راههای تبلیغ کانال تلگرام کدام هستند؟ چگونه باید کانال تلگرام خود را بزرگ تر کنیم و بتوانیم از آن کسب درآمد داشته باشیم؟ شما می‌توانید نحوه و روشهای تبلیغ کانال تلگرام بدون هزینه را دنبال کنید. در ادامه روش های تبلیغات کانال تلگرامی را خواهید خواند.

محبوبیت کانال‌های تلگرام روز به روز بیشتر می‌شود. مزایای آن‌ها واضح است؛ در این پیام رسان محبوب به دلیل نرخ تعامل بالا و محبوبیت روزافزون Telegram، کاربران به راحتی می‌توانند ارتباطات شخصی و تمام محتوای مفید و سرگرم کننده را در یک مکان ترکیب کنند. امروزه محبوب ترین کانال‌های تلگرام بیش از ۳ میلیون عضو دارند. اما چگونه کانال خود را به این مقیاس بزرگ ارتقا دهیم؟ در ادامه با پلازا همراه باشید تا با نحوه تبلیغ کانال تلگرام آشنا شویم.

فهرست مطالب:

چگونه کانال خود را برای تبلیغات آماده کنیم؟

پیش از اینکه بخواهیم به تبلیغ کانال خود مشغول شویم، لازم است کانال خود را آماده کنیم تا بتوانیم مخاطبین بیشتری را جذب کنیم؛ چراکه تبلیغات به تنهایی نمی‌توانند در جذب مخاطب جدید، موثر واقع شوند.

۱. یک نام کوتاه و برند انتخاب کنید

نحوه تبلیغ کانال تلگرام

اگر اکانت تلگرامی دارید که می‌خواهید کانال جدیدی برای آن راه اندازی کنید، همیشه نام کوتاهی را انتخاب کنید که به راحتی قابل یادآوری باشد. هنگام نامگذاری کانال جدیدتان، همیشه از ۲ تا ۳ کلمه که حداکثر ۱۲ حرف دارند استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نام کوتاه برای برندسازی بهتر است.

نام کانال‌های محبوب دیگر را کپی نکنید؛ این اعضای شما را افزایش نخواهد داد. همیشه سعی کنید ذهن خود را باز کنید و به چیزی متفاوت و خلاقانه فکر کنید. بعداً می‌توانید نام یک کانال را تغییر دهید، اما توصیه نمی‌شود. بنابراین، وقت بگذارید و یک نام منحصر به فرد انتخاب کنید. این به افزایش عضو تلگرام کمک می‌کند.

۲. توضیحات و تصویر کانال

برای توصیف کانال شما یک توضیح درست ضروری است. وقتی کاربر برای اولین بار به کانال شما می‌آید، توضیحات را می‌خواند. اگر آن‌ها آن را آموزنده دانستند، به کانال شما می‌پیوندند. بنابراین برای جذب اعضای بیشتر، همیشه اطلاعات مناسب را در توضیحات کانال قرار دهید.

همچنین باید یک تصویر جذاب در کانال خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که کانال‌های تلگرام تصاویر دایره ای را نشان می‌دهند؛ بنابراین، سعی کنید یک تصویر دایره ای منحصر به فرد ایجاد کنید. به این ترتیب می‌توان فالوورهای بیشتری در تلگرام به دست آورد.

همچنین بخوانید :

۳. موضوع مناسب را انتخاب کنید

راههای تبلیغ کانال تلگرام

اگر می‌خواهید فالوورهای کانال تلگرام را افزایش دهید، برای شروع به موضوع مناسبی نیاز دارید. قبل از ایجاد کانال خود، باید کمی تحقیق کنید. چند کانال بزرگ را انتخاب کنید و به آنچه که آن‌ها پست می‌کنند، توجه کنید. هر روز به بازدیدهای پست نگاه کنید که به شما کمک می‎کند اولین پست خود را ایجاد کنید.

۴. از تصاویر در پست استفاده کنید

در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام، کاربران از پست‌های دارای تصویر استقبال بیشتری می‌کنند. اگر تصویر یا ویدیویی را با پست خود ارسال کنید، شانس به اشتراک گذاری بیشتر است. فراموش نکنید که از واترمارک در تصاویر و ویدیوهای خود استفاده کنید. اگر شخصی پست‌های واترمارک شده را به اشتراک بگذارد، دسترسی دیگران به کانال شما آسان خواهد بود. یک پست با یک تصویر بیشتر از یک پست معمولی بازدید می‌گیرد.

