زمانی انگیزه افراد برای انجام کاری زیاد میشه که دقیقا این کار مطابق با قابلیت ها و توانمندی های فعلی فرد باشه ، نه آسان تر نه سخت تر . مشخصا اگر کاری به ما محول شود که از سطح توانمندی های فعلی مون خیلی پایین تر باشه قطعا خیلی زود خسته می شیم و اگر این کار به شکلی باشه که از سطح توانمندی ها ما بسیار بالاتر باشه به زودی از انجام این کار دلسرد و نا امید می شیم . همه ما انسان ها چالش و رقابت رو دوست داریم اما باید سطح دشواری اون برامون مطلوب باشه . اما ما میخوایم برای افزایش انگیزه برای شروع و ادامه این تولید محتوا هم ازش استفاده کنیم. ما برای اینکه تو هر کاری رشد و پیشرفت کنیم نیاز به انگیزه داریم . اینو گفتم که بگم من به عنوان مدرس دوره های آموزش تولید محتوا دقیقا فضای سوم رو میخوام براتون توی رایتینا ایجاد کنم؛ یعنی رقابت شما با کسایی که توی تولید محتوا هم سطح شما هستن نه بالاتر و نمیذارم که توی طول یادگیری تلوید محتوا توی رایتینا انگیزه تون رو از دست بدید و نا امید بشید اما قطعا برای موفق شدن تو این مسیر به کمک و همراهی شما هم نیاز دارم.

تصورش هم قند تو دل آدم آب میکنه! آگاهی از اینکه رقیب های شما چیکار میکنن و برای کی مینویسن بهتون کمک میکنه که بدونید بهتر هست روی چه مخاطب هایی باید سرمایه گذاری کنید و نکته مهمتر این هست که میفهمید چه مخاطب هایی رو دستکم گرفتن و شما با دونستن این نقاط ضعف میتونید اون دسته از مخاطب ها رو شناسایی کنید و بهشون همون چیزی رو بدید که دل اونها میخواد. در این مرحله از آموزش تولید محتوا شما میآموزید که چگونه از صفر تولید محتوا کنید و چه مراحلی را باید از انتخاب موضوع برای محتوا تا انتشار آن طی کنید. پس بهترین کار این هستش که خودتون رو با هم سطح های خودتون مقایسه کنید و خودتون رو با خودتون زمانی که یادگیری تولید محتوا رو از صفر شروع کردید مقایسه کنید و به خودتون انگیزه بدید . مثلا اینستاگرام فقط تعداد محدودی کاراکتر رو اجازه میده که پست کنید یا youtube فقط محتواهای ویدئویی شما رو میپذیره و به ترتیب هر کدوم محدودیت های خاص خودشون رو دارن. مخاطب ها همیشه نیاز دارن احساس خاص بودن داشته باشن و این احساس رو به اونها بدید که برای شما خاص و متمایز هستن.

اما شبکه های اجتماعی هر کدوم محدودیت های خاص خودشون رو دارن. گرچه برخی به غلط تصور میکنند که روزنامهنگار همان خبرنگار رسانه کاغذی است اما این موضوع اشتباه است؛ زیرا روزنامهنگاری یک حرفه گستردهتر در تمامی رسانههای چاپی یا دیجیتال است که خبرنگاری فقط یکی از حوزههای آن را تشکیل میدهد و حوزههای دیگری هم هستند که جزو شاخههای حرفه روزنامهنگاری محسوب میشوند. شاید بپرسید اینفوگرافیک خودش یک نوع تصویر است، چرا جداگانه معرفی شده؟ چرا این قانون رو توی ” مقاله تولید محتوا “گفتم ؟ این عادت ها و فعالیت ها همونهایی هستن که کلی وقت و انرژی تون رو هدر میدن ولی انقدر بهشون وابسته هستید که دور شدن از اونا و ترک شون خیلی سخته، مثل چک کردن دائم اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی دیگه . به این شکل بدون هیچ جنگ و درگیری ای با خودتون و مدام سرزنش کردن خودتون میتونید عادت های منفی رو ترک کنید و کنار بذارید .مثلا اگر عادت دارید هر دقیقه گوشی تون رو بردارید و شبکه های اجتماعی رو چک کنید، میتونید با لاگ اوت کردن بعد از هر بار استفاده یه سد بزرگ برای وارد شدن بعدی بذارید به این شکل دفعه بد که بخواید دوباره چک کنید به احتمال زیاد حوصله لاگ این کردن و لاگ اوت کردن ندارید و کم کم بی میل میشید که دست تون به سمت گوشی بره .

چون تا زمانی که شما مدام بخواید خودتون رو با بهترین های تولید محتوا و حرفه ای ها مقایسه کنید دائما احساس شکست میکنید و انگیزه تون رو برای ادامه مسیر از دست میدید . اتفاقا هر چی بیشتر بنویسید برای مخاطب جذاب تر هست چون مخاطب میاد توی وب سایت که در مورد نیازهای خودش به طور مفصل اطلاعات کسب کنه. یک کارشناس سئو میتواند با خلق محتوا درباره تجارب سئویی، آموزش سئو و نکات و ترفندهای سئویی خودش را به عنوان متخصص نشان دهد. پس به جای اینکه دائم دنبال انگیزه پیدا کردن برای یادگیری تولید محتوا یا هر کار دیگه ای باشید به نظر من فقط و فقط اقدام کنید هر چند یه اقدام کوچیک مثل گوش کردن و دیدن یه آموزش در مورد تولید محتوا و بعد با به کارگیری این تکنیک ها و آموزش ها نتیجه اش رو ببینید مطمئن باشید بعد انگیزه هم خودش رو نشون میده . شناخت این دسته ها از مخاطب ها برای انجام تولید محتوا به شما جهت و مسیر رو نشون میده.

توسط digitalwebmaster