به دلیل کوچک بودن ابعاد کیس ایرپاد، گم شدن آن امر دور از انتظاری نیست 🎧 برای پیدا کردن کیس ایرپاد چه حداقل یکی از ایرپادها درون آن باشد و چه هیچکدام از آن ها، روش هایی وجود دارد.

در این مطلب از انزل وب، به معرفی روش های پیدا کردن کیس ایرپاد خواهیم پرداخت.

چطور کیس ایرپاد را پیدا کنیم

How to Find AirPods Case

ایرپادها برای آنکه به راحتی قابل استفاده و جابجایی باشند، با ظرافت خاص و در ابعاد کوچکی ساخته شده اند. درست به همین دلیل هم احتمال گم شدن ایرپاد و کیس ایرپاد وجود دارد. مطابق توضیحات پشتیبانی اپل، برای پیدا کردن کیس ایرپاد اگر حداقل یکی از ایرپادها درون آن باشد، ۲ روش وجود دارد. اما پیدا کردن کیس بدون آنکه هیچ کدام از ایرپادها درون آن باشد، تنها در نسل دوم ایرپاد پرو ممکن است. همچنین خوب است بدانید که در نهایت می توانید از شرکت اپل یک کیس جدید خریداری کنید.

در ادامه به توضیح روش های پیدا کردن کیس ایرپاد می پردازیم.

۱- استفاده از اپ Find My برای پیدا کردن کیس ایرپاد گم شده

اگر حداقل یکی از ایرپادها در کیس خود باشد، می توانید به راحتی کیس ایرپاد خود را با استفاده از برنامه Find My در دستگاه اپل خود پیدا کنید.

برنامه Find My را باز کنید و به تب Devices در پایین صفحه بروید.

ایرپاد خود را انتخاب کنید.

اکنون مکان فعلی یا آخرین مکان ردیابی شده کیس ایرپاد خود را خواهید دید.

اگر کیس ایرپاد شما در نزدیکی شما مانند خانه یا محل کار گم شده و به بلوتوث متصل است، روی Find Nearby تپ کنید تا کیس ایرپاد خود را پیدا کنید.

استفاده از قابلیت find nearby برای پیدا کردن کیس ایرپاد

همچنین می توانید روی Play Sound تپ کنید تا ایرپادهای شما صدایی مشخصی از خودشان منتشر کنند.

استفاده از قابلیت Play Sound برای پیدا کردن کیس ایرپاد

همچنین می توانید مطابق تصویر بالا روی Directions تپ کنید تا دستورالعمل هایی برای یافتن کیس ایرپاد خود در Apple Maps دریافت کنید.

در صورتی که برنامه بگوید “No Location Found”، کیس ایرپاد شما دیگر قابل ردیابی نیست.

۲- استفاده از اپ iCloud

علاوه بر دستگاه های اپل، شما می توانید کیس گمشده ایرپاد خود را با استفاده از یک گوشی هوشمند اندروید یا یک کامپیوتر ویندوز نیز ردیابی کنید. برای این کار، باید از طریق یک مرورگر وب وارد حساب iCloud خود شوید.

وبسایت iCloud را باز کنید و با اطلاعات حساب Apple ID خود وارد شوید. مطمئن شوید که از همان Apple ID استفاده کنید که ایرپاد گمشده شما به آن متصل است.

روی All Devices کلیک کنید و ایرپاد خود را از لیست دستگاه ها انتخاب کنید. این کار مکان فعلی یا آخرین مکان ردیابی شده ایرپاد شما را روی نقشه نشان می دهد.

پیدا کردن کیس ایرپاد با iCloud

۳- پیدا کردن کیس ایرپاد پرو وقتی هیچکدام از ایرپادها در آن نیست

ممکن است گاهی اوقات کیس ایرپاد خود را بدون خود ایرپاد گم کرده باشید. اگر صاحب ایرپاد پرو نسل دوم هستید، می توانید به راحتی کیس گمشده را بدون ایرپاد پیدا کنید. ایرپاد پرو ۲ دارای یک چیپ U1 و یک بلندگو در کیس است که امکان ردیابی کیس را فراهم می کند. متاسفانه مدل های دیگر ایرپاد فاقد این ویژگی هستند، بنابراین نمی توانید با این روش کیس ایرپاد را بدون حداقل یک ایرپاد درون آن پیدا کنید.

