ارزانترین کشورهای برای مسافرت ایرانیان کدامند؟ سفر کردن لذتی است که هرگز نمی‌توان از آن گذشت و شاید از نظر بسیاری از مردم سفر کردن یک کار لاکچری باشد که در این روزها با شرایط سهت اقتصادی هرکسی از عهده آن برنمی‌آید. از آنجایی که این روزها مشکلات ارز و تهیه ویزا امکان مسافرت را برای سفر به خیلی از کشورها سخت و گاها غیر ممکن کرده است، تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله شما را با چند کشوری همسایه که برای سفر به آنها چندان نیاز به هزینه‌های سنگین ندارید و در واقع از جمله بهترین و ارزان ترین کشورها برای مسافرت می‌باشد آشنا کرده و اطلاعاتی درباره شرایط آب و هوایی، مسیرهای سفر به این کشورها و جاذبه‌های دیدنی و تفریحی که در دل خود جای داده‌اند را در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین بخوانید :

فهرست مطالب

ارزان ترین کشورها برای مسافرت

کشورهای زیادی در دنیا وجود دارند که بازدید از آنها می‌تواند برای هر کسی جذابیت داشته باشد، خوشبختانه در میان این همه کشور تعداد کشورهای ارزان برای مسافرت خیلی هم کم نیست و شما با یک ارزیابی و بررسی دقیق می‌توانید با هزینه کمتر و معقول‌تری به هر کدام از این کشورها که دوست دارید سفر کنید. سفر کردن از بهترین تجربه‌هایی است که هر فرد می‌تواند در زندگی خود آن را بدست آورد. تجربه‌ای که متاسفانه این روزها به خاطر مشکلات اقتصادی کمتر می توان به آن دست پیدا کرد.

1- هندوستان

هند از ارزان ترین کشورها برای مسافرت
سفری خاطره‌انگیز به هندوستان

اولین کشوری که در این مطلب می‌خواهیم به عنوان ارزان ترین کشورها برای مسافرت به شما معرفی کنیم، کشور هندوستان است که با داشتن فرهنگ، تاریخ، طبیعت و جاذبه‌های متنوع، بهترین تجربه را برای گردشگران ایجاد کرده است. کشور هندوستان با وجود شهرهای زیبا و دیدنی همچون: دهلی، آگرا، جایپور و مومبای که در خود جای داده است به عنوان بهترین مقاصد ارزان برای گردشگری شناخته شده است. چرا که هر یک از این چهار شهر به نوبه خود جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیار زیادی دارند که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند.

در واقع باید بگوییم که کشور هندوستان از آن دسته کشورهای زیبا و فریبنده است که حتی اگر بارها به آنجا سفر کنید باز هم از دیدن جاذبه‌های دیدنی این کشور شگفت زده خواهید شد. کشوری متشکل از شگفتی‌های طبیعی و ساخت دست بشر، که دنیایی رنگارنگ از طعم‌ها و عطرهای متفاوت را در خود جای داده است.

در کشور هندوستان قوم‌ها و نژادهای گوناگون با فرهنگ‌ها و ادیان متفاوت در کنار هم زندگی می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ۳۲ اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو از جمله جاذبه‌های دیدنی کشور هندوستان می‌باشند.

همچنین بخوانید :

آب و هوای هندوستان

بهترین فصل سفر به هند از ارزان ترین کشورها
بهترین فصل سفر به هندوستان

با توجه به این مسئله که هندوستان سرزمینی پهناور است و تنوع آب و هوایی بسیاری دارد برای درک این موضوع که بهترین فصل سفر به هندوستان چه فصلی از سال می باشد باید بگوییم که باید با توجه به منطقه‌ای که قصد سفر دارید، پی به این مسئله ببرید. اما به طور کلی باید بدانید که هوای هند در بیشتر ایام سال گرم است و وضعیت آب‌و‌هوا تغییرات چشمگیری دارد.

از اواخر نوامبر تا ابتدای مارس هم سردترین زمان در هندوستان است. برای سفر به هندوستان این نکته را مد نظر داشته باشید که فصل بارندگی یا مانسون در بیشتر مناطق در تابستان و بین ژوئن و اوایل اکتبر است.

