کن لوین، نویسنده و کارگردان سرشناس بازی‌های ویدیویی، در مصاحبه‌ای گسترده با مجله Edge اعلام کرد که پایان‌بندی بازی BioShock Infinite بهترین پایان‌بندی‌ای است که تاکنون در کارنامه خود رقم زده است. این اولین باری است که لوین از پایان‌بندی یکی از آثار خود ابراز رضایت می‌کند.

بازی BioShock Infinite که فعلا آخرین نسخه از مجموعه محبوب BioShock محسوب می‌شود، برخلاف نسخه‌های قبلی که در شهر زیرآبی Rapture جریان داشتند، داستان خود را در شهر آسمانی Columbia روایت می‌کند. این بازی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، واکنش‌های متفاوتی را از سوی بازیکنان دریافت کرد. در حالی که بسیاری سیستم مبارزات بازی را تحسین کردند، برخی معتقد بودند که اتمسفر و داستان آن به اندازه نسخه اول که آن هم به کارگردانی لوین ساخته شده بود، قوی نیست.

به نقل از رسانه گیمر، لوین در این مصاحبه فاش کرد که یکی از اهداف اصلی او در ساخت BioShock Infinite، ایجاد رابطه‌ای عمیق میان شخصیت اصلی بازی یعنی بوکر و شخصیت غیرقابل بازی یعنی الیزابت بوده است. او گفت: «من تمام انرژی خود را روی رابطه بین بوکر و الیزابت و روایت آن داستان و همچنین عناصر تماتیک دنیای بازی متمرکز کردم.»

یکی از تفاوت‌های اصلی BioShock Infinite با نسخه‌های قبلی مجموعه خود، سیستم مبارزات اکشن‌محورتر آن است. لوین اذعان داشت که این سیستم مبارزه به سبک Call of Duty نزدیک‌تر شده و از چیزی که او در ابتدا می‌خواست فاصله گرفته است. او همچنین درباره Sky-Lines که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بازی محسوب می‌شود، توضیح داد که پیاده‌سازی این سیستم در موتور بازی بسیار پرهزینه بود و به همین دلیل تعداد آن‌ها در بازی محدود است.

بااین‌حال، لوین از محصول نهایی راضی است و به‌ویژه از پایان‌بندی بازی و عملکرد تیم توسعه و صداپیشگان تمجید می‌کند. او در پایان مصاحبه خود اظهار داشت: «شاید این دقیقا همان چیزی نبود که من می‌خواستم، اما این لزوما به این معنی نیست که مخاطبان هم آن را نمی‌خواستند.»

این مصاحبه در حالی منتشر می‌شود که لوین درحال‌حاضر مشغول کار روی پروژه جدید خود با نام Judas است.

source