بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی کدام است؟ اگر شما هم از برنامه نویسانی هستید که به دنبال بهترین پاسخ برای این سوال هستید، در این مقاله از پلازا می توانید با مشاهده بررسی انواع مک بوک برای برنامه نویسی ایده آل ترین گزینه ها را پیدا کنید.

یک لپ تاپ و یا سیستم با قدرت متوسط، می تواند کار را برای کسانی که می خواهند برنامه نویسی را شروع کنند به خوبی راه بیندازد. این افراد بعد از اینکه وارد این حوزه شده و کمی در برنامه نویسی تبحر پیدا کردند، به سراغ سیستم های لینوکسی رفته و از آن استفاده می کنند. اما وقتی یک برنامه نویس به درجه حرفه ای شدن برسد، تنها سیستمی که می تواند تمامی نیاز های آن را برآورده کند و انتخاب اول و آن خواهد بود، مک ها (چه لپ تاپ های مک بوک و چه آیمک ها) هستند. البته انتخاب از بین تمامی مدل های رنگارنگی که اپل دارد کار چندان ساده ای نیست و بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی، کمی راهنمایی لازم دارد. در اینجا قرار است این موارد را با هم دنبال کنیم.

فهرست مطالب

چرا لپ تاپ های اپل برای برنامه نویسی مناسبند؟

همانطور که گفتیم، لپ تاپ های اپل یکی از بهترین انواع لپ تاپ برای برنامه نویسی هستند و خیلی از متخصصان به سراغ این دستگاه ها می روند. اما در مورد اینکه دلیل آن چیست هنوز حرفی به میان نیامده است! عموما وقتی صحبت از محصولات برند اپل باشد، برند بودن و کیفیت، اولین چیزی است که در ذهن ما تداعی می شود، اما باید گفت دلایل انتخاب این دستگاه ها توسط برنامه نویسان موارد زیادی را شامل می شود و این دو مورد تنها بخشی از کل داستان است.

همچنین بخوانید :

اگر بخواهیم یک لیست از مواردی که باعث می شود ما به دنبال بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی برویم ارائه کنیم، می توان این موارد را در نظر داشت:

  • سیستم عامل مکینتاش: مکینتاش یا همان MacOS یک سیستم عامل حرفه ای و بر اساس Unix است که می تواند تمامی قابلیت های مورد نیاز برنامه نویسان را در اختیار آنها قرار دهد. این سیستم قابلیت های دسترسی بالا و همینطور سازگاری بالا با سخت افزار را فراهم می کند و از بهترین ها برای برنامه نویسان به شمار می رود.
  • صفحه نمایش با کیفیت: یک برنامه نویس باید مدت زیادی را پشت سیستم بنشیند. پس وجود یک نمایشگر که به چشم صدمه نزند و بتواند بهترین کیفیت را در اختیار آن بگذارد، یک امر واجب است که از قضا لپ تاپ های اپل یکی از بهترین صفحه نمایش ها را ارائه می کنند.
  • پشتیبانی از IDE ها: ابزار های توسعه برنامه ها و اپلیکیشن ها بازدهی خوبی روی دستگاه های اپل دارند و می توان گفت بهترین نسخه ها از این ابزار ها روی این لپ تاپ ها موجود هستند.
  • سازگاری با مجازی سازی: ویژگی خوب دیگری که باعث می شود بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی از سایر دستگاه ها سرتر باشد، ویژگی های خوب در ارائه محیط های توسعه مجازی و Virtual است.
  •  سبک و قابل حمل: میتوان گفت خیلی از مدل های اپل دستگاه هایی سبک و ظریف هستند و این ویژگی آنها را برای جابجایی و استفاده همیشگی مناسب می کند که این ویژگی برای خیلی از برنامه نویسان نیز مناسب است.
  • بی صدا و کم دردسر: خیلی از برنامه نویسان، کار کردن با لپ تاپ های مهندسی یا ورک استیشن (Workstation) را ترجیح می دهند. اما این دستگاه ها فن هایی پر سر و صدا دارند. اما باید گفت که در دستگاه های اپل، خبری از این دردسر ها نیست و شما با یک دستگاه ساکت و بی دردسر طرف هستید. شاید این موضوع زیاد مهم به نظر نرسد ولی در زمان کارکرد طولانی می تواند بسیار مهم باشد.
  • ارگونومیک بودن: تا اینجا در موارد مختلف به این موضوع که باید برای برنامه نویسی ساعت ها پشت سیستم بنشینیم اشاره کردیم. در صورتی که سیستم شما به گونه ای طراحی نشده باشد که کمترین آسیب را به بدن بزند در طولانی مدت تنها چیزی که برای شما باقی خواهد ماند گردن درد و چشمانی ضعیف است. یک لپ تاپ اپل می تواند به شما کمک کند از این بیماری ها دور بمانید.
  • حفظ پرستیژ کاری: استفاده از یک لپ تاپ حرفه ای و برند می تواند در زمینه پرستیژ کاری برای خیلی از برنامه نویسان مهم باشد. در واقع باید گفت بیشتر برنامه نویسان و مدیر پروژه ها صرفا بخاطر همین موضوع این دستگاه ها را انتخاب می کنند و نمی توان آن را نادیده گرفت.