مسیرهای سفر به هندوستان

مسیرهای سفر به هندوستان

برای اینکه بتوانید تجربه سفر ارزانی را به هندوستان بدست آورید باید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد هندوستان را پیدا کنید که به طبع بلیط‌های چارتری گزینه‌های مناسبی هستند. در واقع سفر به هندوستان با هواپیما یکی از مسیرهایی است که می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خودتان آنرا انتخاب کنید.

اما، اگر دوست دارید سفری متفاوت و هیجان‌انگیزتری را تجربه کنید می‌توانید برای سفر به هندوستان مسیرهای زمینی را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید از راه‌های زمینی خود را به کشور هندوستان برسانید باید ابتدا به سیستان و بلوچستان بروید و بعد از طریق مرز این استان خود را به کشور پاکستان برسانید و از آنجا به هندوستان سفر کنید.

بد نیست بدانید که از سال 1395 سفر دریایی از ایران به هندوستان نیز امکان پذیر شده است و شما برای اینکه از این مسیر برای رفتن به هندوستان استفاده کنید باید با کشتی از طریق خط مسافربری کشتیرانی میان چابهار، پاکستان و هند که دو بار در هر ماه فعالیت می کند، سفر دریایی خود را آغاز کنید.

به خاطر داشته باشید که از ایران به سمت هندوستان هیچ قطار مستقیمی وجود ندارد و برای سفر با قطار به هندوستان باید به یکی از کشورهایی بروید که مسیر ریلی به هند دارند.

جاهای دیدنی و تفریحی هندوستان

جاهای دیدنی برای مسافران ارزان به هند
آشنایی با دیدنی‌های کشور هندوستان

در سفر به هندوستان انتخاب بهترین جاهای دیدنی و تفریحی کار بسیار سخت و دشواری است چرا که تنوع آنها بسیار زیادی است شاید  اگر روزها در هندوستان اقامت داشته باشید باز هم فرصت کافی برای بازدید از تمام این جاذبه‌های گردشگری را نداشته باشید. بنابراین، بهترین کار قبل از سفر به هندوستان تهیه لیست بهترین جاهای دیدنی و بهترین جاهای تفریحی هندوستان همراه آدرس است که به شما کمک خواهد کرد با یک برنامه‌ریزی مدیریت شد بتوانید از بیشتر این جاذبه‌ها و مکانهای تفریحی دیدنی کنید لذت ببرید.

از جمله جاذبه‌هی دیدنی و تفریحی هندوستان که توصیه می‌کنیم در برنامه سفر خود برای آنها زمان بگذارید عبارتند از: تاج محل، قصر میسور، غارهای الوار، معبد طلایی امریتسار، قلعه آگرا، کوه نوردی، دریا نوردی، آبشارگردی، غواصی، واتر برد، رفتینگ و قایق سواری.

همچنین بخوانید :

2- ارمنستان، از ارزان ترین کشورها برای مسافرت ایرانیان

ارمنستان از ارزانترین کشورها برای سفر
راهنمای سفر به ارمنستان

اگر تصمیم دارید به یکی از، ارزان ترین کشورها برای مسافرت سفر کنید، پیشنهاد ما به شما کشور ارمنستان است که در همسایگی ایران قرار داد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌آید که سالانه ایرانیان زیادی به این کشور سفر می‌کنند. کشور ارمنستان از جمله کشورهایی است که در مرزهای شمال غربی واقع شده است و به خاطر آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های دیدنی بسیار متنوعی که دارد برای توریست‌ها جذابیت زیادی پیدا کرده است.

کشور ارمنستان که به آن لقب سرزمین دریاچه‌ها و رودخانه‌ها داده است از جمله کشورهای همسابه ایران است که حجم بسیار زیادی از این کشور را کوهستان‌ها و مناطق مرتفع تشکیل داده‌اند. ارمنستان با قدمتی ۳۰۰۰ ساله از جمله بهترین کشورهای ارزان قیمت برای مسافرت می‌باشد. مردم این کشور بیشتر به زبان هندو اروپایی صحبت می‌کنند و واحد پول آنها درام می‌باشد.

