شرکت الکترونیک آرتس (ٍEA) با افزودن ۲۳ پتنت جدید به برنامهی دسترسیپذیری خود، گام تازهای در حمایت از توسعهدهندگان و گسترش امکانات بازیهای ویدیویی برداشته است. این پتنتها که شامل ابزارهای پیشرفته در زمینه تولید و تشخیص گفتار و صدا هستند، اکنون برای استفاده رایگان در دسترس سایر شرکتها و توسعهدهندگان قرار گرفتهاند. این اقدام، تعداد پتنتهای آزادشده از سوی ایای را از سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر کرده است.
به گزارش سرویس گیمینگ رسانه اخبار فناوری تکنا کری هاپکینز، معاون ارشد امور جهانی ایای در بیانیهای تأکید کرد: «ما باور داریم که بازیها باید برای همه افراد قابل دسترسی باشند. تیمهای ما همواره در تلاشاند تا نوآوریهای جدیدی را برای تحقق این هدف ارائه کنند. با اشتراکگذاری این فناوریها، ما به تعهد خود برای کاهش موانع دسترسی و افزایش شمول در بازیها ادامه میدهیم.»
این پتنتها شامل سیستمهایی هستند که قابلیت بهبود تشخیص گفتار، تولید گفتار از متن و حتی تقلید صدای بازیکنان بر اساس نمونههای صوتی محدود را فراهم میکنند. یکی از فناوریها با استفاده از یادگیری ماشین، صدای کاربران را مسنتر نشان میدهد. همچنین، سیستم دیگری طراحی شده که احساسات بازیکنان در حین بازی را شناسایی کرده و موسیقی پسزمینه را با حال و هوای آنها هماهنگ میکند.
الکترونیک آرتس اعلام کرده است که این نوآوریها بهویژه برای بازیکنانی که با اختلالات گفتاری یا مشکلات در بیان شفاهی مواجه هستند، مفید خواهد بود. این فناوریها به آنها کمک میکند تا تجربهای شخصیسازیشده و متناسب با سن، احساسات و سبک گفتاری خود داشته باشند.
همزمان EA از انتشار افزونهای برای موتور بازیسازی آنریل انجین ۵ خبر داد. این افزونه که از فناوری تحلیل حساسیت به نور (IRIS) بهره میبرد، به توسعهدهندگان کمک میکند فریمهای حساس به نور را که ممکن است بازیکنان را تحت تأثیر قرار دهد، شناسایی کنند.
source