چرا لپ تاپ های اپل برای برنامه نویسی مناسبند؟

این ویژگی های خارق العاده باعث شده اند که اپل ها همیشه در بین بهترین گزینه های برای برنامه نویسی قرار داشته باشند و با وجود قیمت بالایی که دارند باز هم خیلی از برنامه نویسان به سراغ آنها می روند. در صورتی که سری به مقاله بهترین لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی بزنید، می توانید موارد مختلفی از لپ تاپ های همین لیست را در آنجا هم مشاهده کنید.

با این تفاسیر به نظر می رسد حتی اگر قصد خرید هم ندارید بد نباشد از این موضوع که بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی کدام است مطلع باشد. در ادامه فهرستی از مهمترین دستگاه هایی که می توانند این عنوان را کسب کنند و ویژگی هایی که دارند را با هم بررسی خواهیم کرد.

بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی: مک بوک ایر ۱۵ با تراشه M3

بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی: مک بوک ایر 15 با تراشه M3

  • نمایشگر: ۱۵.۳ اینچی از نوع لیکویید رتینا با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۶۴ و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز
  • پردازنده: اپل M3 با ۸ هسته پردازشی
  • پردازنده گرافیکی: ۱۰ هسته ای اپل
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۵۱۲ گیگابایت SSD
  • وزن: ۱.۵ کیلوگرم
  • قیمت: شروع از ۱۳۰۰ دلار

حقیقت این است که در صورتی که بخواهیم از میان دستگاه های مختلف اپل یکی را انتخاب کنیم، کار سختی را در پیش داریم؛ زیرا خیلی از آنها به هم نزدیک بوده و از نظر کیفی همه در سطحی ایده آل قرار دارند. اما اگر بخواهیم ترکیبی از معیار های مختلف مانند قیمت و قدرت پردازشی و ارگونومیک بودن و سبک بودن و موراد مختلف را در نظر بگیریم به جرات میتوان گفت که مک بوک ایر M3، دستگاهی است که می تواند عنوان بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی را به خود اختصاص دهد.

در اینجا یکی از قدرتمند ترین دستگاه های اپل را داریم که در ماه مارس ۲۰۲۴ به بازار عرضه شده است و تراشه قدرتمند M3 را دارد. در مورد این تراشه باید گفت که یکی از قدرتمندترین پردازنده های فعلی در میان لپ تاپ ها بوده و تقریبا می توان آن را با تراشه ای مانند Core i7 نسل ۱۳ مقایسه کرد. در تصویر زیر می توانید مقایسه این دو تراشه که توسط نانورویو انجام گرفته است را مشاهده کنید:

مقایسه M3 و Core i7 نسل 13

همانطور که می بینید این تراشه در پردازش های چند هسته ای کمی ضعف داشته اما می توان گفت که پردازنده گرافیکی بسیار قوی و همینطور مصرف باتری بهینه آن این موضوع را جبران می کند. در این خصوص باید گفت که این لپ تاپ برای کارهای برنامه نویسی عالی عمل خواهد کرد و می توان آن را یک دستگاه قوی، ظریف و قابل حمل و ارگونومیک دانست.

