لیلا بلوکات از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون است که تا کنون در آثار زیادی به نقش آفرینی پرداخته است. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی لیلا بلوکات؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

لیلا بلوکات بازیگری را با سریال روزهای زندگی کاری از سیروس مقدم در سال 1377 آغاز نمود. پس از این اثر بلوکات دو سال بعد برای سریال همسفر در یک اپیزود به ایفای نقش پرداخت. نخستین تجربه سینمایی این بازیگر با فیلم ابراهیم خلیل‌الله به کارگردانی محمدرضا ورزی برای نقش رنه در سال 1384 استارت خورد. پس از این او در آثاری سینمایی چون اخراجی‌ها 2 (مسعود ده نمکی)، آقا یوسف (دکتر علی رفیعی)، پنج ستاره (مهشید افشارزاده)، دراکولا (رضا عطاران) و… به عنوان بازیگر حضور یافت. در ادامه مقاله به بیوگرافی لیلا بلوکات در وب‌سایت پلازا می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی لیلا بلوکات

  • نام و نام خانوادگی: لیلا بلوکات
  • تاریخ تولد: 4 آذر 1360
  • محل تولد: تهران
  • سن لیلا بلوکات: 42 سال
  • تحصیلات لیلا بلوکات: کارشناسی فرش
  • قد لیلا بلوکات: 171 سانتی متر
  • شروع فعالیت بازیگری: 1377 سریال روزهای زندگی
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • صفحه اینستاگرام لیلا بلوکات: @leilabolukat
  • وب سایت رسمی لیلا بلوکات: www.mehreleila.com

زندگی خصوصی لیلا بلوکات

در این بخش از بیوگرافی لیلا بلوکات با زندگی این بازیگر از زمان تولد تا ازدواج و روابط او همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

زندگی خصوصی لیلا بلوکات

لیلا بلوکات در چهارمین روز از ماه آذر سال 1360 در فصل زیبای پاییز در تهران به دنیا آمد. او در یک خانواده شش نفره متولد شده و دو خواهر و یک برادر دارد. بلوکات علاوه بر فعالیت در حرفه بازیگری یک والیبالیست و سوارکار بسیار حرفه‌ای است. وی در رشته کارشناسی طراحی فرش از دانشگاه آزاد تهران فارغ التحصیل شد و اکنون مدیریت موسسه خیریه مهر لیلا را برعهده دارد. این خیریه در سال 1391 توسط خود لیلا بلوکات جهت حمایت از کودکان مبتلا به بیماری سرطان، کم توان جسمی و ذهنی و مواردی از این قبیل تأسیس شد.

همچنین بخوانید :

زندگی شغلی لیلا بلوکات

لیلا بلوکات در سال 1377 با تئاترهای کودک در فرهنگسرا فعالیت در حرفه بازیگری را شروع کرد. همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، او با بازی در مجموعه تلویزیونی روزهای زندگی به کارگردانی سیروس مقدم رسماً وارد دنیای بازیگری به صورت حرفه‌ای شد. از دیگر آثار تلویزیونی که بلوکات به عنوان بازیگر در آن‌ها حضور داشت می‌توان سریال‌های همسفر (قاسم جعفری)، آبدارشاه (رحیم رحیمی پور)، نقش بر آب (عبدالله باکیده)، یوسف پیامبر (مرحوم فرج‌الله سلحشور)، خسته دلان (سیروس الوند)، جراحت (محمدمهدی عسگرپور) و… اشاره کرد.

در ادامه مقاله به معرفی آثار تلویزیونی که لیلا بلوکات در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌پردازیم.

سریال های لیلا بلوکات

همان‌طور که اشاره شد بلوکات با سریال روزهای زندگی بازیگری در قاب تلویزیون را تجربه نمود. از مهم‌ترین آثاری در شهرت وی تاثیر بسزایی داشت می‌توان به نقش بانو تیه همسر آخناتون در سریال یوسف پیامبر کاری از مرحوم فرج‌الله سلحشور اشاره کرد. این مجموعه تلویزیونی پس از پخش با استقبال بالایی از سوی مخاطبان مواجه شد. علاوه بر بلوکات در سریال یوسف پیامبر بازیگرانی چون مصطفی زمانی، محمود پاک‌نیت، جعفر دهقان، مرحوم عباس امیری مقدم، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، الهام حمیدی، پروانه معصومی، مرحوم اسماعیل سلطانیان و کتایون ریاحی حضور داشتند.

