کمپانی سامسونگ الکترونیک از نسل جدید گوشی‌های هوشمند تاشو خود رونمایی کرد. در این نسل، مدل پرچمدار گران‌قیمت سامسونگ از نظر وزن و ضخامت کاهش قابل توجهی داشته و با برخورداری از قابلیت‌های تقویت‌شده‌ی هوش مصنوعی، به رقیب جدی‌تری برای جایگاه اپل در بازار گوشی‌های هوشمند رده بالا تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه فناوری تکنا، سامسونگ همچنین با هدف افزایش تقاضا برای لوازم جانبی خود، قابلیت‌های پیشرفته‌تری را برای پایش سلامت در ساعت هوشمند و یک انگشتر جدید برای پایش آسان وضعیت سلامتی و کنترل صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند ارائه کرده است.

این غول کره‌ای پیشگام گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۱۹ بود. با این حال، ورود رقبای قدرتمند به بازار، سهم سامسونگ از محموله‌های گوشی‌های تاشو را با کاهش مواجه کرده است. بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط Canalys، یک شرکت معتبر تحلیل بازار، این سهم از ۸۱ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۶۳ درصد در سال ۲۰۲۳ تنزل یافته است.

در واکنش به این وضعیت، سامسونگ گوشی گلکسی زد فولد ۶ را که عریض‌تر از مدل‌های قبلی است، به سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی تاشوی خود تا به امروز تبدیل کرده است تا مشتریان بیشتری را به خود جلب کند. گلکسی زد فلیپ ۶، گوشی تاشو صدفی شکل این شرکت، از عمر باتری طولانی‌تر، دوربین با رزولوشن بالاتر و سیستم خنک‌کننده‌ی جدیدی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی برخوردار است. این موارد با توجه به بازخوردهای مشتریان درنظر گرفته شده و به رفع نقاط ضعف مدل‌های قبلی کمک می‌کند.

سامسونگ قیمت مدل زد فلیپ ۶ را ۱۰۹۹.۹۹ دلار و قیمت مدل پایه زد فولد ۶ را ۱۸۹۹.۹۹ دلار تعیین کرده است. این افزایش قیمت تنها ۱۰۰ دلار نسبت به مدل‌های سال گذشته است، با وجود افزایش قابل توجه هزینه مواد اولیه و در حالی که سامسونگ قیمت عرضه‌ی محصولات جدیدش را به مدت سه سال ثابت نگه داشته بود.

سامسونگ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی را ارائه کرده است، از جمله حالت گوش دادن که با اتصال به هدفون‌های گلکسی بادز، تفسیر همزمان صحبت‌ها را به صورت صوتی ارائه می‌دهد. سامسونگ همچنین با شرکت مادر گوگل (الفابت) برای توسعه‌ی قابلیت‌های جدید جستجوی هوش مصنوعی همکاری کرده است. برای مثال، با دور زدن یک مسئله‌ی ریاضی روی صفحه راه‌حل کامل آن به همراه تمام مراحل حل نمایش داده می‌شود.

مجموعه‌ای از قابلیت‌های سلامتی جدید به ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ اضافه شده است. این مدل‌های جدید از سنسورهای جدید و تراشه‌ی ۳ نانومتری استفاده می‌کنند که سرعت راه‌اندازی برنامه‌ها و پردازش را نسبت به مدل سال گذشته سه برابر کرده است. ساعت گلکسی واچ اکنون یک دستگاه مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای پایش آپنه خواب است. همچنین می‌تواند برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری، توان آستانه‌ عملکردی (FTP) که یک داده‌ی کلیدی در دوچرخه‌سواری است را اندازه‌گیری کند و حتی سطح نشانگرهای زیستی مرتبط با دیابت به نام فراورده‌های نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) را اندازه‌گیری می‌کند.

اعتماد سامسونگ به پایش سلامتی به عنوان محرکی برای تقاضای جدید، در محصول جدید، یعنی «انگشتر گلکسی» که سال‌ها در حال توسعه بوده است، به اوج خود می‌رسد. این انگشتر با قیمت ۳۹۹ دلار، بسیار سبک (وزن آن ۳ گرم یا کمتر) است و می‌توان آن را در حمام یا حین شنا استفاده کرد. همچنین می‌تواند به طور مداوم ضربان قلب و سطح استرس را اندازه‌گیری کند و به کنترل دوربین یا زنگ هشدار گوشی‌های هوشمند سامسونگ کمک کند.

تحلیل‌گر تحقیقاتی در Canalys می‌گوید: «ارائه‌ی قابلیت‌های سلامتی و تناسب اندام مبتنی بر هوش مصنوعی در پوشیدنی‌ها برای تمایز سامسونگ از سایر فروشندگان ساعت‌های هوشمند اهمیت دارد و هسته‌ی جذب کاربران جدید به برند، در بخش محصولات رده بالا به شمار می‌رود.»

source