به گزارش بازیگر 360 ، انیمیشن «موفاسا: شیرشاه» که پیش‌درآمدی بر نسخه فوتورئالیستی سال ۲۰۱۹ این اثر محبوب محسوب می‌شود، با وجود تصاحب صدر جدول گیشه جهانی، نتوانست به اندازه انتظارها فروش کند. این انیمیشن در اولین هفته اکران خود به فروش ۱۲۲ میلیون دلاری دست یافت که کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه ۱۸۰ میلیون دلاری بود.

«موفاسا: شیرشاه» در بازار داخلی آمریکا با فروش ۳۵ میلیون دلار در جایگاه دوم پس از «سونیک خارپشت ۳» قرار گرفت. در بازارهای بین‌المللی، چین با ۷.۸ میلیون دلار بزرگترین بازار این انیمیشن بود. با این حال، برای جبران هزینه‌های ساخت ۲۰۰ میلیون دلاری، این انیمیشن نیازمند فروش بیشتری در ادامه اکران است.

در همین حال، انیمیشن‌های دیگری مانند «موآنا ۲» و «شرور» نیز به فروش خوبی دست یافتند. «موآنا ۲» با فروش ۴۳۱ میلیون دلاری در سطح بین‌المللی و نزدیک شدن به مرز یک میلیارد دلار فروش جهانی، به یکی از موفق‌ترین محصولات دیزنی در سال ۲۰۲۴ تبدیل شده است.

source