بهترین لپ تاپ پرمیوم اپل برای کدنویسی: مک بوک پرو ۱۴ با تراشه M3 Pro

مک بوک پرو 14 با تراشه M3 Pro

  • نمایشگر: ۱۴ اینچی از نوع لیکویید رتینا XDR با رزولوشن ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: اپل M3 Pro با ۱۰ هسته
  • پردازنده گرافیکی: ۱۸ هسته ای اپل
  • رم: ۱۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۱ ترابایت SSD
  • وزن: ۱.۶ کیلوگرم
  • قیمت: در حدود ۳۰۰۰ دلار

یکی از مواردی که در مورد دستگاه قبلی مهم بود و به آن توجه ویژه ای شد، قیمت این دستگاه بود که باید گفت ۱۲۰۰ دلار برای دستگاه های اپل ارزان است. اما اگر بخواهیم چشمان خود را به روی قیمت ببندیم و گزینه ای را انتخاب کنیم که بیشتری کیفیت را داشته باشد، MacBook Pro 14-inch M3 Pro با قیمت ۳۰۰۰ دلاری خود می تواند گزینه مورد نظر ما باشد. این دستگاه قدرتمند با پردازنده M3 Pro ارائه شده است که از نظر کارایی تقریبا ۳۰ درصد نسبت به M3 معمولی بازدهی بیشتری داشته و با ۱۲ هسته پردازشی و 18 هسته گرافیکی عرضه می شود.

همچنین بخوانید :

این دستگاه را می توان قوی ترین دستگاه اپل دانست که به دنبال مک بوک پرو M3 و قبل از مک بوک پرو M3 Max ارائه شده است. هرچند که از نظر قدرت، پردازنده های Max امکانات بیشتری دارند، اما باید گفت در عمل نتایج چندان خوبی نداشته و Pro ها باز هم خود را بهتر ثابت کرده اند. در کل باید گفت که کاربرد های این دستگاه بیشتر نزدیک به گیمینگ و انجام کارهای گرافیکی بوده اما اگر دوست دارید لپ تاپی که با آن برنامه نویسی می کنید، بهترین باشد، باید به سراغ این گزینه بروید.

بهترین لپ تاپ اقتصادی اپل برای برنامه نویسی: مک بوک ایر ۱۳ با تراشه M1

بهترین لپ تاپ اقتصادی اپل برای برنامه نویسی: مک بوک ایر 13  با تراشه M1

  • نمایشگر: ۱۳.۳ اینچی از نوع رتینا با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز
  • پردازنده: اپل M1
  • پردازنده گرافیکی: ۸ هسته ای اپل
  • رم: ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت SSD
  • وزن: ۱.۲۹ کیلوگرم
  • قیمت: شروع از ۵۰۰ دلار

هر چند پیدا کردن گزینه های اقتصادی در بین لپ تاپ های اپل کمی غیر معقول به نظر می رسد و اپل بالاخره پول برند را از کاربران خواهد گرفت، اما در صورتی که بخواهیم یک لپ تاپ ارزان که کیفیت خوبی داشته باشد و کمی هم با حساب بانکی ما رفتار مهربانانه تری داشته باشد، می توانیم به سراغ مدل های قدیمی تر برویم که افت قیمت داشته اند. یکی از مدل هایی که می توان آن را بهترین گزینه اقتصادی معرفی کرد، لپتاپ مک بوک ایر M1 است.

این دستگاه یکی از دستگاه های به نسبت قدیمی بوده و در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده است. البته ظاهر آن به هیچ عنون قدیمی نیست و می توان آن را یکی از شیک ترین دستگاه هایی دانست که از پل در طی این سال ها عرضه کرده است. از نظر قدرت پردازشی این دستگاه می تواند به عنوان بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی معرفی شود و کار برنامه نویسی را راه بیندازد اما نمی توان انتظار داشت که کارهای گیمینگ و همینطور محاسبات سنگین را انجام دهد. در صورتی که کار برنامه نویسی شما در پلتفرم هایی مثل متلب یا تحلیل های هوش مصنوعی و با پایتون انجام می شود، لازم است دنبال دستگاه هایی قدرتمند تر از این باشید.

در صورتی که سری به مقاله لپ تاپ گیمینگ ارزان بزنید می توانید سایر گزینه هایی که می توانید به عنوان بهترین لپ تاپ ارزان برای برنامه نویسی در اختیار دارید را مشاهده کنید.

بهترین لپ تاپ سبک اپل برای برنامه نویسی: مک بوک ایر ۱۳ با تراشه M3

مک بوک ایر 13 با تراشه M3

  • نمایشگر: ۱۳.۶ اینچی از نوع IPS و با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴ و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز
  • پردازنده: اپل M3 با ۸ هسته پردازشی
  • پردازنده گرافیکی: ۱۰ هسته ای
  • رم: ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۵۱۲ گیگابایت
  • وزن: ۱.۲۴ کیلوگرم
  • قیمت: در حدود ۱۹۰۰ دلار

یکی دیگر از لپ تاپ های اپل که می توان به جرات آن را یک گزینه خوب در لیست بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی معرفی کرد، مک بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه M3 است که امسال و به تازگی منتشر شده است. عموما مک بوک های ایر نسخه های مختلفی دارند و همه آنها از لپ تاپ های میان رده اپل به حساب می آیند. این برند کار اصلی را روی دوش دستگاه های پرو خود می گذارد و نسخه های ایر برای کاربرد های عادی طراحی شده اند، اما در صورتی که دنبال یک دستگاه جدید، بسیار سبک و با کاربری حرفه ای هستید، باید گفت که این گزینه بهترین دستگاه اپل برای شما خواهد بود.