این کشور زیبا و دیدنی با داشتن تاریخ، فرهنگ، طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری، یکی از مقاصد محبوب گردشگری است و با داشتن بازارهای پرجنب‌وجوش، رستوران‌های غنی از غذاهای محلی و فضاهای شاداب و زنده، سفری خاطره‌انگیز را می‌توانید در آنجا تجربه کنید.

همچنین بخوانید :

آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان چگونه است؟

در رابطه با شرایط آب و هوای ارمنستان باید بگوییم که این کشور به خاطر چهار فصلش است که شهرت بسیار زیادی بدست آورده است. در حقیقت ارمنستان دارای آب و هوای قاره‌ای است یعنی تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سردی دارد. برای سفر به ارمنستان بهترین زمان فصل بهار است که هوا معتدل‌تر از زمستان و تابستان می‌باشد و بارش باران در این فصل کمتر است.

مسیرهای سفر به ارمنستان

مسیرهای سفر به ارمسنتان - ارزانترین کشورها برای مسافرت
چگونه به ارمنستان سفر کنیم؟

برای سفر به ارمنستان همچون سایر شهرهای داخلی و کشورهای خارجی راه‌های مختلفی وجود دارد که بسته به نظر و سلیقه خودتان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر از هواپیما وحشت ندارید و هزینه برایتان مهم نیست، سریعترین و آسانترین روش سفر با هواپیما به ارمنستان است که با توجه به هم مرز بودن این کشور با کشور مسافت کوتاهی را نیاز است که با هواپیما طی کنید تا به ارمنستان برسید از این رو قمت بلیط هواپیما به مقصد ارمنستان از ایران نسبت به سایر کشورها مناسبتر می‌باشد.

یکی دیگر از روش‌هایی که برای سفر به ارمنستان می‌توانید انتخاب کنید، سفر با اتوبوس سا اتومبیل شخصی است که جذابیت خاص خود را دارد و در هزینه‌های سفرتان هم به راحتی می‌توانید صرفه جویی کنید.

اما، اگر تصمیم شما بر این است که با قطار به ارمنستان سفر کنید باید بدانید که ار تهران قطار مستقیم به ارمنستان وجود ندارد. شما باید از تهران به مقصد جلفا با قطار سفر کرده و بعد از آن خودتان را به مروز نوردروز برسانید و به صورت زمینی با اتومبیل بعد از ارائه دادن مدارکتان وارد خاک ارمنستان شوید.

جاهای دیدنی و تفریحی ارمنستان

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

کشور ارمنستان هم به نوبه خود همچون سایر کشورهای دنیا دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متنوع بسیاری است که هر کدام از آنها برای گردشگران جذابیت خاصی دارند. به خاطر وجود همین جاذبه‌های تفریحی و دیدنی است که هرساله گردشگران زیادی از تمام نقاط دنیا به ارمنستان سفر می‌کنند.

در اینجا می خواهیم تعدادی از این جاذبه‌ها دیدنی و تفریحی را به شما معرفی کنیم.

  • دریاچه سوان
  • باغ گیاه شناسی ایروان
  • باغ وحش ایروان
  • دنیای آبی ایروان
  • پارک عشاق ایروان
  • تله کابین بال های تاتو
  • مرکز تفریحی کوئست روم
  • دریاچه قو ایروان
  • پل شیطان
  • پارک پیروزی ایروان

3- ترکیه، از محبوب ترین کشورهای ارزان برای مسافرت

ترکیه از ارزان ترین کشورها برای مسافرت
مناسبترین زمان برای سفر به ترکیه

علاوه بر کشورهایی که تا به اینجای کار به عنوان ارزان‌ترین کشورها برای مسافرت به شما معرفی کردیم، کشورهای بسیار دیگری همچون ترکیه نیز وجود دارند که برای سفرهای ارزان گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. کشور ترکیه که خود دارای شهرهای توریستی بسیار زیادی می‌باشد به خاطر قرار گرفتن در جنوب شرقی اروپا و شمال غربی آسیا به یکی از محبوبترین مقاصد سفرهای ارزان تبدیل شده است.

کشور ترکیه که با ایران تنها حدود یک ساعت و نیم فاصله دارد از جمله زیباترین کشورهایی است که اغلب ایرانیان برای سفرهای خود آنرا انتخاب می‌کنند. علت محبوبیت این کشور توریستی هم وجود هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیار متنوعی است که برای هر رده سنی و هر نوع سلیقه‌ای جذابیت خاصی دارند.

