بازی After Inc از لحاظ گیمپلی، ساختاری شبیه به بازی Rebel Inc دارد؛ به این معنا که در هر دور از بازی، صرفا با چندین منطقه محدود سر و کار دارید و میتوانید روی رشد شهر و محدودههای تحت تسلط خود نظارت داشته باشید. در ابتدا و پس از ساخت اولین شهر، باید تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای اولیهی یک جامعه، مانند آب، چوب و غذا بهکار بگیرید؛ برای انجام اینکار، چارهای جز رفتن سراغ مناطق ناشناخته اطراف وجود ندارد.
با اینکه گسترش مرزها باعث تولید و دسترسی به منابع بیشتری میشود، گاهی نیز ممکن است احتمال بیداری و افزایش خطر حملهی زامبیها را افزایش دهد. البته وجود زامبیها در هر نقطه از نقشه با نقاط قرمز رنگی مشخص میشود و بازیکن میتواند حرکت آنها را در اطراف مناطق خود مشاهده کند؛ همین موضوع باعث میشود تا پیش از هر حمله، اندکی زمان برای برنامهریزی وجود داشته باشد.
بازی انتخابهای اخلاقی و مدیریتی تاثیرگذاری را مقابل گیمر قرار میدهد
یکی دیگر از ویژگیهای جذاب After Inc سیستم ارتقا چالش برانگیز بازی است. بازیکنان با توجه به تعداد نیروی کار خود، میتواند بهروزرسانیهای متنوعی را در موضوعات مختلفی از جمله منابع آب، تولید چوب و غذا انجام دهد. درواقع تصمیماتی که گیمر در زمینهی ارتقاها یا باز کردن مناطق اطراف میگیرد، اصلیترین چالش بازی را شکل میدهند.
زیرا مردم جامعهی شما نسبت به کمبود منابع مورد نیاز یا تصمیماتی که اتخاذ میکنید، واکنشهای مختلفی خواهند داشت. تصمیماتی که گاهی حس و حال فراست پانکی به خود میگیرند و شما را میان دو راهیهای سختی قرار میدهند. از همینرو، علاوهبر خطر حملات زامبیها یا کمبود منابع، احتمال شورش ناشی از نارضایتی مردم هم در روند بازی وجود دارد.
source