تلاش روسیه برای استقلال فناوری ازجمله استفاده از سیستمعامل Astra Linux در بخشهای دولتی و نظامی و جایگزینی ابزارهایی مانند VirusTotal با پلتفرم Multiscanner، از دیگر اقدامات این کشور محسوب میشوند. بههرحال، انزوای دیجیتال و وابستگی به فناوریهای چینی از موانع اصلی روسیه در مسیر کاهش وابستگی به فناوریهای غربی بهشمار میروند.
طبق گزارش RBC، دولت روسیه مسئلهی سازماندهی تولید کنسولهای بازی ثابت و قابلحمل و سیستمعامل و پلتفرم ابری گیمینگ و نرمافزار را بررسی میکند. درحالحاضر، سه پلتفرم بزرگ گیمینگ ابری در روسیه وجود دارد: VK Play و MTS Fog Play و سرویس Plus Gaming یاندکس.
بهگفتهی کارشناسان روسی، برای راهاندازی موفق کنسول بازی به حدود ۱۵۰ بازی در ژانرهای مختلف، ازجمله حدود دوازده عنوان با بودجهی هنگفت نیاز است. کارشناسان باور دارند درادامه فروش حداقل ۲۰ میلیون کنسول با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار ضروری خواهد بود.
در مقام مقایسه، فروش کنسول ایکس باکس وان مایکروسافت که چندان هم موفق نبود، در سرتاسر جهان به حدود ۲۸٫۵ میلیون واحد میرسد. بدینترتیب، فروش ۲۰ میلیونی کنسول بازی روسیه در این کشور و نهایتا بلاروس و قزاقستان میتواند مأموریت غیرممکنی بهنظر برسد.
با وجود تلاشهای روسیه، دستیابی به استقلال کامل فناوری برای این کشور بسیار چالشبرانگیز است. محدودیتهای تولیدی و وابستگی به تکنولوژیهای خارجی بهویژه چین، مانع تحقق اهداف این کشور میشود. کنسول بازی اختصاصی نیز ازجمله چالشهایی است که روسیه در مسیر حاکمیت فناوری با آن دستوپنجه نرم میکند.
در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.
source