واحد پول این کشور لیر است و دین رسمی مردم این کشور اسلام می‌باشد. کشور ترکیه از جمله ارزان‌ترین مقاصد سفر می‌باشد که به خاطر احاطه شدن توسط دریا دارای آب و هوای اقلیم مدیترانه‌ای، گرمسیری و اقیانوسی است.

همچنین بخوانید :

آب و هوای ترکیه

آشنایی با شرایط آب و هوای ترکیه

همه ما به خوبی می‌دانیم از مهمترین مواردی که در سفرهای خود باید به آن توجه داشته و قبل از هر اقدامی برای سفر نسبت به آن اطلاعات کاملی داشته باشیم، شرایط آب و هوایی شهر یا کشوری است که قصد سفر به آنجا را داریم. برای سفر به کشور ترکیه هم نیاز است تا به خوبی با شرایط آب و هوایی آن آشنا شده و بعد از کسب اطلاعات لازم اقدامات سفر خود را انجام دهید.

در پاراگراف قبل اشاره کردیم که ترکیه دارای آب و هوای اقلیم مدیترانه‌ای کگرمسیری و اقیانوسی می‌باشد. این یعنی اینکه فصل بهار در ترکیه آب و هوای با طراوتی وجود دارد و یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به این کشور می ‌باشد.اما اگر می‌خواهید سفری ارزان داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که در فصل بهار به ترکیه سفر نکنید زیرا که در این فصل تعطیلات نوررزی آغاز می‌شود و هزینه‌ها بسیار بالا خواهند بود.

تابستان هم که اوج گرما در کشور ترکیه است و برای تفریحات آبی در این کشور بهترین زمان می‌باشد. اگر می‌خواهید در فصل تابستان سفر ارزان قیمتی به ترکیه داشته باشید توصیه ما به شما اواخر خرداد ماه تا اوایل مرداد ماه است. در این فاصله زمانی می‌توانید از حراج‌های تابستانی هم در ترکیه استفاده کنید.

پاییز و زمستان برای سفر به ترکیه می‌توانید مناسبترین زمان باید زیرا که حجم توریست‌ها و شلوغی شهر کمتر شده و قیمت هتل و بلیط هم تا حدی ارزانتر می‌باشد.

مسیرهای سفر به ترکیه

راهنمای سفر به ترکیه با اتوبوس

راه‌های مختلفی برای سفر به ترکیه یکی از بهترین و ارزان ترین کشورها برای مسافرت وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به شرایطی که دارید یکی از سه راه زمینی، هوایی و سفر با قطار به ترکیه را انتخاب کنید. هر یک از این سه راه مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند که می‌توانند در انتخاب شما تاثیر زیادی بگذارند.

بدون شک اگر تایم محدودیتی برای سفرتان داشته باشید بهترین راه برای سفر به ترکیه خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما است اما از معایبی که این روش برای سفر دارد هزینه بالای بلیط هواپیما است. البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که بلیط‌های مربوط به پروازهای لحظه آخری می‌توانند کمی ارزانتر باشند.

از دیگر راه‌هایی که برای سفر به ترکیه پیش روی شما قرار دارد سفر با قطار است که نسبت به پرواز هوایی هزینه کمتری دارد اما زمان بیشتری طول خواهد کشید تا شما از مبداء (تهران) به کشور ترکیه برسید. چرا که برای سفر با قطار به ترکیه باید چندین خط عوض کنید. ابتدا باید به وان ترکیه رفته و از آنجا با خطوط داخلی سوار قطارهای آنکارا شده و از آنکارا با قطارهای سریع السیر خود را به استانبول برسانید.

پیشنهاد و توصیه ما به شما دوستانی که دوست دارید به کشور ترکیه سفر کنید و می‌خواهید در هزینه‌ای سفرتان نیز صرفه جویی سفر با اتومبیل شخصی یا اتوبوس به ترکیه است.

