دوربین گوشی خود را باز میکنید تا عکس بگیرید، 🤳 ناگهان با صفحه سیاه مواجه می شود! اما نگران نباشید، با چند راه کار ساده این مشکل حل می شود.

در این مطلب از انزل وب به ۱۰ اقدام اساسی برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین آیفون می پردازیم.

علت سیاه شدن دوربین گوشی آیفون چیست؟

How to Fix a Black Camera Screen on Your iPhone?

به طور خلاصه برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین آیفون روش های زیر را انجام دهید:

  • دوربین را از جلو به عقب جا به جا کنید.
  • گوشی را یکبار خاموش و روشن کنید.
  • برنامه دوربین را بسته و مجدد باز کنید.
  • سیستم عامل iOS خود را آپدیت کنید.
  • برنامه Camera App را آپدیت کنید.
  • از برنامه دوربین دیگری استفاده کنید.
  • ویژگی VoiceOver را غیرفعال کنید.
  • حالت Low Power Mode را غیرفعال کنید.
  • قابلیت Location Access را غیرفعال کنید.
  • تنظیمات گوشی آیفون خود را به حالت کارخانه برگردانید.

در ادامه به بررسی دقیق تر این موارد می پردازیم.

۱- دوربین را از جلو به عقب جا به جا کنید

ممکن است این روش ساده به نظر برسد ولی در اغلب مشکل را حل می کند. جا به جایی بین دوربین جلو و عقب باعث می شود تا برنامه دوربین لنز عقب را مجدد انتخاب کند و همین کار سبب حل مشکل می شود. برنامه Camera را باز کنید. و گزینه تغییر دوربین که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد را انتخاب کنید.

سیاه شدن دوربین گوشی ایفون

۲- گوشی را یکبار خاموش و روشن کنید

راه اندازی مجدد گوشی می تواند تمامی باگ ها و مشکلات نرم افزاری را حل کند. دکمه Power را نگه دارید تا گزینه Power Off برای شما نمایش داده شود. روی گزینه از چپ به راست بکشید تا گوشی شما خاموش شود. سپس پس از چند دقیقه دکمه Power را نگه دارید تا لوگوی  اپل به شما نمایش داده شود.

سیاه شدن دوربین جلو ایفون

۳- برنامه دوربین را بسته و مجدد باز کنید

یکی دیگر از روش های حل مشکل سیاه شدن دوربین گوشی ایفون بستن کامل برنامه Camera است. با این کار هر گونه اشکال و یا مشکل نرم افزاری از بین رفته و مشکل حل می شود. اگر گوشی شما داری دکمه Home است آن را دوبار فشار دهید، در غیر اینصورت انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید تا تمام برنامه های باز برای شما نمایش داده شود. سپس برنامه Camera را یکبار به طور کامل ببندید و مجدد باز کنید.

سیاه شدن دوربین گوشی ایفون

۴- برنامه Camera App را آپدیت کنید

برای  رفع مشکل سیاه شدن دوربین آیفون حتما از آپدیت بودن برنامه Camera مطمئن شوید. آپدیت برنامه معمولا باگ های نرم افزاری و مشکل سیاه شدن دوربین ایفون آن را بر طرف می کند. برای آپدیت برنامه در App Store در قسمت Available Update برنامه Camera App آپدیت کنید.

لکه سیاه در دوربین ایفون

۵- سیستم عامل iOS خود را آپدیت کنید

یکی دیگر از راه حل های سیاه شدن دوربین گوشی ایفون آپدیت سیستم عامل iOS است. برای آپدیت سیستم عامل در Setting به بخش General بروید.

سپس گزینه Software Update را انتخاب کنید.

سیاه شدن دوربین سلفی ایفون

اگر برای کوشی شما آپدیت وجود داشته باشد، گزینه Download and installبرای شما فعال می شود، آن را انتخاب کنید.

۶- از برنامه دوربین دیگری استفاده کنید

اگر هیچ کدام از روش های بالا مشکل را حل نکرد می توانید از برنامه های دوربین جایگزین استفاده کنید. برای دانلود این برنامه ها به App Store بروید و عبارت Camera App را جستجو کنید. در بین برنامه ها، هر کدام که امتیاز و نظرات مثبت بیشتری دارد را دانلود و استفاده کنید. برای نمونه برنامه +Camera  یک برنامه جایگزین مناسب برای عکسبرداری در گوشی ایفون است.