۵. ثبات

روش های تبلیغات کانال تلگرامی

ثبات کلید دریافت ممبر رایگان تلگرام است. اول از همه، یک دوره زمانی را انتخاب کنید که در این مدت قرار است پست‌های خود را به صورت روزانه منتشر کنید. اگر می‌خواهید روزانه دو پست منتشر کنید، به طور مرتب دو پست منتشر کنید. این به شما کمک می‌کند تا اعضای وفادار کانال خود را بدست آورید. اگر به طور مرتب مطالب مفیدی ارسال کنید، اعضای شما به شما کمک می‌کنند تا اعضای کانال خود را افزایش دهید.

بهترین روش‌های تبلیغات در تلگرام با بازدهی بالا

اکنون که کانال تلگرام خود را آماده کردیم، نوبت به استفاده از روش‌های تبلیغ کانال در تلگرام با هزینه یا بدون پرداخت مبلغ می‌رسد. این روش‌ها هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و می‌توانند موثر واقع شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به آن‌ها اشاره کنیم.

1) تبلیغات در کانال‌های تلگرام

نحوه تبلیغ کانال تلگرامی

یکی از محبوب ترین نحوه و روشهای تبلیغ کانال تلگرام و به دست آوردن اعضای واقعی، تبلیغ است. ایده این است که به ادمین‌های دیگر کانال‌ها پول بدهید تا ۱ تا ۲۴ ساعت در کانال‌های خود تبلیغ شما را قرار دهند. یک پست تبلیغاتی به طور متوسط از ۰ تا ۵۰۰ کاربر جدید برای شما به ارمغان می‌آورد و این نتایج به محتوای تبلیغاتی، دعوت، محتوای کانال و فعالیت در کانالی که در آن تبلیغ می‌کنید بستگی دارد. برای درک اینکه در چه تبلیغاتی باید سرمایه گذاری کنید، تفکر استراتژیک لازم است. با این نوع تبلیغات در تلگرام، نتیجه غیرقابل پیش بینی است.

مزایا:

  • جذب اعضای واقعی؛
  • جذب کاربران علاقه‌مند.

معایب:

  • هزینه‌بر است؛
  • بدون تضمین برای عضویت (به راحتی می‌توانید پول را هدر دهید و ۰ فالوور دریافت کنید)؛
  • احتمال کلاهبرداری؛
  • روند کند.

2) فروش محصولات یا خدمات خود

تلگرام یکی از محبوب‌ترین بسترها برای فروش محصولات یا خدمات به حساب می‌آید و از همین رو، شما با ایجاد یک کانال برای فروش خدمات یا کالا و انتشار محتوای مرتبط، ارائه تخفیف، پیشنهادات ویژه برای جذب اعضای جدید و ایجاد تعامل با دیگر کاربران از طریق نظرسنجی، می‌توانید شروع به تبلیغ یا بازاریابی کنید.

مزایا:

  • امکان ایجاد ارتباط مستقیم با کاربران؛
  • هزینه پایین.

معایب:

  • زمان زیادی برای جذب کاربران و اعتمادسازی نیاز دارد.
همچنین بخوانید :

3) عضویت ویژه یا اشتراک پولی

شما همچنین می‌توانید برخی خدمات یا سرویس‌های خود را به صورت پولی، برای کاربرانی که تمایل به پرداخت هزینه دارند، در دسترس قرار دهید. با این کار می‌توانید کاربرانی که می‌خواهند به محتوای ارزشمند و اختصاصی دسترسی داشته باشند را جذب کانال خود کرده و علاوه‌بر فروش خدمات یا کالا، درآمد اضافی نیز داشته باشید.

مزایا:

  • کسب درآمد پایدار با فروش اشتراک؛
  • افزایش اعتبار کانال؛
  • جلب اعتماد کاربران.

معایب:

  • نیاز به تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند دارد؛
  • وقت‌گیر است؛
  • در صورتی عدم ارائه محتوای ارزشمند، احتمال کاهش مشترکین وجود دارد.

