ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که این شرکت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) بخش بازی‌های خود را دو برابر می‌کند.

در مصاحبه‌ای جدید با وبسایت MSN، موضوع خرید اکتیویژن بلیزارد مطرح و از مدیرعامل مایکروسافت پرسیده می‌شود چرا این موضوع با توجه به هزینه ۶۵ میلیارد دلاری برای خرید تا چه حد مهم بوده است. نادلا با توضیح این که بازی‌ها یکی از سه بازوی اصلی مایکروسافت از همان روزهای اولیه تأسیس شرکت بوده‌اند، اظهار داشت:

ما واقعاً در مورد آن (خرید اکتیویژن) هیجان‌زده هستیم. چند چیز وجود دارد که برای ما به عنوان یک شرکت توصیف می‌شود. وقتی به مایکروسافت فکر می‌کنم، احتمالاً به ابزارهای توسعه‌دهنده، نرم‌افزار اختصاصی و بازی فکر می‌کنم و این سه کاری است که ما از همان ابتدا انجام داده‌ایم. بنابراین برای ما گیمینگ جایی است که فکر می‌کنیم در آن سهم واقعی در بازارهای مصرفی داریم.

نادلا در ادامه توضیح داد که بازی‌ها با هر نسل جدید محبوب‌تر می‌شوند و خرید اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت را در موقعیت قوی‌تری برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد قرار می‌دهد.

وقتی به گیمینگ نگاه می‌کنم، مشاهده می‌کنم که میزان زمانی که مردم به بازی اختصاص می‌دهند افزایش می‌یابد و قرار است کارهای بیشتری در آن انجام شود. روش ساخت بازی‌ها و نحوه ارائه آن‌ها به شدت چه در بخش موبایل، کنسول، PC و حتی فضای ابری در حال تغییر است.

بنابراین ما مشتاقانه منتظریم که هم به عنوان تولید کننده و هم به عنوان ناشر بازی دو برابر بزرگ‌تر شویم. اکنون ما یکی از بزرگترین ناشران بازی و همچنین به عنوان شرکتی خواهیم بود که در حال ساخت پلتفرم برای آن هستیم.

مایکروسافت حالا با خرید اکتیویژن بلیزارد پس از شرکت چینی تنسنت (Tencent) به دومین ناشر بزرگ بازی از نظر درآمد تبدیل شده است.


منبع: Videogameschronicle

source