اگر به هر دلیلی نوتیفیکیشنی را از دست دادید با فعال کردن قابلیت نوتیفیکیشن هیستوری 🔔 در اندروید ۱۱ به بعد می توانید به نوتیفیکیشن های قبلی خود دسترسی داشته باشید.

در این مطلب از انزل وب، به آموزش بهترین روش های دیدن نوتیفیکیشن های قبلی اندروید خواهیم پرداخت.

نحوه مشاهده تاریخچه نوتیفیکیشن اندروید

How to Check Notification History on Android

گاهی به دلیل مشغله ممکن است یک نوتیفیکیشن را رد کنید و یا به دلیل انباشته شدن اعلان های خود و پاک کردن یکجای آن ها برخی از نوتیفیکیشن های مهم را از دست بدهید. در این صورت در گوشی های اندرویدی (اندروید ۱۱ به بالا) با فعال کردن قابلیت Notification History قادر به مشاهده نوتیفیکیشن های پاک شده خود خواهید بود. این قابلیت تاریخچه ای از نوتیفیکیشن های گذشته را به شما نشان می دهد.

در ادامه به آموزش بهترین روش های دیدن نوتیفیکیشن های قبلی اندروید یا تاریخچه اعلان در گوشی سامسونگ و دیگر برندها می پردازیم.

۱- روشن کردن نوتیفیکیشن هیستوری اندروید

تاریخچه اعلان ها یا Notification History در اندروید به‌طور پیش فرض فعال نیست. برای شروع ذخیره تاریخچه اعلان ها و مشاهده نوتیفیکیشن های پاک شده در آینده، باید این ویژگی را به صورت دستی فعال کنید. برای فعال کردن این ویژگی در اکثر گوشی های اندرویدی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

به Settings بروید و روی Notifications تپ کنید.

روشن کردن Notification History در اندروید بخش اول

سپس روی Notification History تپ کنید.

روشن کردن Notification History در اندروید بخش دوم

گزینه Use notification history را مطابق تصویر فعال کنید.

روشن کردن Notification History در اندروید بخش سوم

اکنون اندروید باید شروع به ذخیره تاریخچه همه نوتیفیکیشن های شما کند. همچنین اگر این قابلیت در گوشی شما وجود ندارد می توانید از اپ های جانبی مانند Notification Log استفاده کنید.

۲- دیدن نوتیفیکیشن های قبلی اندروید

دیدن نوتیفیکیشن هیستوری در Settings

روش متداول برای بررسی تاریخچه اعلان ها رفتن به Settings است. برای دسترسی سریع به تاریخچه اعلان ها مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه تنظیمات را باز کنید و روی Notifications تپ کنید.

سپس روی Notification history تپ کنید.

صفحه به دو بخش Recently dismissed و Last 24 hours تقسیم شده است.

اعلان‌های Recently dismissed به طور جامع نمایش داده می شوند، در حالی که اعلان های بخش فرعی Last 24 hours بر اساس هر برنامه مرتب شده اند.

دیدن Notification History از طریق تنظیمات

دیدن نوتیفیکیشن هیستوری در Notifications Panel

برای دسترسی به نوتیفیکیشن هیستوری اندروید یک ترفند هوشمندانه دارد که به شما امکان می دهد به سرعت به این بخش دسترسی پیدا کنید.

صفحه را از بالا به پایین بکشید تا پنل تنظیمات سریع باز شود.

سپس روی No notifications تپ کنید تا به تنظیمات تاریخچه نوتیفیکیشن ها بروید.

اکنون باید تمامی نوتیفیکیشن های رد شده اخیر و نوتیفیکیشن های ۲۴ ساعت گذشته را ببینید.

به عنوان مثال، برای دیدن نوتیفیکیشن های قبلی اینستاگرام می توانید روی اعلان پیام متنی تپ کنید تا به مکان دقیق محلی که پیام در آن قرار دارد بروید.

دیدن Notification History در اندروید از طریق پنل

دیدن نوتیفیکیشن هیستوری در گوشی های سامسونگ

اگر شما گوشی سامسونگ دارید، فرآیند دسترسی به تاریخچه اعلان ها کمی متفاوت از اندروید اصلی است. در اینجا نحوه فعال سازی و بررسی نوتیفیکیشن هیستوری در گوشی های سامسونگ با رابط کاربری One UI آمده است:

Settings را باز کنید و به قسمت Notifications بروید.

سپس به Advanced Settings بروید.

در اینجا، گزینه Notification history را انتخاب کنید.

دکمه بالای صفحه Notification history را روشن کنید.

پس از فعال شدن این گزینه، وقتی نوتیفیکیشن ها را رد می‌کنید، می توانید نوتیفیکیشن هیستوری خود را از اینجا بررسی کنید.

دیدن Notification History در سامسونگ

 دیدن نوتیفیکیشن های قبلی با Notification History در شیائومی

برای فعال کردن این قابلیت در گوشی های شیائومی وارد Settings و بخش Notifications شوید.

Notification history در شیائومی بخش اول

اگر این قابلیت در گوشی شما وجود داشته باشد گزینه Notification History را مشاهده خواهید کرد. روی آن تپ کنید.

