تحلیل‌گران می‌گویند افزایش قیمت گیم پس تا سال ۲۰۲۵ باعث افزایش ۲۰۰ درصدی درآمد برای این سرویس اشتراکی خواهد شد.

ایکس باکس تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا گیم پس را به یک منبع درآمد پایدار برای آینده تبدیل کند. درحالی‌که این سرویس هیچ کمبودی از نظر بازی‌های AAA ندارد، اما همچنان با مشکلات ریز و درشتی دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌دنبال این مشکلات و ادغام ایکس باکس با اکتیویژن، مایکروسافت هفته گذشته قیمت گیم پس را افزایش داد. برخی از تحلیل‌گران انتظار دارند که این سرویس اشتراکی به‌لطف افزایش قیمت اخیر به درآمد هنگفت ۵.۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۵ دست یابد.

مایکروسافت دیگر تنها به فروش کنسول برای کسب درآمد متکی نیست. به این ترتیب گیم پس برای این غول آمریکایی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. پیرز هاردینگ رولز، رئیس تحقیقات Ampere Analysis، پس از افزایش قیمت اخیر پیش‌بینی جالبی در مورد درآمد مایکروسافت ارائه کرد.

سرویس اشتراکی Game Pass Core

طبق تجزیه و تحلیل او، انتظار می‌رود که درآمد گیم پس تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۵.۵ میلیارد دلار برسد. این سرویس در سال ۲۰۲۲ به درآمد ۱.۷ میلیارد دلاری رسیده بود؛ زیرا فیل اسپنسر در آن زمان اظهار داشت که گیم پس حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد سالانه ایکس باکس را تشکیل می‌دهد.

به‌گفته این تحلیل‌گر، افزایش قیمت گیم پس آلتیمیت مانند کاتالیزور عمل خواهد کرد و مایکروسافت شاهد افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی درآمد نسبت به سال ۲۰۲۲ خواهد بود. پس از تغییراتی که اخیرا اعمال شد، گیم پس آلتیمیت مقرون‌به‌صرفه‌ترین سطح این سرویس اشتراکی است.

به‌گفته پیرز هاردینگ رولز، مقدار هزینه‌ای که مصرف‌کنندگان برای این خدمات صرف می‌کنند در سال ۲۰۲۵ تا ۱۵.۳ درصد رشد خواهد کرد و انتظار می‌رود امسال افزایش ۵.۴ درصدی را شاهد باشیم. نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ آیا سرویس گیم پس می‌تواند در آینده به چنین درآمد هنگفتی دست یابد؟

source