بنیانگذار ECOM HOUSE GmbH، شریک مقیاس پذیری تجارت الکترونیک شما.
getty تبلیغات در تجارت الکترونیک دیگر به آسانی یک سال پیش نیست. سال گذشته، تغییر قابل توجهی در بازار رخ داد: اپل سیاست حفظ حریم خصوصی خود را برای همه کاربران آیفون تنظیم کرد. این بدان معنی بود که ردیابی – جمع آوری داده های کاربر – که تا آن زمان معمول بود، دیگر امکان پذیر نبود، شرایطی که به تأثیرات جدی منجر شد.
از یک سو، بازدیدکنندگان شبکه های اجتماعی دیگر تبلیغات هدفمندی که با رفتار خرید یا گشت و گذار آنها در اینترنت مطابقت دارد، دریافت نمی کنند. میزان تبلیغات ثابت می ماند، اما ارتباط تبلیغات کاهش یافته است. این امر بازاریابی بسیاری از شرکت ها را تحت تأثیر قرار داده است، که اکنون به طور قابل توجهی بودجه خود را برای تبلیغات کاهش می دهند – شرایطی که نیاز به تغییر در تفکر دارد.
کمپین های با دقت برنامه ریزی شده با خلاقیت های قوی و درک دقیق گروه هدف از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. زمین بازی عالی برای آزمایش، فصل خرید کریسمس بود که اکنون کامل شده است.
به عنوان یک کارشناس تجارت الکترونیک، کریسمس گذشته مجموعاً حدود 6 میلیون یورو بودجه تبلیغاتی را بر عهده داشتم. در این مقاله، من می خواهم برخی از تاکتیک های بازاریابی را به اشتراک بگذارم که واقعاً برای من مفید بود.
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین نرم افزار مالیاتی سال 2022 بهترین نرم افزار مالیاتی برای خوداشتغالان سال 2022 ماشین حساب مالیات بر درآمد: مالیات های خود را برآورد کنید1. تبلیغات پولی خود را در رسانه های اجتماعی تنظیم کنید.
علیرغم تغییراتی که در بالا توضیح داده شد، مهم است که برای رشد برندهای تجارت الکترونیک، به ثابتهای قوی مانند بازاریابی عملکرد در سایتهایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و تیکتاک تکیه کنیم. این را می توان با ایجاد تبلیغات کمتر شبیه تبلیغات و بیشتر بومی بودن پلتفرم به دست آورد. اجازه دهید تبلیغ ارزشی مانند «5 نکته در مورد اینکه چه جواهراتی برای بهار باید بپوشید» ارائه کند و مطمئن شوید که به طور خلاقانه برای مخاطبان هدف طراحی شده است.
به همین ترتیب، مهم است که به این فکر کنید که چگونه یک مشتری بالقوه را در یک بازه زمانی کوتاه به مشتری تبدیل می کنید. جذب مشتری از طریق تبلیغات قرار داده شده در رسانه های اجتماعی باید در عرض هفت روز قابل دستیابی باشد – قبلاً هنوز امکان بهینه سازی برای دوره های طولانی تر مانند 28 روز وجود داشت. اما به دلایل حفظ حریم خصوصی و تأثیر iOS 14، متا مدل انتساب خود را به 7 روز کوتاهتر کرد. بنابراین، برندهایی که به قیفهای هدفگیری مجدد طولانیتری نیاز دارند – به عنوان مثال، برای یک کالای با قیمت بالاتر – این تأثیر را به شدت احساس خواهند کرد. برای آنها، ممکن است منطقی باشد که استراتژی را تغییر دهند، مثلاً ابتدا یک محصول ارزانتر بفروشند و بعداً آنها را با یک محصول بلیط بالاتر بفروشند.
با این حال، کسانی که موفق به ایجاد تبلیغاتی می شوند که ارزش واقعی ارائه می دهند و به نظر بومی در پلتفرم می رسند، می توانند با موفقیت از فیس بوک و اینستاگرام برای فروش خود استفاده کنند.
2. برای ایجاد اعتماد بیشتر از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید.
علاوه بر این، نه تنها تبلیغ اقلام خود بلکه استفاده از تأثیرگذاران برای این منظور مهم است. در اینجا، افرادی که قبلاً از اعتماد مشتری بالقوه برخوردار هستند مورد توجه قرار می گیرند. اگر آنها از مزایای یک محصول حمایت کنند و خرید آن را توصیه کنند، این اغلب منجر به تأثیر تبلیغاتی قابل توجهی بر مصرف کننده می شود.