ریست تنظیمات دوربین ایفون

۷- ویژگی VoiceOver را غیرفعال کنید

بسیاری از کاربران ایفون در زمانی که قابلیت VoiceOver فعال است با مشکل سیاه شدن دوربین مواجه می شوند. بنابراین برای حل مشکل این قابلیت را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن VoiceOver ابتدا وارد Setting شوید.

به بخش Accessibility بروید.

از کار افتادن دوربین و فلش ایفون

گزینه VoiceOver را انتخاب کنید.

ریست تنظیمات دوربین ایفون

در این قسمت قابلیت VoiceOver را غیرفعال کنید.

سیاه شدن دوربین سلفی ایفون

۸- برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین آیفون Low Power Mode را غیرفعال کنید

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث از کار افتادن دوربین و فلش ایفون شود، فعال بودن حالت Low Power Mode است. این قابلیت زمانی که درصد باتری شما خیلی کم است ممکن است دوربین و فلش شما را غیرفعال کند و باعث سیاه شدن دوربین شود.  برای رفع این مشکل حالت Low Power Mode را غیرفعال کنید.

۹- قابلیت Location Access را غیرفعال کنید

از دیگر مواردی که باعث لکه سیاه در دوربین ایفون می شود، فعال بودن قابلیت Location Access است. برای غیرفعال کردن آن Setting باز کرده و در قسمت Privacy گزینه Location Servicesرا انتخاب کنید. در لیست برنامه ها، برنامه Camera را انتخاب کنید. گزینه Never را انتخاب کنید.

لکه سیاه در دوربین ایفون

۱۰- تنظیمات گوشی آیفون خود را به حالت کارخانه برگردانید

توجه کنید با انجام اینکار تمام داده های شما حذف خواهد شد، پس قبل از انجام مراحل حتما از اطلاعات حیاتی و مهم خود بکاپ بگیرید.

اگر هیچ کدام از روش های بالا مشکل را برطرف نکرد. برای حل مشکل از کار افتادن دوربین ایفون می توانید تنظیمات گوشی خود را ریست کرده و  به حالت کارخانه بازگردانید. این کار می تواند تنظیمات نادرست را از بین ببرد و مشکل مشکل سیاه شدن دوربین ایفون را بر طرف کند. برای ریست تنظیمات دوربین ایفون وارد Setting شوید و گزینه General را انتخاب کنید.

در این منو گزینه Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.

سیاه شدن دوربین گوشی ایفون

گزینه Reset را انتخاب کنید.

ریست تنظیمات دوربین ایفون

گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید.

سیاه شدن دوربین گوشی ایفون

در آخر پسورد خود را وارد کنید تا تنظیمات گوشی شما به حالت کارخانه باز گردد.

سوالات متداول

وقتی دوربین گوشی سیاه میشود چه کنیم؟

برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین این روش های را امتحان کنید: برنامه دوربین را بسته و مجدد باز کنید. به تنظیمات گوشی بروید و حافظه پنهان دوربین را پاک کنید. گوشی خود را یکبار خاموش و روشن کنید. از آپدیت بودن سیستم عامل و برنامه دوربین مطمئن شوید. به قسمت تنظیمات برنامه دوربین بروید و دسترسی ها را چک کنید. اگر مشکل حل نشد احتمالا دوربین شما مشکل سخت افزاری دارد، حتما با یک تعمیرکار مشورت کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه برای حل مشکل سیاه شدن دوربین آیفون ساده‌ترین روش تغییر جهت دوربین و استفاده از برنامه‌های جایگزین دوربین مثل +Camera است. علاوه بر این بسیاری از کاربران با خاموش کردن حالت پاور سیور و ویژگی VoiceOver این مشکل را توانستند حل کنند. آپدیت کردن سیستم عامل گوشی و برنامه دوربین را نیز می‌توانید برای رفع این باگ انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدوارم توانسته باشید توسط روش‌های بالا مشکل سیاه شدن دوربین آیفون را حل کنید. اگر شما نیز ترفند یا تنظیمات دیگری برای حل این باگ عجیب آیفون می‌شناسید حتماً آن را در بخش نظرات این پست با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

source