4) برگزاری مسابقات و رویدادها

یکی دیگر از روش‌های تبلیغ کانال تلگرام بدون هزینه بالا، برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف با هدف جذب کاربران جدیدتر است. می‌توانید مسابقاتی با موضوعات مختلف از جمله قرعه‌کشی، پاسخ به سوالات یا ارسال ایده‌های خلاقانه برگزار کنید و از کاربران بخواهید با شرکت در آن‌ها، از شما جایزه دریافت کنند. به این ترتیب، کاربرانی که عضو کانال شما نیستند نیز به عضویت در کانال ترغیب شده و کابران عضو نیز به اشتراک گذاری محتوا از کانال شما تشویق می‌شوند.

مزایا:

  • امکان جذب کاربران زیادی وجود دارد؛
  • سرعت بالا در جلب کاربران جدید؛
  • هزینه نسبتا کم.

معایب:

  • وقت‌گیر است؛
  • نیاز به مدیریت منظم دارد.

5) تبلیغات رسمی تلگرام در کانال ها

تلگرام به تازگی امکان انتشار تبلیغات را در اختیار کاربران قرار داده است. با کمک این ویژگی می‌توانید تبلیغات کانال خود را به صورت محدود در سایر کانال‌ها منتشر کرده و از طریق یک پلتفرم مورد تایید تلگرام این کار را انجام دهید. با این حال، به دلیل محدودیت‌های بانکی، شما از داخل ایران تنها با استفاده از صرافی‌های آنلاین و با خرید ارزهای دیجیتال، امکان استفاده از این روش را دارید.

مزایا:

  • امکان تبلیغ در کانال‌های با بیش از 1 هزار عضو؛
  • امکان مشخص کردن زبان یا موضوع کانال‌ها؛
  • سرعت بالا در جلب کاربران جدید؛
  • پلتفرم رسمی و قابل اعتماد.

معایب:

  • هزینه بالایی دارد؛
  • محدودیت‌های بانکی برای پرداخت هزینه تبلیغات از ایران.

6) اضافه کردن اعضا، دوستان و آشنایان خود

شما می‌توانید ۲۰۰ ممبر اول کانال تلگرام را به صورت رایگان از مخاطبین خود اضافه کنید. پس از رسیدن به سقف ۲۰۰، این امکان به طور خودکار خاموش می‌شود. اما همچنان می‌توانید کانال خود را در پیام‌های خصوصی با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید و از دوستان خود بخواهید که لینک شما را برای دوستان خود پخش کنند. این کار می‌تواند در عرض چند روز ۲۰۰ تا ۳۰۰ عضو را در کانال شما جوین کند.

مزایا:

  • کاملاً رایگان؛
  • ساده ترین راه برای اضافه کردن اولین اعضای تلگرام برای شروع.

معایب:

  • تعداد محدودی از اعضا؛
  • امکان رشد یک کانال بزرگ وجود ندارد؛
  • مشترکین هدفمند نیستند (دوستان شما فقط برای حمایت از شما آنجا هستند و به مرور زمان احتمالاً آن را ترک خواهند کرد).
همچنین بخوانید :

7) تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی

روش های تبلیغ رایگان کانال تلگرام

از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ کانال تلگرام خود استفاده کنید: لینک‌ها را در Quora، صفحات فیس بوک، اینستاگرام به اشتراک بگذارید یا به TikTok پرطرفدار بروید. از انجمن‌های خود استفاده کنید، انجمن‌های جدید ایجاد کنید یا از اینفلوئنسرها بخواهید که به شما کمک کنند.

مزایا:

معایب:

  • زمان و تلاش زیادی برای گسترش لینک‌های شما صرف می‌شود؛
  • رقابت بالا؛
  • هیچ تضمینی برای جذب عضو وجود ندارد.

8) در گروه‌های چت عضو پیدا کنید

یافتن گروه‌های چت مرتبط با موضوع کانالتان در تلگرام آسان است، به همین دلیل است که اشتراک‌گذاری لینک کانالتان می‌تواند یکی از راههای تبلیغ کانال تلگرام باشد. به غیر از گروه‌هایی که در مورد موضوع شما هستند، گروه‌های ویژه‌ای برای ارتقای تلگرام وجود دارد که همه لینک‌های خود را در آن تبادل می‌کنند.

مزایا:

معایب:

  • کم‌تاثیرترین روش؛
  • احتمالاً ریپورت می‌شوید و شانس کم برای به دست آوردن حتی چند عضو وجود دارد.

