولات با چیزی که شرکت مدنظر داشته همسو نباشند. هرچند که به نظر می‌رسد دلیل این تاخیر صرفا یک غلط املایی ساده بوده است.

یک دسته پردازنده Ryzen 7 9700X اخیرا از طرف کارخانه به دست شرکت‌های دیگر رسیده که روی لیبل آن‌ها به اشتباه نام Ryzen 9 9700X چاپ شده است. این غلط املایی تاثیری روی عملکرد این پردازنده‌ها ندارد اما می‌تواند تبدیل به مسئله بحث‌برانگیزی شود که AMD ترجیح داده از آن دوری کند. همین موضوع احتمالا دلیل آن شده که این شرکت عرضه پردازنده‌های جدید خود را به تاخیر بیندازد.

شرکت AMD در بیانیه‌ای رسمی گفت:«ما از شور و هیجانی که برای پردازنده‌های سری Ryzen 9000 وجود دارد، سپاسگزاریم. در جریان بررسی‌های نهایی، متوجه شدیم که بسته محصولاتی که برای شرکای تجاری خود ارسال کردیم از نظر کیفیت با آنچه ما مدنظر داریم تطابق ندارد و تمام انتظارات ما را برآورده نمی‌کند. محض احتیاط و به منظور ایجاد باکیفیت‌ترین تجربه ممکن برای تمام کاربران پردازنده‌های رایزن، ما و شرکای تجاریمان مشغول تعویض آن قطعات با قطعات جدید هستیم.»

دکتر لیسا سو و تراشه های Ryzen 9000

احتمال وجود غلط املایی روی پردازنده‌های سری ۹۰۰۰ اولین بار در شبکه اجتماعی ایکس و توسط کاربری به نام Ian Cutress مطرح شده بود. هنوز هم دقیقا مشخص نیست که این غلط املایی روی بسته‌بندی این محصولات وجود داشته و می‌توان آن‌ها را راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر اصلاح کرد یا روی بدنه خود پردازنده وجود دارد و باید تمام پردازنده‌های ارسال شده به کارخانه برگردند.

اخیرا رسانه Tom’s Hardware نیز خبر داده بود که پردازنده‌های Ryzen 5 9600X نیز به اشتباه با لیبل Ryzen 9 برای شرکت‌ها ارسال شده‌اند. در هر صورت عجیب است که این شرکت به دلیل غلط املایی روی یک یا دو محصول، معرفی کل مجموعه را به تعویق انداخته است. شاید این مشکل روی تمام محصولات وجود داشته یا شاید AMD می‌خواسته مطمئن شود که هیچ پردازنده‌ای با لیبل اشتباه Ryzen 9 9700X در بازار وجود نداشته باشد. هرچند بالاخره یک نفر توانسته به این پردازنده‌ها دست پیدا کند تا این خبر را منتشر کند.

با وجود اینکه نام و کد محصولات روی بدنه پردازنده‌ها با لیزر حک می‌شوند اما اصلاح آن‌ها کار سختی نیست هرچند به منظور انجام این کار باید تمام پردازنده‌ها دوباره به کارخانه برگردند و دوباره در خط حکاکی قرار بگیرند. سوال اصلی این است که آیا تحمل تمام این دردسرها ضروری بود یا می‌شد پردازنده‌ها را با وجود لیبل اشتباه به بازار عرضه کرد؟

نظرات خود را با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

source