طرفداری | اگرچه مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس به طور رسمی از تاریخ ۵ مرداد آغاز خواهد شد، اما شور و هیجان این رویداد عظیم ورزشی از همین امروز، سوم مرداد، با برگزاری برخی از رقابت‌ها شروع شده است.

با وجود آغاز برخی از رقابت‌ها، چشم‌ها به سوی مراسم افتتاحیه المپیک دوخته شده است. این مراسم که در تاریخ ۵ مرداد برگزار خواهد شد، لحظه‌ای تاریخی و به یاد ماندنی خواهد بود که آغاز رسمی این رویداد ورزشی عظیم را رقم خواهد زد. با این حال، نمی‌توان از مسابقاتی که آغاز شده، چشم پوشی کرد، از جمله حضور زودهنگام نمایندگان ایران.

برنامه کامل بازی‌های نمایندگان ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

تقویم بازی‌های المپین‌های ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شرح زیر است. این صفحه به صورت لحظه‌ای، بروزرسانی می‌شود…

 

شنبه ۶ مرداد – تنیس روی میز، ژیمناستیک، روئینگ، تیراندازی و شمشیربازی

تنیس روی میز

– ندا شهسواری

قرعه کشی رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بخش زنان انجام شد و ندا شهسواری تنها بانوی المپیکی کشورمان در دور اول با قرعه استراحت مواجه شد و در مرحله بعد با پریتیکا پاواده از کشور میزبان و دارنده رتبه ۱۸ دنیا دیدار خواهد کرد. این دیدار از ساعت ۲۳ آغاز می‌شود.

ندا شهسواری المپیک ۲۰۲۴

بروزرسانی: ندا شهسواری در دور یک سی‌ودوم نهایی مسابقات تنیس روی میز انفرادی زنان در جدال با حریف فرانسوی با نتیجه ۴-۱ شکست خورد از دور ‌مسابقات کنار‌ رفت.

– نوشاد عالمیان

نوشاد عالمیان نفر ۵۱ رنکینگ دنیا در نخستین دیدار خود به مصاف اولاجید اوموتایو از نیجریه دارنده رنکینگ ۱۰۴ از دنیا خواهد رفت. این دیدار از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز می‌شود.

نوشاد عالمیان المپیک ۲۰۲۴

بروزرسانی: نوشاد عالمیان در مرحله یک سی‌ودوم نهایی مسابقات تنیس روی میز المپیک ۲۰۲۴ به مصاف اولاجیده اوموتایو از نیجریه رفت و با نتیجه ۴-۱، راهی مرحله بعد شد.

– نیما عالمیان

نیما عالمیان دیگر نماینده پینگ پنگ کشورمان در المپیک پاریس با کائو چنگ جوی از چین تایپه دارنده رنکینگ ۳۲ دنیا مسابقه خواهد داد. این دیدار از ساعت۲۱:۱۵ آغاز می‌شود.

ژیمناستیک

– مهدی الفتی

دیگر پرچمدار کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴، مهدی الفتی ۲۳ ساله، از این روز کار خود را آغاز خواهد کرد. الفتی با کسب رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه، حضور خود در پاریس را قطعی کند. رقابت‌های الفتی از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود.

علی الفتنی المپیک ۲۰۲۴

بروزرسانی: مهدی الفتی، نماینده ژیمناستیک ایران در رشته پرش خرک طی حرکت اول امتیاز ۱۴.۶۶۶ و در حرکت دوم امتیاز ۱۴.۵۸۳ را به ثبت رساند. الفتی برای قرار گرفتن در جمع ۸ نفر پایانی باید منتظر نتایج رقبای خود باشد تا تکلیف صعود او به فینال این رقابت‌ها مشخص شود.

پس از پایان رقابت‌های ژیمناستیک، مهدی الفتی در رده هشتم رشته خود قرار گرفت و راهی فینال این رقابت‌ها شد.

روئینگ

– فاطمه مجلل

تنها نماینده ایران در رشته روئینگ، کار خود را از روز ۶ مرداد و یک روز پس از تولد ۲۲ سالگی، در المپیک به رقابت خواهد پرداخت. مجلل سابقه دو طلای زیر ۲۳ سال آسیا و یک نقره مسابقات آسیایی را در کارنامه دارد. رقابت‌های روئینگ از ساعت ۱۱:۴۲ صبح آغاز می‌شود.

فاطمه مجلل المپیک ۲۰۲۴

بروزرسانی: فاطمه مجلل نماینده ایران در قایقرانی رویینگ تک نفره در مسابقه مقدماتی رتبه چهارم را کسب کرد و راهی مرحله شانس مجدد شد. 3 رتبه اول به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی می‌شدند.

