تا حالا شده فایل را پاک کنید و بعد از کار خود پشیمان شوید؟ ↪️ حتی فکر از بین رفتن اطلاعات مهم نیز بسیار ناراحت کننده است.

اما نگران نباشید، شما با استفاده از چند برنامه می توانید اطلاعات از دست رفته خود را بازگردانید. در این مطلب از انزل وب به آموزش قدم به قدم ریکاوری درایو فرمت شده در ویندوز خواهیم پرداخت.

ریکاوری درایو فرمت شده ویندوز ۱۱ و ۱۰

?How to Recover Files from a Formatted Hard Drive

به طور خلاصه برای ریکاوری درایو فرمت شده می توانید از این ۳ برنامه استفاده کنید:

  • برنامه ریکاوری درایو فرمت شده Disk Drill
  • نرم افزار ریکاوری Stellar Data Recovery
  • نرم افزار بازیابی اطلاعات Recover My File

در ادامه این مطلب به بررسی دقیق تر و نحوه کار با آن ها می پردازیم.

نسخه کامل و بدون محدودیت برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های داخلی جستجو، دانلود و نصب کنید.

۱- ریکاوری اطلاعات درایو فرمت شده با Disk Drill

برنامه Disk Drill، یک نرم افزار قدرتمند برای باز گردانی اطلاعات درایو فرمت شده است. این برنامه با ۲ روش ساده و پیشرفته اطلاعات هارد دیسک شما را ریکاوری می کند. از جمله ویژگی های مهم این برنامه می توان به پشتیبانی از انواع هارد و کارت حافظه جانبی اشاره کرد. این برنامه همچنین قبل از ریکاوری اطلاعات پاک شده پیش نمایشی از آن ها را به شما نمایش می دهد تا از بازیابی فایل های مورد نظر خود مطمئن شوید.

نحوه بازیابی درایو فرمت شده ویندوز ۱۱ با Disk Drill

ابتدا نرم افزار را نصب کرده و آن را اجرا کنید.

ریکاوری درایو فرمت شده ویندوز 11 و 10

درایو یا حافظه جانبی که می خواهید ریکاوری کنید را متصل کنید تا در برنامه به آن دسترسی داشته باشید. سپس در لیست درایو های موجود، درایو مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه Search for lost data را انتخاب کنید.

نحوه بازیابی درایو فرمت شده

پس از تکمیل شدن جستجو، برنامه یک پیش نمایش از فایل هایی که بازیابی می شوند را به شما نمایش می دهد.

برنامه ریکاوری درایو فرمت شده

پس از انتخاب فایل های موردنظر خود، برای شروع ریکاوری اطلاعات درایو فرمت شده روی گزینه Recover کلیک کنید.

بازگردانی اطلاعات درایو فرمت شده

اگر درایو شما آسیب فیزیکی دیده باشد، ممکن است برخی فایل ها را نتواند بازیابی کند. اما این برنامه در بیشتر موارد می تواند بیش از ۴۰۰ فرمت فایل مختلف شناسایی و بازیابی کند.

۲- باز گردانی اطلاعات با برنامه Stellar Data Recovery

Stellar Data Recovery یکی از بهترین برنامه ریکاوری ویندوز است که برای بازیابی اطلاعات فرمت شده استفاده می شود. این برنامه علاوه بر ریکاوری اطلاعات پاک شده، می تواند پارتیشن های پاک شده از سیستم را نیز بازیابی کند. این برنامه نه تنها از انواع حافظه های جانبی نیز پشتیبانی می کند، بلکه امکان کپی و انتقال اطلاعات از هارد آسیب دیده را به شما می دهد.

چگونه درایو فرمت شده را با نرم افزار Stellar Data Recovery برگردانیم؟

پس از نصب برنامه، آن را اجرا کنید.

بازیابی اطلاعات درایو فرمت شده

از لیست هارد دیسک ها، درایو مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Scan کلیک کنید.

برنامه ریکاوری درایو فرمت شده

سپس یک پیش نمایش از اطلاعات فرمت شده به شما نمایش داده می شود. فایل های مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Recover کلیک کنید.

ریکاوری اطلاعات درایو فرمت شده

۳- نرم افزار بازیابی اطلاعات پاک شده Recover My File

Recovery My File یکی دیگر از برنامه های ریکاوری درایو فرمت شده ویندوز ۱۰ است. این نرم افزار می تواند ریکاوری عکس ها، فایل ها و اطلاعات پاک شده را با سرعت بیشتری نسبت به برنامه های قبلی انجام دهد. این برنامه قادر به بازیابی بیش از ۵۰ نوع فایل مانند عکس، فیلم، آهنگ، ایمیل و آرشیو های پاک شده است. از دیگر مزیت های این برنامه می توان به قابلیت بازیابی اطلاعات از حافظه های جدا نشدنی، مانند حافظه دوربین دیجیتال اشاره کرد.

نحوه استفاده از برنامه Recover My File

پس از نصب و اجرای برنامه، در پنجره باز شده دو گزینه به شما نمایش داده می شود. اگر میخواهید درایو فرمت شده را ریکاوری کنید،

گزینه Recover a Drive را انتخاب کنید. و اگر به دنبال بازیابی یک فایل هستید، گزینه Recover File را انتخاب کنید. و در انتها روی گزینه Next کلیک کنید.

نرم افزار ریکاوری درایو فرمت شده

سپس در لیست درایو های موجود، درایو مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Next کلیک کنید.

ریکاوری اطلاعات درایو فرمت شده

در پنجره باز شده اگر گزینه Automatic Drive Recovery را انتخاب کنید، برنامه تمام فایل ها و اطلاعات فرمت شده را برای شما ریکاوری می کند.

ریکاوری اطلاعات درایو فرمت شده

اگر گزینه Drive Recovery Using Selected File Types را انتخاب کنید، می توانید فرمت فایل های مورد نظر خود را به شکل دلخواه انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل های مورد نظر روی گزینه Start کلیک کنید.

نحوه بازیابی درایو فرمت شده

سپس یک پیش نمایش از اطلاعات فرمت شده به شما نمایش داده می شود. فایل های مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای ریکاوری آن ها و روی گزینه Start کلیک کنید.

نرم افزار ریکاوری درایو فرمت شده

سوالات متداول

قویترین نرم افزار ریکاوری هارد فرمت شده کدام برنامه است؟

برنامه Stellar Data Recovery یکی از بهترین نرم افزار های ریکاوری عکس، فیلم و اطلاعات پاک شده است. این نرم افزار علاوه بر سرعت بالا، قابلیت انتقال اطلاعات از هارد آسیب دیده را نیز دارد.

بهترین نرم افزار ریکاوری فلش فرمت شده کدام است؟

برنامه Recovery My File نرم افزاری عالی برای ریکاوری فلش و حافظه های جانبی است.

جمع بندی

امروزه بازیابی اطلاعات فرمت شده کار بسیار سختی نیست. شما با برنامه هایی مانند Disk Drill ، Stellar Data Recovery و Recover My File به راحتی می توانید اطلاعات درایو یا هارد فرمت شده را ریکاوری کرده و مجدد به آن ها دسترسی داشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب به بررسی ۳ تا از بهترین نرم افزار ها برای ریکاوری درایو فرمت شده پرداختیم. اگر شما هم تجربه پاک شدن اطلاعات یا ریکاوری آن ها با برنامه های دیگری را دارید، حتما در بخش دیدگاه این مطلب آن را با ما به اشتراک بگذارید.

source