یک قاضی آمریکایی حکم داده است که گوگل باید در برابر ادعای دعوی جمعی تبلیغکنندگان که ادعا میکنند این شرکت بازار مبادلات تبلیغاتی را انحصاری کرده است، پاسخگو باشد. با این حال، قاضی دادگاه منطقهای ایالات متحده، کوین کاستل، برخی از دیگر ادعاهای ضد انحصاری را که بر ابزارهای خرید تبلیغات استفاده شده توسط تبلیغکنندگان بزرگ متمرکز بودند، رد کرد.
کاستل در حال بررسی چندین پرونده علیه گوگل بود و تصمیم او بسیاری از ادعاها را رد کرد اما اجازه داد که حداقل یک مجموعه کلیدی به جلو برود. او نوشت که تبلیغکنندگان “موقعیت ضد انحصاری قابل قبولی را در بازارهای ابزارهای خرید تبلیغات مورد استفاده توسط تبلیغکنندگان بزرگ ادعا نکردهاند، اما به طور قابل قبولی ادعا کردهاند که آسیبهایی که از رویههای ضد رقابتی در بازار مبادله تبلیغات و بازار ابزارهای خرید تبلیغات برای تبلیغکنندگان کوچک متحمل شدهاند.”
کاستل همچنین گفت که گنت (Gannett)، بزرگترین زنجیره روزنامههای آمریکا و ناشر USA Today، میتواند در یک پرونده جداگانه تلاش کند تا اثبات کند گوگل به طور فریبکارانه اثرات ضد رقابتی برخی فناوریها را مخفی کرده است. گنت ادعا کرده است که برخی از فضاهای تبلیغاتی خود را مستقیماً به تبلیغکنندگان فروخته است، اما گوگل هنوز موجودی آن را برای حراج در مبادله تبلیغاتی خود قرار داده است تا از کارمزدهای معامله به نفع خود بهرهمند شود.
گوگل و گنت فوراً به درخواستها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. قاضی همچنین در چندین پرونده دیگر در دعواهای سراسر کشور حکم داده است.
وزارت دادگستری ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۳ گوگل را به سوء استفاده از سلطه خود در تبلیغات دیجیتال متهم کرد. دولت خواستار تفکیک بسته مدیریت تبلیغات گوگل، از جمله مبادله تبلیغاتی گوگل، AdX، شد.
source
تحصیل در ترکیه