جاهای دیدنی و تفریحی ترکیه

جاهای دیدنی و تفریحی ترکیه از ارزان ترین کشورها برای سفر
معرفی بهترین جاهای دیدنی و تفریحی ترکیه

کشور ترکیه با وجود شهرهای توریستی بزرگی که در دل خود جای داده است دارای جاذبه‌های تفریحی و دیدنی بسیار زیادی است که برای بازدید از آنها و تفریح در بهترین مراکز تفریحی استانبول باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته و با لیستی که از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی ترکیه قبل از سفر برای خودتان آماده می‌کنیم زمان را طوری مدیریت کنید که بتوانید به تماشا و تفریح در بیشتر این جاهای دیدنی و تفریحی برسید.

برای اینکه بهتر و راحتر بتوانید لیست مکان‌های تفریحی و دیدنی ترکیه را برای خودتان آماده کنید ما به شما کمک خواهیم کرد و چند مورد از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی ترکیه از نظر مسافران را در این بخش در اختیارتان قرار داده و آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.کاخ توپکاپی، قلعه روملی حصار، مسجد ایاصوفیه، مقبره سلطان احمد، حمام خرم سلطان، برج گالاتا، غواصی، بالن سواری، جیپ سواری، شهربازی، جزیره گردی، پارک آبی و… از بهترین تفریحات و جاهای دیدنی هستند که در سفر به ترکیه می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.

4- تایلند

ارزان ترین کشورها برای مسافرت - تایلند
محبوبترین مقاصد ارزان برای سفر

سومین مقصد گردشگری ارزان قیمت و محبوب در میان توریست‌ها و گردشگران کشور تایلند است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است که از شرق و شمال شرق با کشور لائوس، از غرب و شمال غرب با کشور میانمار یا برمه، از جنوب شرق با کشور کامبوج و از جنوب با کشور مالزی همسایه است.

این کشور زیبا و دیدنی دارای ساحل‌های جذاب، جاذبه‌های تاریخی و مذهبی بسیار دیدنی و مکانهای تفریحی متنوعی است که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. کشور تایلند که یکی دیگر از، ارزان ترین کشورها برای مسافرت شناخته شده است جمعیتی بالغ بر 69 میلیون و 800 نفر دارد که به زبان تایلندی صحبت می‌کنند.

برای اقامت در کشور تایلند اصلا جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد چرا که قیمت هتل‌های این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار مناسبتر است و تعداد هتل‌های خوب در تایلند خیلی کم نیست. در حقیقت دسته بندی هتل‌های کشور تایلند به گونه‌ای است که شما با هر بودجه‌ای که داشته باشید به راحتی می‌توانید مناسبترین آنها را برای اقامت خود انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :

آب و هوای تایلند

اطلاع از شرایط آب و هوای تایلند

اگر تصمیم دارید که به کشور تایلند سفر کنید و دوست دارید بدانید که بهترین فصل سفر به تایلند چه زمانی است؟ در این بخش همراه ما باشید.

به طور کلی درباره شرایط آب و هوایی کشور تایلند باید بگوییم که نزدیک بودن این کشور به دریا باعث شده تا دارای آب و هوای معتدل و مناسبی باشد. اما با تمام این اوصاف بهمن ماه تا اواسط خردادماه از جمله فصل‌های گرم سال در تایلند هستند  و سردترین فصل سال هم از اواسط آبان آغاز می‌شود و تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد

بنابراین، با توجه به شرایط جوی آب و هوای تایلند که اشاره مختصری به آن کردیم باید بگوییم که فصل پاییز در تایلند آب و هوای بسیار خوب و مطبوعی وجود دارد و اغلب گردشگران برای سفر به این کشور فصل پاییز را انتخاب می‌کنند. چرا که در این فصل از گرمای هوا کاسته شده و باراش بارنهای موسمی هم کمتر دیده می‌شود.

در فصل زمستان هم که یکی دیگر از زمانهای مورد علاقه گردشگران برای سفر به تایلند به حساب می‌آید رطوبت هوا پایین آمده و تابش آفتاب هم اصلا اذیت کننده نیست.

