بیوگرافی زینب نوروزی ملی پوش قایقرانی و همسرش و فرزندان با عکس و سوابق و زندگی شخصی او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی زینب نوروزی

زینب نوروزی قایقران روئینگ ایرانی متولد ‎۱۱ دی ۱۳۷۸ در شهرستان میانه در اذربایجان شرقی میباشد و اصالتا ترک است.

بیوگرافی زینب نوروزی ملی پوش قایقرانی و همسرش و فرزندان + عکس

او دارای دو مدال نقره بازی های اسیایی هانگژو در سال 2022 در بخش دو نفره و چهار نفره زنان میباشد.

همچنین در سال 2019 در مسابقات بازی های آسیایی دو نفره و چهار نفره زنان مدال برنز کسب کرده است.

زینب نوروزی در مسابقات جهانی و المپیک هیچگاه نتوانست مدالی را کسب کند.

زینب نوروزی کیست و اهل کجاست

زینب نوروزی ملی پوش قایقرانی روئینگ ایران است و اهل شهرستان میانه واقع در استان آذربایجان شرقی است و اصالتا تورک میباشد.

شروع فعالیت ورزشی

زینب نوروزی ورزش را زمانی که 15 سال سن داشت با دو و میدانی استارت زد اما به دلیل اینکه علاقه زیادی به قایقرانی داشت در سن 18 سالگی قایقرانی را اغاز کرد و بعد از گذشته یک هفته  در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرد و توانست مقام  سوم را  به دست اورد و موفق شد جواز حضور در تیم ملی جوانان قایقرانی ایران را به دست اورد و در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند.

عکس های زینب نوروزی و مهسا جاور

سال ۱۳۹۶ پس از کسب عنوان اول جوانان کشور، نظر مربیان تیم ملی بزرگسالان قایقرانی ایران را به خود جلب کرد و به اردو فراخوانده شد.

سال ۱۴۰۲ به همراه تیم دانشگاه آزاد به قهرمانی لیگ کشوری دست یافت و هم اکنون به عنوان امتیازآورترین بازیکن لیگ رویینگ ایران شناخته می شود.

همچنین ببینید

بیوگرافی نازنین ملایی (قایقرانی) کیست و اهل کجاست

بیوگرافی هدیه کاظمی قهرمان قایقرانی اهل کجاست +همسر و عکس

او میگوید او درباره شروع قایقرانی می گوید: سال ۹۶ بعد از سه سال که دوومیدانی کار کردم، تصمیم گرفتم که به قایق‌رانی بیایم. یعنی در یکی از سالن‌های شهرم زنجان می‌دویدم که مربی استعدادیابی به من گفت تو که قدت بلند است، قایقرانی را هم امتحان کن. یک هفته بعد انتخابی تیم ملی بود و در دستگاه شبیه سازی قایقرانی (ارگومتر) بدون هیچ تمرین و آموزش و در حالی که فقط یه هفته بودم وارد قایقرانی شده بودم، سوم و به اردو تیم ملی جوانان دعوت شدم. شش ماه بعد از دعوت به اردو به مسابقات قهرمانی آسیا جوانان اعزام شدم. نفر اول جوانان در کشور بودم، به اردوهای بزرگسالان دعوت شدم و خداراشکر در اردوها ماندگار شدم.

بیوگرافی و عکس های اینستاگرامی زینب نوروزی

کسب مدال طلای اسیایی در سال 2022

سال ۲۰۲۳ در ۲۴ سالگی در بازی های آسیایی هانگژو چین حضور پیدا کرد و موفق شد دو مدال نقره در بخش دو نفره و چهار نفره در پارو را برای کشور ایران به ارمغان بیاورد.

بازی های المپیک 2024

مهسا جاور و زینب نوروزی در روئينگ دونفره سبک وزن زنان از صعود به نیمه نهایی المپیک پاریس بازماندند.

در سومین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مرحله شانس مجدد رویینگ دونفره سبک وزن زنان برگزار شد و نمایندگان ایران موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی نشدند.

بیوگرافی و عکس های اینستاگرامی زینب نوروزی

قایق ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله شانس مجدد زمان ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۵۶ صدم ثانیه را ثبت کرد و به عنوان قایق چهارم به فینال C رفتند.

همسر و فرزندان

درباره زندگی شخصی و همسر و فرزندان زینب نوروزی اطلاعاتی وجود ندارد.

بیوگرافی و عکس های اینستاگرامی زینب نوروزی

source