کن لوین، خالق افسانهای بازیهای Bioshock اکنون در حال توسعه بازی Judas است. پیش از انتشار این بازی، او بیان کرده است که اگر نوآوری در بازیهای AAA ادامه نیابد، این دسته از بازیها بهتدریج توجه خود را از دست خواهند داد.
در سالهای اخیر استودیوهای بازیسازی در ساخت بازیهای AAA رویکرد بسیار محافظهکارانهای را اتخاذ کردهاند. دلیل اصلی این موضوع بودجههای کلانی است که در ساخت این بازیها صرف میشود و در صورت شکست، خسارتهای هنگفتی به بار میآید.
به دلیل این رویکرد محتاطانه، بازیهای AAA تا حدودی خستهکننده شدهاند. کمبود نوآوری آنقدر برجسته شده است که بسیاری از بازیکنان به سمت بازیهای مستقل روی آوردهاند. در گفتوگویی با رسانه گیماینداستریز، لوین درباره تجربیات خود پس از تعطیلی استودیوی Irrational Games در سال ۲۰۱۷ صحبت کرد؛ استودیویی که خالق بازیهای بایوشاک بود.
source