مسیرهای سفر به تایلند

سریعترین راه برای سفر به تایلند

قبل از اینکه بخواهید یکی از راه‌های زمینی و هوایی را برای سفر به تایلند که از جمله ارزان‌ترین کشورها برای مسافرت شناخته است انتخاب کنید باید بدانید که لازمه سفر به این کشور اخذ ویزای توریستی کشور تایلند است که با در اختیار داشتن این ویزا شما این امکان را خواهید داشت که برای مدت زمان تقریبی 60 روز در تایلند گشت و گذار کنید.

برای سفر به تایلند همچون بسیاری کشورهای دیگری سریعترین و آسانترین راه، سفر با هواپیما است. اما اگر از سفرهای هوایی وحشت دارید می‌توانید سفر با قطار به تایلند را تجربه کنید که بازده زمانی طولانی‌تری را در راه خواهید بود اما در عوض استرس شما کمتر است و در هزینه سفر نیز صرفه جویی کرده‌اید.

جاهای دیدنی و تفریحی تایلند

جاهای دیدنی و تفریحی تایلند از ارزان ترین کشورها برای مسافرت
بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تایلند کدامند؟

کشور تایلند از جمله ارزانترین کشورهای برای مسافرت است که همه ساله میزبان گردشگران و توریست‌های بسیاری است. جاذبه‌‌های دیدنی و مکانهای تفریحی که در تایلند وجود دارند توجه هر گردشگری را می‌توانند به خود جلب کنند. در حقیقت جاذبه‌های گردشگری در تایلند به قدری زیاد است که صحبت درباره آنها به زمان زیادی نیاز دارد و قطعا که انتخاب بهترین آنها کار چندان آسان و راحتی نیست.

با توجه به این مسئله که کشور تایلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان است، برای اینکه انتخاب از بین جاهای دیدنی و تفریحی بسیاری که در این کشور وجود دارد برای شما دوستان عزیز آسانتر شود و بتوانید با یک برنامه‌ریزی دقیق از تمام از جاذبه‌های گردشگری دیدن کرده و از سفر به تایلند نهایت لذت را برید لیستی از بهترین و معروفترین جاهای تفریحی و دیدنی تایلند را در این بخش در اختیارتان قرار داده ایم.

  • مجسمه بودای بزرگ
  • معبد سپیده دم (وات آرون)
  • پارک پادشاهی ببرها
  • موزه خطای دید
  • رفتینگ و کانو سواری
  • پارک آبی رامایانا
  • پارک سافاری ورلد
  • پارک لومپینی

5- بلغارستان، از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای مسافرت

ارزان ترین کشورها برای سفر - بلغارستان
راهنمای کامل سفر به بلغارستان

از جمله کشورهای تاریخی و زیبا در قاره اروپا که جزء ارزانترین کشورها برای مسافرت می‌توان آن را معرفی کرد، کشور بلغارستان است که دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است. با سفر به این کشور می‌توانید کمی از قاره آسیا و کشورهای خاورمیانه ای فاصله بگیرید و تجربه جدیدی را در سفرهایتان بدست آورید. بلغارستان که از جمله قدیمی‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌آید در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و پایتخت آن صوفیه است. مساحت کشور بلغارستان، ۱۱۰,۹۹۳ بوده و جمعیت آن  حدودا ۷,۱۰۱,۸۵۹ نفر می‌باشد.

درست است که بلغارستان یک کشور اروپایی به شمار می‌آید اما هنوز هضور اتحادیه شینگین نیست، بنابراین برای سفر به این کشور سختی چندان زیادی برای دریافت ویزا نخواهید داشت. برای سفر به این کشور زیبا و تاریخی می‌توانید اقدام به دریافت یکی از سه نوع ویزای ترانسفر فرودگاهی، ویزای نوع C اقامت کوتاه مدت یا ویزای نوع D اقامت بلند مدت کنید.

آب و هوای بلغارستان

شرایط آب و هوای بلغارستان

 از نظر آب و هوایی شمال کشور  بلغارستان در تابستان‌ها گرم و در زمستان ها سرد می‌باشد، اما در جنوب شرقی آب و هوای مدیترانه ای و معتدل تری وجود دارد. از آنجایی که بلغارستان یک کشور اروپایی است اما به دلیل ارزان بودن و نزدیک بودن در میان ایرانیان محبویت بسیار زیادی بدست آورده است. بنابراین، نیاز است تا با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور برای سفرتان بدانید که بهترین فصل سفر به بلغارستان چه فصلی از سال است؟

به طور کلی این کشور دارای آب و هوایی نیمه گرمسیری و مرطوبی است یعنی تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد. پس، با این اوصاف می‌توان گفت: که بهترین فصل سفر به این کشور اروپایی و ارزان قیمت فصل بهار است.

