مایکروسافت با هدف پیشبرد نوآوری و رقابت در عرصه هوش مصنوعی، مجموعه‌ای از اصول را معرفی کرده است تا به عنوان یک رهبر بازار، مسئولیت‌های خود را در این زمینه تعریف نماید.

مایکروسافت، غول فناوری ایالات متحده، در روز دوشنبه از طریق برد اسمیت، رئیس این شرکت، اصولی را برای تقویت نوآوری و رقابت در زمینه هوش مصنوعی اعلام کرد. این اقدام در پاسخ به نگرانی‌های رقبا و نهادهای ضد انحصار در مورد قدرت بازار مایکروسافت می‌باشد، که اخیراً با همکاری خود با خالق ChatGPT، OpenAI، افزایش یافته است.

مایکروسافت در سال گذشته با تلفیق چت‌بات‌ها در محصولات اصلی خود مانند نرم‌افزار Office و موتور جستجوی Bing، مشتریان تجاری را که مشتاق آزمایش نوآوری بعدی صنعت فناوری بودند، جذب کرده است. اسمیت در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا گفت: “با ورود به عصر جدیدی بر پایه هوش مصنوعی، ما معتقدیم این بهترین زمان برای بیان اصولی است که چگونگی عملکرد ما را در زیرساخت دیتاسنتر هوش مصنوعی و دیگر دارایی‌های مهم AI در سراسر جهان مدیریت خواهد کرد.”

اصول دسترسی AI که به منظور پاسخگویی به نقش و مسئولیت‌های رو به رشد مایکروسافت به عنوان یک نوآور و رهبر بازار طراحی شده است، هدفشان “تعهد ما به فراهم آوردن دسترسی گسترده فناوری مورد نیاز برای قدرتمند ساختن سازمان‌ها و افراد سراسر جهان برای توسعه و استفاده از هوش مصنوعی به شیوه‌ای که خیر عمومی را خدمت کند” می‌باشد.

این اصول شامل فراهم آوردن دسترسی و پشتیبانی برای توسعه‌دهندگان AI، در دسترس قرار دادن مدل‌ها و ابزارهای توسعه هوش مصنوعی به طور گسترده برای توسعه‌دهندگان برنامه می‌شود.

منتخب کاربران

source
تحصیل در ترکیه