برنامه Find My در آیفون، آیپد یا مک را با استفاده از همان Apple ID که کیس ایرپاد گمشده شما به آن متصل است، باز کنید.

به تب Devices در پایین صفحه بروید و ایرپاد خود را از لیست پیدا کنید.

اگر هیچکدام از ایرپادها درون کیس نباشند، ایرپاد شما پیغام “Outside of case” را نشان خواهد داد.

روی ایرپاد خود تپ کنید. برنامه اکنون مکان های جداگانه کیس ایرپاد، ایرپاد چپ و ایرپاد راست را نشان خواهد داد.

کیس را انتخاب کنید و سپس روی Find یا Directions تپ کنید تا کیس ایرپاد خود را ردیابی کنید.

همچنین می توانید روی Play Sound تپ کنید تا در صورت نزدیکی به کیس ایرپاد، پیدا کردن آن آسان تر شود.

پیدا کردن کیس ایرپاد پرو 2 بدون اینکه ایرپاد درون آن باشد

سوالات متداول

چگونه کیس ایرپاد خاموش را پیدا کنیم؟

حتی اگر کیس ایرپاد خاموش باشد یا باتری آن تمام شده باشد، هنوز می توانید آخرین موقعیت مکانی آن را پیدا کنید. در آیفون، آیپد یا مک و یا از طریق حساب iCloud خود وارد Find My شوید. تب Devices را انتخاب کنید. سپس از لیست دستگاه های موجود، ایرپاد خود را انتخاب کنید. اگر کیس خاموش باشد، برنامه آخرین موقعیت مکانی شناخته شده را نشان خواهد داد. همچنین اگر کیس ایرپاد در نزدیکی شما باشد، می توانید از قابلیت Play Sound برای پخش صدایی از ایرپاد استفاده کنید. این گزینه کمک می‌کند که اگر کیس نزدیک شما باشد و ایرپادها در داخل آن باشند، کیس ایرپاد را پیدا کنید.

چرا کیس ایرپاد شارژ نمیشود؟

مشکل شارژ نشدن کیس ایرپاد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مشکل کابل شارژ، مشکل آداپتور برق، کثیفی پورت کیس، مشکلات نرم افزاری و نیاز ایرپاد به ریست شدن، دمای نامناسب محیط، مشکلات باتری و به روز نبودن نرم افزار ایرپاد، از دلایل بروز چنین مشکلی به شمار می روند.

جمع بندی

برای پیدا کردن کیس ایرپاد -اگر حداقل یکی از ایرپادها درون کیس باشد- می توانید روی آیفون، آیپد یا مک خود و همچنین از طریق سایت iCloud و با استفاده از Apple ID متصل به کیس ایرپاد وارد اپ Find My  شوید. در بخش Devices ایرپاد خود و آخرین مکانی که در آن ردیابی شده است را ببینید. همچنین با استفاده از قابلیت Play Sound می توانید از حداقل یکی از ایرپادها صدایی پخش کنید تا پیدا کردن کیس ایرپاد ساده تر شود.

اگر هیچکدام از ایرپادها درون کیس نبود -به شرط آنکه از ایرپاد پرو ۲ استفاده می کنید- می توانید وارد اپ Find My شوید تا علاوه بر قابلیت های نسخه های پیشین از بلندگویی که به طور خاص در این نسخه روی کیس ایرپاد وجود دارد برای تولید و پیدا کردن کیس گمشده خود استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما کاربران اپل چه تجربه ای از گم شدن کیس ایرپاد خود دارید؟ فکر می کنید چگونه می توان احتمال بروز این اتفاق را کاهش داد؟ همچنان مشتاق خواندن نظرات و پیشنهادات شما در بخش دیدگاه این مطلب هستیم.

source