مسیرهای سفر به بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان با قطار

برای سفر به کشور اروپایی بلغارستان که یکی از بهترین و ارزان ترین کشورها برای مسافرت می‌باشد علاوه بر سفرهایی هوایی، راه‌های مختلف دیگری هم وجود دارد که یکی از آنها سفر زمینی به بلغارستان است.

درست است که این روزها کمتر افرادی هستند که برای سفرهای خود از اتومبیل شخصی، اتوبوس و یا قطار استفاده می‌کنند اما هنوز هم افراد زیادی هستند که یا از پروازهای هوایی وحشت دارند و یا اینکه هزینه خرید بلیط هواپیما برای آنها زیاد می‌باشد از این رو برای سفرهای خود یکی از راه‌های سفر با اتوبوس، قطار و یا اتومبیل شخصی را  انتخاب می‌کنند تا در هزینه‌های سفر نیز صرفه جویی کنند.

برای سفر زمینی به کشور بلغارستان ابتدا باید به ترکیه سفر کنید، حتما می‌دانید که برای رسیدن به ترکیه از طریق مسیرهای زمنی باید از طریق مرز سرو در ارومیه، مرز بازرگان در تبریز و مرز رازی در شهر خوی، خود را به این کشو

با ترکیه مرز زمینی دارد، سفر زمینی به آن معمولا زیاد انجام می شود. برای رفتن به ترکیه قبل از سفر باید بیمه ی آکسا، برگه ی کاپوتاژ، گواهینامه ی بین المللی پلاک ماشینی که با آن سفرتان را آغاز کرده اید و پلاک ترانزیت را تهیه نمایید. بعد از رسیدن به ترکیه می‌توانید از طریق اتوبوس، قطار، ماشین های شخصی و یا به صورت ترکیبی سفر خود را به سمت بلغارستان ادامه دهید.

چنانچه تصمیم شما بر این است که از ترکیه با قطار به بلغارستان سفر کنید باید در یکی از ایستگاه های محلی در هر کدام از شهرهای ترکیه بلیط خود را به مقصد یکی از شهرهای بلغارستان مثل وارنا تهیه نمایید.

جاهای دیدنی و تفریحی بلغارستان

جاهای دیدنی و تفریحی بلغارستان از ارزان ترین کشورها برای سفر
لیست جاهای دیدنی و تفریحی بلغارستان

بلغارستان کشور فرهنگ و زیبایی‌ها است که جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و دیدنی بسیاری را در خود جای داده و هرساله گردگشران زیادی برای بازدید از آنها به بلغارستان سفر می‌کنند. در این بخش از مقاله مربوط به ارزان ترین کشورها برای مسافرت کدامند؟ می‌خواهیم به اختصار شما را با چند مورد از مهمترین و بهترین جاهای دیدنی و تفریحی کشور بلغارستان آشنا کنیم.

  • دهکده تاریخی آرباناسی
  • ملنیک
  •  کلیسای جامع الکساندر نوسکی
  • تئاتر ایوان وازوف
  • مخروبه‌های سردیکا و حمام مرکزی
  • کوه ویتوشا
  • قلعه نظامی بلوگرادچیک
  •  پل شیطان
  •  آبشارهای کروشونا

6- گرجستان

گرجستان، کشوری کوچک اما غنی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هیجان‌انگیز است. گردشگران زیادی با مسافرت به گرجستان از زیبایی‌ها و سرسبزی شگفت‌انگیز آن می‌گویند. شما با سفر به گرجستان می‌توانید از میراث ثبت شده در یونسکو بازدید کرده و تاریخ این کشور را از نزدیک لمس کنید. گرجستان به مردمان مهمان‌نواز و خون‌گرمش معروف است.