بیشتر بخوانید:  المپیک 2024 | روز دوم نمایندگان ایران؛ مسابقه دور مقدماتی قایقرانی رویینگ فاطمه مجلل

 

شمشیربازی

– محمد فتوحی

در مرحله یک سی و دوم انفرادی اسلحه سابر، محمد فتوحی با زیا از مکزیک در ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه مبارزه می‌کند.

محمد فتوحی المپیک ۲۰۲۴

بروزرسانی: محمد فتوحی نماینده شمشیربازی سابر ایران در اولین مسابقه خود برابر نماینده مکزیک با نتیجه ۱۵-۱۳ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت

 

– علی پاکدامن

علی پاکدامن با برخورداری از قرعه استراحت در دور اول، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مرحله سابر از ساعت ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه به مصاف یوشیدا از ژاپن خواهد رفت.

علی پاکدامن المپیک ۲۰۲۴

بروزرسانی: در اسلحه سابر رقابت‌های شمشیربازی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، علی پاکدامن در مرحله دوم توانست با نتیجه ۱۵-۱۱ یوشیدا از ژاپن را شکست داده و راهی جمع ۱۶ نفر نهایی شود.

علی پاکدامن در دومین مسابقه خود مقابل سانگوک از کره جنوبی قرار گرفت با شکست ۱۰-۱۵، از دور مسابقات کنار رفت. با این حساب پرونده شمشیربازی ایران در بخش انفرادی بسته شد و حالا تنها چشم به مسابقات تیمی دارند.

بیشتر بخوانید: روز دوم نمایندگان ایران؛ با حذف علی پاکدامن، پرونده شمشیربازی انفرادی ایران بسته شد

– محمد رهبری

محمد رهبری همانند پاکدامن پس از استراحت در دور اول، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی از ساعت۱۵:۱۵ مقابل سباستین پاتریک فرانسوی قرار می‌گیرد.

محمد رهبری المپیک ۲۰۲۴

بروزرسانی: محمد رهبری، نماینده شمشیربازی سابر ایران، در نخستین مسابقه خود در مقابل نماینده فرانسه که رتبه ۸ جهان را در اختیار دارد، با نتیجه ۱۵-۱۳ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

بیشتر بخوانید: روز دوم نمایندگان ایران؛ محمد رهبری حذف شد

تیراندازی

– هانیه رستمیان

در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر، هانیه رستمیان از ساعت ۱۴ رقابت‌های خود را آغاز خواهد کرد.

هانیه رستمیان در المپیک ۲۰۲۴

بروزرسانی: هانیه رستمیان، تنها نماینده تیم ملی تیراندازی ایران در المپیک ۲۰۲۴ با کسب ۵۷۱ امتیاز در رشته ۱۰ متر تپانچه بادی، رتبه بیست و دوم را به خود اختصاص داد و از صعود به مرحله نهایی بازماند.

بیشتر بخوانید: روز دوم نمایندگان ایران؛ هانیه رستمیان از صعود به فینال تپانچه بادی ۱۰ متر باز ماند


جمعه ۵ مرداد – مراسم افتتاحیه المپیک

رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ از روز جمعه ۵ مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه، رسما آغاز خواهد شد. مهدی الفتی و ندا شهسواری، پرچمداران کاروان ایران در این رویداد خواهند بود.


پنج‌شنبه ۴ مرداد – مبینا فلاح (تیراندازی با کمان)

کماندار ۲۴ ساله که در مسابقات مرحله نهایی انتخابی المپیک به میزبان آنتالیا موفق به کسب مدال نقره و سهمیه المپیک شد، اولین نماینده ایران خواهد بود که در این مسابقات به رقابت می‌پردازد. رقابت‌های تعین رنک تیراندازی با کمان روز پنج‌شنبه ۴ مرداد برگزار و سپس از روز ۹ مرداد پیگیری می‌شود.

بروزرسانی: مبینا فلاح در رقابت‌های تیراندازی با کمان المپیک پاریس با کسب ۶۵۲ امتیاز از مجموع ۷۲ تیر، موفق شد به رتبه ۲۸ دست یابد. وی در دور نخست مسابقات اصلی باید با ان‌گویه از ویتنام، دارنده رتبه ۳۷، به رقابت بپردازد

بیشتر بخوانید: آغاز کار نمایندگان ایران؛ مبینا فلاح در مسابقه تعیین رنک تیراندازی ۲۸ام شد

source