ماهسون قرمزی‌ گل خواننده اهل ترکیه متولد 26 مارس 1969 در شهر دیاربکر ترکیه است او از خواننده های محبوب ترکیه بوده که علاوه بر این کشور در کشورهای مجاور از جمله ایران نیز طرفداران زیادی دارد .

ماهسون 24 آلبوم را منتشر کرده است و علاقه زیادی به مردم ایران دارد او در تیرماه 1403 در پیامی که در استوری اش به اشتراک گذاشت از مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران درخواست کرد که به حقوق زنان توجه کند.

در ادامه مجله شبونه به بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه و همسر اول و دوم  و سوم ماهسون با عکس و علت طلاق و جدایی او خواهیم پرداخت.

بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه +عکس قدیمی و کودکی و جوانی

بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل

ماهسون قرمزی‌گل متولد 26 مارس 1969 در شهر دیاربکر ترکیه میباشد.

او اصالتا کورد بوده و در زمینه ترانه سرای، بازیگری و کارگردانی، فیلمنامه نویسی، آهنگسازی، تهیه کنندگی و خوانندگی فعالیت دارد.

او در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در دیاربکر خواند. او از همان دوران کودکی برای کمک به خانواده اش کار می کرد و سن نوجوانی در مجالس عروسی خوانندگی میکرد.

بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه و همسر اول و دوم +عکس

شروع به کار در مجالس عروسی

در یکی از مجالس عروسی با یکی از تاجران آشنا شد که قبول کرد بر روی آهنگ های او سرمایه گذاری کند در سال 1984 به استانبول دعوت شد تا آلبومی برای “Güneş Plak” بسازد. او شروع به تحصیل در بخش موسیقی دانشگاه استانبول ترکیه کرد.

اولین آلبوم رسمی

ماهسون تحصیلات موسیقی خود را در سال 1980 آغاز کرد و 8 آلبوم آماتور ساخت.

بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه +عکس قدیمی و کودکی و جوانی

اولین آلبوم حرفه ای او “Alem Buysa Kral Sensin” در سال 1993 به عنوان بمبی در دنیای موسیقی بود و در صدر لیست های موسیقی قرار گرفت.

در سال 1994 به عنوان تهیه کننده به شرکت موسیقی پرستیژ پیوست.

تجربه بازیگری

این هنرمند با فیلم «بیاز ملک» که نویسندگی، کارگردانی و بازیگری  را برعهده داشت، مورد تحسین قرار گرفت. او در سال 2009 فیلم Güneşi Gördüm را منتشر کرد که نویسندگی، کارگردانی و بازی آن را بر عهده داشت.

بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه +عکس قدیمی و کودکی و جوانی

همسر اول ماهسون

ماهسون تا به حال دو بار ازدواج کرده است اولین ازدواج او در زمان ۱۹ سالگی اش بود که با یک دختری به نام کالم ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد اما زندگی آنها دوام چندانی نداشت و در نهایت از یکدیگر جدا شدند.

بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه و همسر اول و دوم +عکس

همسر دوم

او در زمان ۲۸ سالگی ازدواج کرد همسر یکی از خواننده های معروف ترکیه بود که بعد از سه سال زندگی زناشویی از گروه جدا شد.

بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه و همسر اول و دوم +عکس

همسر سوم

ماهسون در سال ۲۰۱۳ مجدداً ازدواج سوم خود را انجام داد و با اجه بینای ازدواج کرد که حاصل ازدواج آنها یک فرزند دختر بود اما ازدواج آن ها در سال ۲۰۲۲ به بن‌بست رسید و همسرش درخواست طلاق داد گفته می‌شود خیانت این خواننده باعث شد که همسرش درخواست طلاق بدهد.

جالب است بدانید که آهنگ بلالیم این خواننده بیش از 20 میلیون بار در یوتیوب شنیده شده است و در بین ایرانی‌ها نیز از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می باشد

بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه +عکس قدیمی و کودکی و جوانی

کار آهنگسازی آهنگ بلالیم را محسون برعهده داشته است و این آهنگ تا به حال به زبان های مختلف کاور شده است این آهنگ در بین ایرانیان نیز از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار بوده و بسیاری از خواننده های ایرانی نیز این آهنگ را کامل کرده‌اند.

آهنگ ییکیلمادیم

آهنگ ییکیلمادیم ماهسون یکی از آهنگ های بسیار پرطرفدار او بوده که در بین مردم ایران نیز از طرفداران زیادی برخورد است و به عنوان نوستالژی شناخته میشود.


https://video.shaboneh.com/music/Mahsun-Yikilmadim-.mp3

آهنگ بلالیم

جالب است بدانید که آهنگ بلالیم این خواننده بیش از 20 میلیون بار در یوتیوب شنیده شده است و در بین ایرانی‌ها نیز از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می باشد.

https://video.shaboneh.com/music/Mahsun-Belalem.mp3

کار آهنگسازی آهنگ بلالیم را محسون برعهده داشته است و این آهنگ تا به حال به زبان های مختلف کاور شده است این آهنگ در بین ایرانیان نیز از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار بود و بسیاری از خواننده های ایرانی نیز این آهنگ را کامل کرده‌اند.

بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه +عکس قدیمی و کودکی و جوانی

پیام ماهسون به رئیس جمهور ایران

ماهسون در تیرماه 1403 در پیامی که در استوری اش به اشتراک گذاشت از مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران درخواست کرد که به حقوق زنان توجه کند.

بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه +عکس جدید بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه +عکس جدید بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه +عکس جدید بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه +عکس جدید بیوگرافی ماهسون قرمزی‌ گل خواننده ترکیه +عکس مادر ماهسون

source