پیام های حذف شده روبیکا را چطور می توان بازگرداند؟ در این خصوص باید گفت که راهکار های مختلفی وجود دارد که در این مقاله از پلازا می خواهیم در مورد آنها با هم صحبت کنیم و روش هایی که وجود دارد را بررسی کنیم.

پیام رسان ها این روز ها تبدیل به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما شده اند که به این سادگی ها نمی توان آنها را کنار گذاشت. ما خیلی از ارتباطات خود را در بستر های این پیام رسان ها شکل می دهیم. اگر نگاهی به فهرست این پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی بیندازیم، خواهیم دید که هر کدام از آنها رنگ و لعاب خاص خود را دارند و ویژگی های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهند. در این میان، پیام رسان هایی که مانند روبیکا بتوانند ویژگی های زیادی را به صورت یکجا به ما بدهند، زیاد نیستند! این پیام رسان می تواند قابلیت های خوب و زیادی را در اختیار شما قرار دهد که پیام های حذف شده روبیکا هم یکی از همین موارد است.

در این مقاله می خواهیم روش هایی که برای بازگردانی پیام های حذف شده روبیکا وجود دارند را با هم بررسی کنیم. البته قبل از آن باید کمی در مورد خود روبیکا هم صحبت کنیم و ببینیم اصلا این پیام رسان چه فرقی با بقیه پیام رسان ها دارد که می تواند این کار را برای ما انجام دهد.

فهرست مطالب

روبیکا؛ یک پیام رسان چند منظوره

وقتی که شما به دنبال پیدا کردن روش بازگردانی پیام های حذف شده روبیکا به اینجا آمده اید مطمئنا از روبیکا و ویژگی هایی که دارد مطلع هستید و با این برنامه آشنایی دارید. اما بهتر است در ابتدا کمی در مورد ساز و کار این برنامه از نظر تخصصی صحبت کنیم. روبیکا از آن پیام رسان هایی است که اطلاعات را حتی برای پیام های حذف شده، در سرور های خود ذخیره می کند. معمولا در خیلی از پیام رسان های بزرگ به علت کمبود جا و تعداد زیاد پیام هایی که هر روزه منتقل می شود، وقتی کاربر پیامی را پاک می کند و یا تغییر می دهد، آن را حذف می کنند.

البته رویکرد ها برای این پیام رسان ها مختلف است. به طور مثال تلگرام در زمان حذف پیام از شما سوال می پرسید که آیا می خواهد پیام برای طرف مقابل هم پاک شود. در صورت عدم تایید این پیام تنها برای شما حذف خواهد شد. یا پیام رسان دیگری مانند واتساپ بعد از حذف محتوای پیام، شناسه آن را حفظ کرده و جای پیام حذف شده را نشان می دهد. این پیام رسان حتی وظیفه بکاپ گیری از پیام ها را هم به عهده خود کاربر می گذارد و چندان علاقه ای به نگهداری از پیام ها ندارد.

همچنین بخوانید :

در اینجا تعداد کمی از پیام رسان ها مانند روبیکا وجود دارند که علاوه بر پیام های موجود پیام های حذف شده را هم در سرور های خود ذخیره کنند. این ویژگی می تواند به کاربران این امکان را بدهد که قابلیت هایی مانند بازگردانی پیام های حذف شده روبیکا را در اختیار داشته باشند. البته باید گفت که این ویژگی به این معنی نیست که شما هر زمان و هر کجا که خواستید بروید و پیام هایی که حذف شده اند را نگاه کنید. اگر اینطور بود که اصلا حذف کردن پیام ها معنی نداشت!

شما به صورت اصولی و قانونی تنها زمانی می توانید پیام های حذف شده روبیکا را مشاهده کنید که دلیل خوبی برای آن داشته باشید! اما روش هایی برای دور زدن این ویژگی و دسترسی به این پیام ها وجود دارد که در بخش بعدی این موارد را با هم بررسی می کنیم.

روش های بازگردانی پیام های حذف شده روبیکا

همانطور که گفتیم قابلیت دسترسی به پیام های حذف شده روبیکا به صورت اصولی و شسته رفته نیاز به دلایل قوی و حتی پیگیری از مراجع قانونی داد. اما روش هایی هم وجود دارند که می توانند این کار را با دردسر کمتری برای شما انجام دهند. یکی از مهمترین روش ها استفاده از ویژگی نوتیفیکیشن های روبیکا است که می تواند متن پیام را تا حدی به شما نمایش دهد و در صورتی که پیام در چت شما حذف شود باز هم این نوتیفیکیشن باقی خواهد ماند.

در ادامه روش هایی که می توان کار دسترسی به پیام های حذف شده روبیکا را از طریق این نوتیفیکیشن ها دنبال کرد با هم بررسی می کنیم.

همچنین بخوانید :

پیام های حذف شده روبیکا در اندروید

برای اینکه بتوانید در گوشی اندروید خود به این پیام ها دسترسی داشته باشید، لازم است که از برنامه های ذخیره نوتیفیکیشن استفاده نماییم. یکی از بهترین برنامه هایی که می تواند این ویژگی را در اختیار شما قرار دهد، برنامه NotiSave است.

برای دسترسی به پیام های حذف شده روبیکا با استفاده از این برنامه می توانید این دستورالعمل را دنبال کنید:

  • ابتدا برنامه را روی گوشی خود نصب کرده و آن را اجرا نمایید؛
  • در اولین گام باید مجوز های مورد نیاز برای این برنامه را در اختیار آن بگذارید، برای اینکار Grant Access را انتخاب نمایید؛
  • تاییدیه های مربوط به دسترسی را بپذیرید و اجازه دسترسی را به برنامه بدهید؛
  • اکنون کار کلی شما تمام است و می توانید از برنامه استفاده کنید؛

پیام های حذف شده روبیکا در اندروید

برای کارکرد بهتر این برنامه می تواند کار گروه بندی را برای اپلیکیشن ها انجام دهید:

  • دکمه Add Group از بالا و سمت چپ را انتخاب نمایید؛
  • از لیست برنامه های مورد نظر روبیکا و یا هر برنامه دیگری که می خواهید را انتخاب کنید؛
  • یک نام از بای برنامه برای این گروه انتخاب نمایید؛
  • گروه را ذخیره کنید؛

گروه ها در برنامه NotiSave

همینطور این برنامه در کنار دسترسی به پیام های حذف شده روبیکا تنظیمات متعددی را هم به شما می دهد. برای دسترسی به تنظیمات می توانید آیکن چرخ دنده را از بالا و سمت راست برنامه انتخاب نمایید. با این کار صفحه زیر به شما نمایش داده می شود:

تنظیمات در برنامه NotiSave

گزینه هایی که در اینجا در اختیار شماست از این قرارند:

  • Biometric: فعال سازی نیاز به ورود با اثر انگشت برای برنامه که می تواند در بالا بردن امنیت برنامه و پیام هایتان به شما کمک کند؛
  • Theme: می توانید تم کلی و ظاهر برنامه را تغییر دهید؛
  • Block Notification: از آنجا که این برنامه تمامی نوتیف های شما را ذخیره می کند، ممکن است که بهعد از مدتی حسابی شلوغ شود و پیدا کردن پیام های حذف شده روبیکا سخت شود. در اینجا می تواند برنامه هایی که نیاز ندارید را مسدود کنید و تنها آنهایی که می خواهید را نگه دارید؛
  • Add/Edit Group: در این بخش می توانید ویرایش و مدیریت گروه ها را انجام دهید؛
همچنین بخوانید :

همینطور در پایین این منو دکمه ای با عنوان Clear All Notifications قرار دارد و همانطور که از نام آن پیداست قرار است تمامی پیام هایی که در اینجا ذخیره شده است را برای شما پاک کند.

بازیابی پیام های حذف شده روبیکا در آیفون

در آیفون نیز قابلیت های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما قابل اعتماد ترین برنامه ای که می توانید به سراغ آن برویم، برنامه Pushover Notifications است. این برنامه می تواند تمامی کارهایی که در بخش قبلی با هم بررسی کردیم را به راحتی برای شما انجام دهد و کارکردن با این نیز چندان مشکلی نخواهد داشت. برای این کار لازم است برنامه را روی گوشی نصب کرده و اجازه دسترسی را برای آن صادر کنید.

بازیابی پیام های حذف شده روبیکا در آیفون

 

در این برنامه طبقه بندی ها به صورت اختصاصی توسط خود برنامه انجام می شود و پیام های مختلف مانند پیام های امنیتی، وب سایت های مختلف، پیام رسان ها و بازی ها از هم تفکیک می شوند.

تماس با پشتیبانی روبیکا

همانطور که دیدیم این راهکار ها برای زمانی کاربرد دارند که شما خود را از قبل برای بازیابی پیام های حذف شده روبیکا آماده کرده باشید و اگر اکنون پیامی را از دست داده اید و آنقدر مهم بوده است که به دنبال بازیابی آن آمده اید، راهکار های قبلی به شما جواب نخواهد داد. اما روشی وجود دارد که می وانید این پیام را هم برگردانید و به آن دسترسی داشته باشید. همانطور که گفتیم، روبیکا حتی پیام های پاک شده را هم ذخیره می کند. پس اگر به پشتیبانی روبیکا مراجعه کنید می توانند این پیام ها را برای شما بازگرداند.

همچنین بخوانید :

البته باید گفت روند این کار می تواند زمانبر باشد و حتی ممکن است که به طی کردن موارد قانونی هم منجر شود و بدون دستور قضایی کاری برای شما انجام نشود. در صورتی که پیام های شما تا این اندازه مهم بوده اند که می خواهید این روند طولانی را به جان بخرید، مراجعه به پشتیبانی این اپلیکیشن می تواند روشی موثر برای بازگردانی پیام های حذف شده روبیکا باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی روش های دسترسی مجدد به پیام های حذف شده روبیکا پرداختیم. برای این کار لازم است که شما از قبل آماده باشید و بتوانید نوتیفیکیشن هایی که برای شما می آید را ذخیره کنید. در این حالت دو برنامه NotiSave در اندروید و Pushover Notifications در گوشی های آیفون، می توانند به شما کمک کننند. همینطور اگر دلیل خوبی داشته باشید و حاضر باشید روند قانونی آن را طی کنید، پشتیبانی روبیکا می تواند در این زمینه به شما کمک کند. در صورتی که روشی را می شناسید که می تواند در این کار موثر باشد و یا در مورد برنامه های فعلی سوالی داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

source