سریال های لیلا بلوکات

سال نام سریال کارگردان
1377 روزهای زندگی سیروس مقدم
1379 همسفر قاسم جعفری
1379 آبدارشاه رحیم رحیمی پور
1380 سرزمین خاکستری مرتضی احمدی هرندی
1380 مزه خوب کودکی 2 مسعود رشیدی
1381 نقش بر آب عبدالله باکیده
1382 یکی مثل من محسن شاه محمدی
1384 پدرخوانده محمدرضا ورزی
1385 یوسف پیامبر فرج‌الله سلحشور
1385 روز رفتن جواد افشار
1387 خسته دلان سیروس الوند
1389 جراحت محمدمهدی عسگرپور
1389 آسمان همیشه ابری نیست سعید عالم زاده
1390 سایه روشن آرش معیریان
1391 راز و نیاز فلورا سام
1391 راز پنهان فلورا سام
1392 زمانی برای عاشقی محمدحسین لطیفی
1397 لحظهٔ گرگ و میش همایون اسعدیان
1398 از یادها رفته بهرام بهرامیان
1398 از سر نوشت (فصل اول و دوم) محمدرضا خردمندان (فصل اول)، علیرضا بذرافشان (فصل دوم)
1399 از سر نوشت (فصل سوم) محمدرضا خردمندان
1401 از سر نوشت (فصل چهارم) محمدرضا خردمندان

فیلم های لیلا بلوکات

لیلا بلوکات کار بازیگری سینما را با نقش رنه در فیلم ابراهیم خلیل‌الله کاری از محمدرضا ورزی تجربه نمود. از دیگر آثار سینمایی که این بازیگر در آن‌ها حضور داشته، می‌توان به فیلم‌هایی چون اخراجی‌ها 2، آقا یوسف، جیب‌بر خیابان جنوبی، پنج ستاره و… اشاره کرد. البته لیلا بلوکات پیش‌تر در فیلم تلویزیونی سیا زنگی محصول 1380 کاری از ابراهیم ابراهیمیان به عنوان بازیگر حضور داشته است.

همچنین بخوانید :
سال نام فیلم کارگردان نقش
1380 فیلم تلویزیونی سیا زنگی ابراهیم ابراهیمیان
1384 ابراهیم خلیل‌الله محمدرضا ورزی رنه
1388 اخراجی‌ها 2 مسعود ده نمکی خبرنگار بعثی
1388 رستاخیز احمدرضا درویش دختر حر بن یزید ریاحی
1390 آقا یوسف دکتر علی رفیعی عروس یوسف
1390 جیب‌بر خیابان جنوبی سیاوش اسعدی فروشنده تاناکورا
1391 عملیات مهد کودک فرزاد اژدری
1391 آینه شمعدون بهرام بهرامیان
1392 پنج ستاره مهشید افشارزاده شقایق
1394 آس و پاس آرش معیریان فریبا
1394 دراکولا رضا عطاران خواهر زن جواد
1395 کوتاه مثل زندگی شهره سلطانی
1395 نفس‌های آرام میثم هاشمی طبا
1396 همه چی عادیه محسن دامادی دختر نابینا
1401 آن‌ها مرا دوست داشتند محمدرضا رحمانی

فیلم های لیلا بلوکات

علاوه بر آثار مذکور، لیلا بلوکات در سال 1399 برای اولین بار تهیه‌کنندگی مشترک یک فیلم به نام آوا کاری از ساسان کریمی را به عهده گرفت.

لیلا بلوکات در شبکه نمایش خانگی

بلوکات در شبکه نمایش خانگی از سال 1400 با بازی در سریال آهوی من مارال به کارگردانی مهرداد غفارزاده، در این حوزه به عنوان بازیگر فعالیتش را آغاز نمود. از دیگر بازیگران این سریال علاوه بر لیلا بلوکات می‌توان به حسن معجونی، ترلان پروانه، گوهر خیراندیش، بهناز جعفری، لاله اسکندری، علیرضا کمالی، امیررضا دلاوری، متین ستوده، نادر فلاح و فریبا کوثری اشاره کرد.

همچنین بخوانید :
سال نام مجموعه کارگردان نقش
1397 هشتگ خاله سوسکه محمد مسلمی
1400 آهوی من مارال مهرداد غفارزاده

تئاترهای لیلا بلوکات

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، لیلا بلوکات بازیگری با اجرای نقش در تئاترهای کودکانه فرهنگسرا از سال 1377 آغاز نمود. او در طی این چندسال از تجربه بازیگری خود در عرصه تئاتر حضوری پررنگ داشته و در نمایش‌های زیادی به نقش آفرینی پرداخته است. در ادامه بیوگرافی لیلا بلوکات به معرفی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه تئاتر می‌پردازیم، پس همچنان با پلازا همراه باشید.

سال نام نمایش کارگردان محل اجرا
1392 روز سیاووش شکرخدا گودرزی تماشاخانه سنگلج
1394 رام کردن مرد سرکش بهرام تشکر پردیس سینمایی کوروش – سالن البرز
1394 خانه عروسک جواد مولانیا فرهنگسرای نیاوران، سالن خلیج فارس
1394 آواز پر جبرئیل محسن معینی تالار اندیشه
1395 شکار مرغابی حمیدرضا قطبی تماشاخانه ایرانشهر – سالن استاد ناظرزاده کرمانی
1396 هفت عصر هفتم پاییز ایوب آقاخانی تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌چهارسو
1396 نمایشنامه‌خوانی خرده جنایت های زن و شوهری میکاییل شهرستانی فرهنگسرای رسانه
1397 شیروانی داغ ایوب ‌آقاخانی ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان
1397 شوبیل محمدرضا ‌قلمبُر عمارت ‌نوفل‌لوشاتو
1398 هوس و هفت دقیقه علیرضا مهران عمارت ‌نوفل‌لوشاتو
1398 ماسک بهزاد اقطاعی پردیس تئاتر شهرزاد
1401 نمایشنامه‌خوانی اولئانا مهتا محدث پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌- ‌سالن ‌1
1403 خارشتر سیدعلی ‌موسویان ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان

تئاترهای لیلا بلوکات

جوایز و افتخارات لیلا بلوکات

لیلا بلوکات در حوزه بازیگری جوایزی را برای بازی در سریال زمانی برای عاشقی به کارگردانی محمدحسین لطیفی برنده جایزه بهترین بازیگر زن تلویزیون شد. علاوه بر این وی در طی یک مصاحبه اذعان داشت که: در یک فیلم سینمایی، من نقش یک دختر عراقی را بازی کردم که برای آن نقش جایزه گرفتم. وی علیرغم اینکه آرزوی گرفتن سیمرغ بلورین را دارد، تا کنون موفق به دریافت آن نشده است. البته این نکته چیزی از ارزش‌های هنری این بازیگر کم نمی‌کند.

همچنین بخوانید :

شایعات و حواشی لیلا بلوکات

در این بخش از مقاله به شایعات و حواشی درباره این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر می‌پردازیم.

ثروت هنگفت

از داغ‌ترین شایعات درباره او می‌توان به تیتر جنجالی ثروت لیلا بلوکات اشاره کرد. در برخی از رسانه‌های زرد و فضای مجازی این شایعه پس از تاسیس خیریه مهر لیلا به سرپرستی خود، پدید آمد. ولی حقیقت ماجرا از این قرار است که لیلا بلوکات خیریه مذکور را جهت جذب سرمایه برای حمایت از کودکان در زمینه‌های مختلف با کمک خیرین ایران تاسیس نمود. او در ایام ماه رمضان یک افطاری تدارک دید و هنرمندانی مانند علیرضا خمسه، حامد آهنگی، محمدرضا علیمردانی و داریوش فرضیایی را دعوت کرد تا در حد توان به خیریه کمک مالی نمایند.

ازدواج لیلا بلوکات

از دیگر شایعات درباره این بازیگر باید به شایعه ازدواج لیلا بلوکات با والیبالیست مشهور اشاره کرد، که خیلی زود کذب بودن خبر مشخص شد. این بازیگر طی مصاحبه‌ای اذعان داشت که تا کنون بارها شایعه ازدواج خود با چهره‌های مشهور را در اخبار زرد دیده، که از این شایعات بسیار متأسف است.

حاشیه در آغوش گرفتن طرفدار

چندی پیش یک عکس در صفحه ایشان منتشر شد که این خانم را کنار پسری جوان نشان می‌داد. خانم بلوکات پسر جوان را در آغوش گرفته بود. این استوری او جنجال آفرین شد اما حقیقت امر این بود که پسر که مهدی نام داشت، دچار معلولیت بود و این امر از نظر شرعی مشکلی ندارد.

ممنوع الکاری

این بازیگر مدتیست به دلیل فعالیت‌های خود ممنوع الکار شده است و فعالیت تصویری انجام نمی‌دهد. او همچنین باید جریمه‌هایی نیز بپردازد اما در صفحه رسمی خود فعالیت دارد.

حقایق پنهان لیلا بلوکات

لیلا بلوکات از بازیگرانی است که در کارهای خیر فعالیت دارد و در همین راستا موسسه خیریه مهر لیلا را سال 1391 تاسیس نمود. او تا کنون موفق شده تا از طریق این خیریه کمک‌های زیادی برای کودکان در مواجه با بیماری سرطان و مواردی از این قبیل را انجام دهد.

 از دیگر حقایق پنهان که شاید شما مخاطبان محترم از آن خبر نداشته باشید، باید به نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر اشاره کرد. در ابتدا قرار بود که لیلا بلوکات در این نقش بازی داشته باشد که با توجه به سابقه بازیگری او در آن مقطع زمانی، نقش به کتایون ریاحی رسید.

همچنین بخوانید :

این بازیگر تا حال حاضر، ازدواج نکرده و در دوران مجردی به سر می‌برد.

آلبوم عکس های لیلا بلوکات

در این بخش چند عکس زیبا از خانم بازیگر ببینید.

کلام آخر

در این مقاله به زندگی نامه لیلا بلوکات، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پرداختیم. بلوکات در حرفه بازیگر بسیار فعالیت دارد و تا کنون در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. او علاوه بر حرفه بازیگر در سال 1391 موسسه خیریه مهر لیلا را برای حمایت از کودکان تاسیس نمود و خودش مدیریت آن را بر عهده دارد. امید است مقاله بیوگرافی لیلا بلوکات برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر مستعد و دوست داشتنی با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source