ترکیبی از تمام اقدامات بازاریابی را می توان با کار با تأثیرگذاران مناسب گسترش داد. علاوه بر این، می توان به طور مؤثرتر به گروه های هدف بزرگ نزدیک شد – و به طور ایده آل، تبلیغات را به گونه ای طراحی کرد که به عنوان آن شناخته نشود. همچنین ترکیب اینفلوئنسر و بازاریابی عملکرد در مدت چند روز برای افزایش فروش منطقی است.
3. به بازاریابی ایمیل شخصی سازی شده ضربه بزنید.
بازاریابی حرفه ای می تواند زمان و پول را ببلعد، که دلیل کافی برای فرصت دادن به کارایی بالای بازاریابی ایمیلی است. هنگامی که مشتری خریدی را در فروشگاه شما انجام داد و آدرس ایمیل خود را ارائه کرد، می توان آن را بارها و بارها بدون هیچ تلاش قابل توجه یا هزینه اضافی استفاده کرد.
علاوه بر این، تبلیغات شخصی را می توان از این طریق ارائه کرد. محصولات جدید را می توان ارائه کرد و اطلاعات مربوطه را برای خریدار ارسال کرد. اعتماد او به فروشگاه در نتیجه رویکرد فردی افزایش می یابد. اینها مزایای قابل توجهی هستند که معمولاً فروش بالاتر را تضمین می کنند.
با این حال، در عین حال، این می تواند ارزش شرکت را نیز افزایش دهد – به عنوان مثال، با هدف فروش بعدی. از این گذشته، هر آدرس ایمیل موجود ارزش طلایی خود را دارد.
4. محصولات جدید را به طور منظم معرفی کنید.
این مهم است که مشتریان را به خرید ادامه دهید. این را می توان به عنوان مثال با معرفی منظم محصولات جدید که خریدار از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا از طریق ایمیل های شخصی سازی شده از آنها آگاه می شود، به دست آمد.
همچنین منطقی است که در درجه اول اقلامی را عرضه کنیم که کاهش فروش سایر کالاها را جبران می کنند. محصولات فصلی مثال خوبی هستند: عینک آفتابی در تابستان از تقاضای زیادی برخوردار است، اما بین پاییز و زمستان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
با این حال، در طول این دوره، جواهرات و لوازم جانبی را می توان ارائه داد که به عنوان مثال، برای کسب و کار کریسمس یا روز ولنتاین نوید فروش بالایی را می دهد – و به مشتری انگیزه های جدیدی برای خرید دیگری می دهد.
5. تبلیغات فروش می تواند مفید باشد.
اپل در بازاریابی خاص در نظر گرفته می شود: این شرکت هیچ گونه تبلیغات فروش ارائه نمی دهد. این مدلی است که بسیاری از شرکت های کوچکتر از آن پیروی می کنند. آنها می ترسند تصویر خود را با پیشنهادهایی مانند کدهای تخفیف خراب کنند. اما این استراتژی باید تغییر کند.
قیمتهای پایینتر، کدهای تخفیف، خرید دو کالا و پرداخت تنها برای یکی از آنها، دریافت هدایا در صورت رسیدن به ارزش مشخصی از کالا – طبق تجربه من، همه اینها تبلیغاتی هستند که توسط خریدار قدردانی و استفاده میشوند. خریداران علاقه مند هستند که تا حد ممکن پول خود را دریافت کنند.
با این حال، مهم است که چنین تبلیغاتی را همیشه ارائه نکنید، بلکه آنها را فقط در مناسبتهای خاصی اجرا کنید – فصلی یا تعطیلات. به این ترتیب ارقام فروش افزایش می یابد اما در عین حال وجهه شرکت آسیب نمی بیند.
نتیجه
بازاریابی دیجیتال همچنان قوی است تا هر برند تجارت الکترونیکی را با تعدیل های صحیح در استراتژی، به درآمدهای بالا تبدیل کند. سبک تبلیغ یا پلتفرمی که در آن تبلیغ می کنیم ممکن است در آینده تغییر کند، اما اصول اولیه ثابت خواهند ماند.
به یاد داشته باشید، زمانی قبل از تبلیغات فیس بوک – حتی قبل از اینترنت – وجود داشت که برندها از بازاریابی برای گسترش شرکت خود استفاده می کردند. مبانی هرگز تغییر نمی کند.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. دانیل بیدمون، بنیانگذار ECOM HOUSE GmbH، شریک مقیاسپذیری تجارت الکترونیک شما. مشخصات اجرایی کامل دانیل بیدمون را اینجا بخوانید.”>