استودیو سی‌دی پراجکت رد، سازنده بازی مورد انتظار The Witcher 4، در مصاحبه‌ای جدید از رویکرد متفاوت خود نسبت به طراحی دنیای جهان‌باز این بازی خبر داد. فیلیپ وبر، کارگردان روایی پروژه، تأکید کرد که تیم توسعه به جای تمرکز صرف بر گسترش ابعاد نقشه بازی، اولویت را بر ایجاد تجربه‌ای عمیق‌تر قرار داده است که بازیکن‌ها را بیشتر در دنیای بازی غرق کند.

به نقل از گیمینگ‌بولت، وبر در گفتگو با وب‌سایت VGC اظهار داشت: «لزوما نیازی نیست که دنیای باز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شود. در عوض، می‌تواند عمیق‌تر، غوطه‌ورکننده‌تر و سیستماتیک‌تر باشد.» این رویکرد جدید نشان‌دهنده درس‌هایی است که استودیو از تجربه ساخت بازی The Witcher 3: Wild Hunt، یکی از موفق‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ، آموخته است.

مالگوژاتا میترگا، تهیه‌کننده اجرایی پروژه نیز تأیید کرد که اگرچه ویچر ۴ همچنان یک بازی بزرگ و جاه‌طلبانه خواهد بود، اما هدف اصلی تیم، خلق تجربه‌ای پیچیده و غوطه‌ورکننده است. او توضیح داد: «ساخت یک ویژگی برای بازی صرفا به معنای ایجاد بهترین ویژگی ممکن نیست، بلکه به معنای ایجاد بهترین ویژگی در زمان موجود است.»

تیم توسعه همچنین بر اهمیت حفظ کیفیت محتوا و جلوگیری از تکراری شدن تجربه بازی تأکید دارد. وبر در این باره گفت: «ما همیشه می‌گوییم هر کاری که انجام می‌دهیم، باید معنادار باشد. زمانی که مجبور به تکرار محتوا شویم، یعنی بازی بیش از حد بزرگ شده است.»

این رویکرد جدید می‌تواند نشان‌دهنده تکامل طبیعی سری The Witcher و صنعت بازی‌های ویدیویی باشد. در حالی که نسل قبلی بازی‌های نقش‌آفرینی اغلب بر وسعت دنیای بازی تمرکز داشتند، به نظر می‌رسد نسل جدید به دنبال ایجاد تجربه‌های عمیق‌تر و معنادارتر است.

The Witcher 4 که هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، به عنوان یک بازی نقش‌آفرینی اکشن تک‌نفره با دنیای جهان‌باز معرفی شده است. با توجه به موفقیت چشمگیر نسخه قبلی و همچنین محبوبیت فزاینده این مجموعه به لطف سریال نتفلیکس، انتظارات از این نسخه جدید بسیار بالا است. رویکرد جدید استودیو در تمرکز بر عمق به جای وسعت صرف، می‌تواند نویدبخش تجربه‌ای متمایز و به یادماندنی برای طرفداران این مجموعه باشد.

source