بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع آگاه در تاریخ 17 مارس 2024، عرضه اولیه سهام (IPO) شرکت ردیت، یکی از بسترهای بزرگ شبکه اجتماعی، بین چهار تا پنج برابر بیشتر از میزان عرضه مورد انتظار مشترک شده است. این میزان از اشتراک گذاری نشان می‌دهد که احتمال دارد این شرکت به ارزیابی ۶.۵ میلیارد دلاری که در نظر گرفته شده است برسد.

با وجود اینکه اشتراک گذاری زیاد به معنای موفقیت قطعی در بازار سهام نیست، این امر نشان‌دهنده آن است که ردیت می‌تواند حداقل به محدوده قیمت هدف خود یعنی ۳۱ تا ۳۴ دلار برای هر سهم دست یابد. شایان ذکر است که جزئیات این عرضه اولیه همچنان در حال بازاریابی است و منابع خواسته‌اند که نامشان فاش نشود.

ردیت، که از سال ۲۰۰۵ تاکنون همواره زیان‌ده بوده، توقعات ارزش‌گذاری خود را پس از اینکه در دور جدید جمع‌آوری سرمایه خصوصی در سال ۲۰۲۱ با ارزش ۱۰ میلیارد دلار ارزیابی شده بود، کاهش داد. شرکت قصد دارد از این عرضه اولیه تا ۷۴۸ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

یکی از چالش‌های ردیت در جذب تبلیغات، تمرکز کاربرانش بر موضوعات نیچ و رویکرد نسبتا آزادانه‌اش به مدیریت محتوا بوده است. به منظور جذب سرمایه‌گذاران خرد، ردیت ۸ درصد از سهام عرضه‌شده را برای کاربران و مدیران انجمن‌های خود، اعضای هیئت مدیره، و دوستان و خانواده کارکنانش اختصاص داده است.

منتخب کاربران

source