Notification history در شیائومی بخش دوم

با تپ کردن روی آن این قابلیت را مطابق تصویر فعال کنید.

Notification history در شیائومی بخش سوم

با فعال کردن این قابلیت می توانید در ادامه نوتیفیکیشن هیستوری تلگرام و سایر اپ های خود را از همین مسیر و بخش آرشیو نوتیفیکیشن در شیائومی در همین بخش مشاهده کنید.

۳- خاموش کردن نوتیفیکیشن هیستوری اندروید

اگر بنا به هر دلیلی دیگر نمی خواهید گوشی تان تاریخچه نوتیفیکیشن ها را ذخیره کند، می توانید با دنبال کردن مراحل زیر آن را غیرفعال کنید:

به Settings بروید و روی Notifications تپ کنید.

 

روشن کردن Notification History در اندروید بخش اول

در قسمت Manage، روی Notification history تپ کنید.

روشن کردن Notification History در اندروید بخش دوم

کلید Use Notification history را که در تصویر روشن است، خاموش کنید.

روشن کردن Notification History در اندروید بخش سوم

۴- استفاده از قابلیت Snooze در گوشی های اندروید

به جای رد کردن نوتیفیکیشن ها، می توانید با استفاده از قابلیت Snooze آن ها را به تعویق بیندازید و در زمان مناسب تری دریافت کنید. اما این ویژگی به طور پیش فرض فعال نیست و باید آن را فعال کنید.

Settings را باز کنید.

Notifications را انتخاب کنید.

به پایین بروید و سوئیچ Allow notification snoozing را فعال کنید.

فعال کردن Snooze در اندروید بخش دوم

پس از فعال سازی قابلیت تعویق نوتیفیکیشن ها از منوی تنظیمات، یک آیکون ساعت در کنار هر نوتیفیکیشن نمایش داده خواهد شد. می توانید روی آن تپ کنید تا نوتیفیکیشن ها را تا دو ساعت به تعویق بیندازید و پس از دو ساعت آن ها را مجددا دریافت کنید.

استفاده از Snooze در اندروید

سوالات متداول

تاریخچه نوتیفیکیشن چیست؟

Notification History یا تاریخچه نوتیفیکیشن در اندروید یک ویژگی است که به کاربران اجازه می دهد، نوتیفیکیشن هایی که دریافت کرده اند را حتی پس از حذف آن‌ها مشاهده کنند. این ویژگی برای افرادی که به طور اتفاقی نوتیفیکیشن ها را حذف می کنند یا نوتیفیکیشن های مهمی را از دست می دهند، بسیار مفید است.

چگونه تاریخچه نوتیفیکیشن را فعال کنیم؟

برای دسترسی به تاریخچه نوتیفیکیشن در اندروید، Settings را باز کنید. در تنظیمات به بخش Notifications یا Apps & notifications بروید. در نسخه های 11 به بالای اندروید، باید گزینه Notification history را پیدا کرده و آن را فعال کنید. پس از فعال سازی، می توانید نوتیفیکیشن های دریافت شده را در این بخش مشاهده کنید.

چرا گوشی من تاریخچه نوتیفیکیشن ندارد؟

اینکه چرا گوشی اندروید شما گزینه Notification History یا تاریخچه نوتیفیکیشن را ندارد، می تواند به چند دلیل مختلف بستگی داشته باشد. این قابلیت به صورت پیش فرض در نسخه های جدیدتر اندروید (از اندروید 11 به بعد) موجود است. اگر گوشی شما از نسخه قدیمی تری از اندروید استفاده می‌کند، این ویژگی ممکن است در دسترس نباشد. از طرف دیگر برخی از سازندگان گوشی های اندروید مانند سامسونگ، شیائومی و غیره از رابط های کاربری سفارشی خود استفاده می کنند که ممکن است برخی ویژگی های اندروید اصلی (stock Android) را تغییر داده یا حذف کنند. در نتیجه، حتی اگر گوشی شما نسخه اندروید 11 یا بالاتر داشته باشد، ممکن است به این ویژگی دسترسی نداشته باشید. همچنین ممکن است نرم افزار گوشی شما نیاز به بروزرسانی داشته باشد تا به این ویژگی دسترسی پیدا کنید.

جمع بندی

برای مشاهده تاریخچه اعلان های قبلی خود، در صورتی که فکر می کنید نوتیفیکیشن مهمی را از دست داده اید، در گوشی های اندرویدی (۱۱ به بالا) می توانید از قابلیت Notification History استفاده کنید. برای فعال کردن این قابلیت که به طور معمول غیر فعال است، می توانید از مسیر Settings > Notification < Navigation History < Use Navigation History اقدام کنید. این مسیر ممکن است در گوشی شما متفاوت باشد که در این مطلب به آموزش روش های دیدن نوتیفیکیشن هیستوری اکثر مدل ها از جمله سامسونگ و شیائومی پرداخته ایم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما چه تجربه ای از انباشته شدن نوتیفیکیشن های گوشی اندرویدی خود دارید؟ از اپ های جانبی برای گوشی هایی که از این قابلیت بی بهره اند، چه تجربه ای دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید.

source