همچنین بخوانید :

این دستگاه تنها یک کیلو و دویست گرم وزن دارد با تراشه M3 خود می تواند به راحتی کار یک دستگاه گیمینگ حرفه ای را انجام دهد. همینطور ظاهر زیبای آن نیز این قابلیت را دارد که هر چه از یک دستگاه اپل خوب و حرفه ای انتظار داریم را برای ما برآورده کند. البته باید گفت صفحه نمایش در این دستگاه با رتینا های استفاده شده در سایر لپ تاپ ها متفاوت بوده و از IPS استفاده شده است که می توان به نوعی آن را یک تنزل دانست. اما با در نظر گرفتن قیمت مناسب آن با وجود تراشه M3 و اینکه یک دستگاه بروز است، ارزش ان کاملا حفظ خواهد شد.

همینطور اگر به دنبال دستگاهی به همین سبکی هستید اما قیمت آن برای شما بالاست و یا می خواهید از نظر سخت افزاری منابع بیشتری در اختیار داشته باشید، مقاله سبک ترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ می تواند به شما در پیدا کردن گزینه های دیگر کمک کند.

بهترین لپ تاپ بزرگ اپل برای برنامه نویسی: مک بوک پرو ۱۶ اینچی M2 Pro

بهترین لپ تاپ بزرگ اپل برای برنامه نویسی: مک بوک پرو 16 اینچی

  • نمایشگر: ۱۶.۲ اینچی XDR رتینا با رزولوشن ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: اپل M2 Pro با ۱۲ هسته پردازشی
  • پردازنده گرافیکی: ۱۹ هسته ای اپل
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۵۱۲ گیگابایت
  • وزن: ۲.۱۵ کیلوگرم
  • قیمت: در حدود ۴۵۰۰ دلار

یکی از ویژگی هایی که خیلی از برنامه نویسان و به طور خاص کسانی که در زمینه طراحی رابط کاربری فعالیت دارند به دنبال آن هستند، صفحه نمایش بزرگ است. در این حالت بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی می تواند مک بوک پرو ۱۶ اینچی باشد. یک دستگاه خوب و قدرتمند که از هر نظر در زمره بهترین ها قرار می گیرد. این دستگاه در سال ۲۰۲۳ عرضه شده است و دو زیر نسخه M2 Pro و M2 Max دارد که البته در اینجا هم باید گفت Pro بازدهی بهتری از خود به نمایش گذاشته است و پیشنهاد اکثر حرفه ای ها است.

همچنین بخوانید :

صفحه نمایش ۱۶.۲ اینچی این دستگاه که از نوع لیکویید رتینا و با تکنولوژی XDR است می تواند یک کیفیت تصویر خارق العاده را در اختیار شما قرار دهد. همین کیفیت پریمیوم باعث شده تا قیمت این دستگاه نیز حسابی بالا برود. یکی از راه حل هایی که خیلی از افرادی که به دنبال صفحه نمایش بزرگ هستند در این موارد به سراغ آن می روند این است که یک دستگاه کوچکتر و اقتصادی تر انتخاب کرده و در کنار آن یک نمایشگر دوم را به کار می گیرند که می تواند عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. در صورتی که گزینه های دیگر برای شما بهتر هستند، بهتر است شما هم از همین روش استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به سراغ بررسی بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی رفتیم و دیدیم که کدام یک از دستگاه ها می توانند این ویژگی ها را در اختیار ما بگذارند. به صورت کلی می توان گفت که مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M3 در حال حاضر بهترین گزینه در میان آنها بوده و دستگاه هایی مانند مک بوک ایر ۱۳ اینچی M1 بهترین گزینه اقتصادی و مک بوک پرو ۱۶ اینچی M2 بهترین گزینه با صفحه نمایش بزرگ به شمار می روند. در صورتی که در مورد هر یک از این دستگاه ها و ویژگی هایی که می توانند داشته باشند نظری داشتید و یا گزینه ای را می شناسید که در این فهرست از قلم افتاده است، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source