راهنمای سفر به گرجستان

طبیعت زیبای کوه‌های پوشیده از برف و سرسبز و شاداب، بازدید از موزه‌های ملی و هنرهای زیبای این کشور، رفتن به کلیساهای تاریخی و گشت و گذار در طبیعت زیبا و آبشارهای گرجستان خاطرات زیبا و به یادماندنی را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

جاهای دیدنی و تفریحی گرجستان

  • قلعه‌ ناریکالا
  • حمام‌های گوگردی
  • پل صلح
  • معبد متاتسمیندا
  • مسجد جمعه تفلیس
  • کلیسای جامع سوتیتسخولی
  • کلیسای متخی
  • صومعه گلاتی
  • موزه تاریخ
  • موزه ملی گرجستان
  • موزه هنرهای زیبا
  • شهر باستانی و قدیمی متسختا
  • شهر تاریخی مستیا
  • اوپلیستسیخه
  • پارک متاتسمیندا
  • پارک رایک
  • دریاچه‌های توباوارچخیلی
  • دریاچه لاکپشت
  • غار ملوری
  • خیابان روستاولی
  • غار ساتاپلیا
  • آبشارهای تسالکا
  • آبشار اونیور
  • آکواریوم گرجستان
  • باغ گیاه شناسی

سوالات متداول ارزان ترین کشورها برای مسافرت

1ارزان ترین کشورها برای مسافرت کدامند؟

هندوستان، ارمنستان، ترکیه، تایلند، بلغارستان

2بهترین فصل سفر به بلغارستان چه فصلی است؟

به طور کلی این کشور دارای آب و هوایی نیمه گرمسیری و مرطوبی است یعنی تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد. پس، با این اوصاف می‌توان گفت: که بهترین فصل سفر به این کشور اروپایی و ارزان قیمت فصل بهار است.

3بهترین جاهای دیدنی هندوستان کدامند؟

تاج محل، قصر میسور، غارهای الوار، معبد طلایی امریتسار، قلعه آگرا، کوه نوردی، دریا نوردی، آبشارگردی، غواصی، واتر برد، رفتینگ و قایق سواری.

جمع بندی

برای تجربه یک سفر ارزان قیمت به کشورهای دنیا بهترین کار این است که لیستی از کشورهایی که می‌توانید با کمترین هزینه به آنها سفر کنید را برای خودتان تهیه کنید مخصوصا کشورهایی که امکان سفر زمینی به آنها نیز وجود دارد زیرا در این صورت بهتر می‌توانید هزینه‌های سفر را مدیریت کنید. از جمله ارزان‌ترین کشورها برای مسافرت که ما، در این مقاله شما پیشنهاد کرده‌ایم عبارتند از: هندوستان، ارمنستان، ترکیه، تایلند، بلغارستان که هر یک از آنها به نوبه خود جاذبه‌های دیدنی و تفریحی زیبایی دارند که برایتان جذاب خواهند بود. یادآوری می‌کنیم که تعداد کشورهایی که با کمترین هزینه می‌توان به آنها سفر کرد بیشتر از آن چیزی است که ما، در این مطلب به آنها اشاره کردیم که برای سفر به هر یک از آنها نیاز به کسب اطلاعات کلی درباره شرایط آب و هوایی و مسیرهای سفر دارید تا با توجه به بودجه مالی که دارید بتوانید بهترین زمان را برای سفر به این کشورها انتخاب کنید.

این مهم را هم همیشه به خاطر داشته باشید که منظور از سفرهای ارزان این نیست که با هزینه بسیار کمی بتوانید در بهترین نفاط دنیا به گشت و گذار بپردازید، بلکه منظور این است که به صرفه ترین و اقتصادی ترین قیمت بتوانید بهترین تجربه از سفر خارجی را به دست آورید. توصیه همیشگی ما به شما دوستان عزیز پلازا این است که قبل از سفر برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید و برای اینکه بتوانید هزینه‌های سفر را تا جای ممکن کاهش دهید برای اقامت هتل‌های ارزان قیمت تر را انتخاب کنید و برای رفت و آمد و گشت و گذار در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

آیا تا به حال تجربه سفر به کشورهای خارجی را داشته اید؟ اسامی کشورهایی که تصور می‌کنید جزء ارزان ترین کشورها برای مسافرت هستند را برای ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید. پیشنهاد شما برای سفرهای خارجی کدام کشور است؟

source