OpenAI، پشتیبانی شده توسط مایکروسافت، در روز چهارشنبه اعلام کرد که کاربران ChatGPT به محتوای خبری فرانسوی و اسپانیایی از Le Monde و Prisa Media دسترسی پیدا خواهند کرد. این اعلامیه در پی شراکت با این نشریات مطرح صورت گرفته است. همچنین، این محتوا برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تولیدی نیز استفاده خواهد شد، این در حالی است که محبوبیت فناوری در حال افزایش و تأثیر آن بر بخش‌های مختلف نمایان می‌شود.

لوئی دریفوس، مدیرعامل Le Monde، بیان کرد: «شراکت ما با OpenAI یک اقدام استراتژیک برای تضمین انتشار اطلاعات معتبر به کاربران هوش مصنوعی است، ضمن اینکه در این فرایند از یکپارچگی روزنامه‌نگاری و جریان‌های درآمدی ما محافظت می‌کنیم.»

سال گذشته، ناشر خبری جهانی Axel Springer و Associated Press قراردادهایی با OpenAI برای بررسی استفاده از هوش مصنوعی تولیدی در اخبار امضا کرده بودند. با این حال، نشریات خبری با مشکلاتی از جمله نقض حقوق نشر و جبران خسارت مناسب هنگام استفاده از محتوای آنها برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

نیویورک تایمز سال گذشته OpenAI و مایکروسافت را متهم کرده بود که میلیون‌ها مقاله‌ی آن را بدون اجازه استفاده کرده‌اند. سازمان‌های خبری مانند اینترسپت، راو استوری و آلترنت نیز ماه گذشته در یک دادگاه فدرال نیویورک OpenAI را به سوء استفاده از مقالاتشان برای آموزش سیستم AI پشت ChatGPT متهم کرده بودند.

منتخب کاربران

source