9) تبادل با دیگر کانال‌ها

تبلیغات موثر برای افزایش اعضای تلگرام

هنگامی که کانال به بیش از ۵۰۰۰ عضو رسید، این احتمال وجود دارد که کانال‌های دیگر با انجام یک تبلیغ متقابل موافقت کنند. دو کانال یکدیگر را تبلیغ می‌کنند و اساساً بین یکدیگر فالوور رد و بدل می‌کنند. بهترین سناریو این است که کانال‌های با موضوع مشابه را تبلیغ کنید. این یک روش تبلیغ کانال تلگرام بدون هزینه به حساب می‌آید و از همین رو محبوبیت زیادی نزد ادمین‌ها دارد.

مزایا:

معایب:

  • تضمینی برای عضویت وجود ندارد؛
  • برای کانال‌های کوچک و جدید مناسب نیست؛
  • کانال‌های خوب برای تبلیغات متقابل پیدا کردن سخت است.
همچنین بخوانید :

10) کاتالوگ‌های کانال تلگرام

یکی دیگر از نحوه و روشهای تبلیغ کانال تلگرام، پست کردن در کاتالوگ‌ها است. بیش از ۵۰ وب سایت کاتالوگ وجود دارد که می‌توانید وارد آن شوید. برای تبلیغ کانال تلگرام بدون هزینه، یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین آن‌ها Tgstat است.

مزایا:

  • رایگان؛
  • برای تبلیغ کانال تلگرام در گوگل، افراد می‌توانند از طریق جستجوی Google به کانال شما دسترسی پیدا کنند.

معایب:

  • درصد کمی از مردم از کاتالوگ استفاده می‌کنند که برای رشد سریع و بزرگ مناسب نیست؛
  • رقابت زیاد بین کانال‌های مشابه.

11) تبلیغات هدفمند

یکی دیگر از راههای تبلیغ کانال تلگرام، استفاده از تبلیغات فیس بوک است. تنوع عظیم تنظیمات ممکن است به شما این امکان را بدهد که مخاطبان خود را با دقت ۱۰۰٪ هدف قرار دهید.

مزایا:

  • اعضای واقعی و هدفمند.

معایب:

  • می‌تواند واقعاً پرهزینه باشد؛
  • احتمال بالای شکست؛
  • شما باید بدانید که تبلیغات فیس‌بوک چگونه کار می‌کند یا یک متخصص استخدام کنید (یادگیری این موضوع آسان نیست).

12) ربات بخرید

تبلیغات در تلگرام

می‌خواهید از ۰ به ۴۰۰۰۰ عضو در یک روز برسید؟ اگر اعضای فیک تلگرام را اضافه کنید، آسان است. ربات‌ها فالوور یا حتی افراد واقعی نیستند، بلکه کاربرانی هستند که توسط نرم‌افزارهای خاص تولید می‌شوند. اساساً این اعضا هیچ فایده ای ندارند. آن‌ها پست‌های شما را مشاهده نمی‌کنند و محصولات شما را نمی‌خرند، اما یکی از راههای تبلیغ کانال تلگرام هستند. در عوض، می‌تواند کاربران واقعی را برای پیوستن به خود جذب کند (مشترک‌های جدید دوست دارند به کانال‌های بزرگ بپیوندند، نه کانال‌های کوچک). اما یک مشکل بزرگ وجود دارد: تلگرام این اعضا را حذف می‌کند. اگر امروز ۴۰۰۰۰ فالوور دارید، به این معنی نیست که فردا همچنان آن‌ها را خواهید داشت. با این حال، این هم یک نحوه تبلیغ کانال تلگرامی است.

مزایا:

  • رشد سریع و ارزان؛
  • انتخابی عالی اگر فقط به دنبال تعداد زیاد ممبر باشید.

معایب:

  • کاربران غیرفعال و بی فایده؛
  • همه آن‎ها در هر زمان حذف خواهند شد.

13) خرید ممبر واقعی تلگرام

یکی از روشهای تبلیغ کانال تلگرام، خرید ممبر است. سرویس‌های آنلاینی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها اعضای واقعی تلگرام را خریداری کنید. این روش های تبلیغات کانال تلگرامی، مزایای ربات‌ها (رشد سریع، قیمت مناسب، تضمین پرداخت) و تبلیغات موثر برای افزایش اعضای تلگرام (افراد واقعی) را حفظ می‌کند.

مزایا:

  • تبلیغ سریع؛
  • کاربران واقعی؛
  • ارزان‌تر از تبلیغات پولی؛
  • تضمین (اگر برای ۱۰۰۰ عضو هزینه کنید، ