کلاس یوس
بهنظر میرسد که محبوبیت گوشیهای پیکسل گوگل در بازار ژاپن با افزایش فوقالعادهای روبهرو شده است. این محصولات در این کشور آسیایی رشد خیرهکننده 527 درصدی را از نظر سهم بازار تجربه کردهاند.
به گزارش IDC، پیکسلها در بازار ژاپن به پیشرفت فروش خود ادامه میدهند. ارقام سهماهه آخر سال 2023 نشان میدهد که سهم بازار گوشیهای این برند در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته (2022)، 527 درصد رشد داشته است. در واقع، گوگل تنها برند گوشیهای هوشمند بوده که در این سهماهه رشد کرده است.
این عملکرد برای گوگل کافی نبود تا جایگاه دوم میزان فروش سالانه 2022 در ژاپن را تصاحب کند و با اختلاف ناچیز از شارپ شکست خورد. بااینحال همچنان توانست سهم عمدهای از بازار را در اختیار بگیرد و از 1.5 درصد در سال 2022 به 10.7 درصد در سال 2023 برسد. رتبه اول هم با 51.9 درصد در اختیار اپل است.
دلایل افزایش فروش گوشیهای پیکسل در ژاپن
تحقیقات Counterpoint، رشد پیکسل در سهماهه اول 2023 در بازار ژاپن را بهدلیل عرضه بیشتر گوشیهای این برند توسط 3 اپراتور ژاپنی میداند. علاوهبراین، این شرکت خاطرنشان کرده است که خروج چند برند تلفن همراه در ژاپن، به رشد فروش برند پیکسل کمک زیادی کرده است.
بنابراین ترکیبی از عرضه گستردهتر گوشیهای پیکسل، کاهش فروش برندهای دیگر بهدلیل خروج از بازار و عرضه پیکسل 8a در آینده، باعث رشد فروش این برند شده است.
باید منتظر ماند و دید که آیا این افزایش فروش ادامهدار خواهد بود یا اینکه فقط یک رشد کوتاهمدت است. در هر صورت، اگر گوگل میخواهد گوشیهای بیشتری بفروشد، باید سرعت و میزان عرضه گوشیهای پیکسل را در کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، بالاتر ببرد.
source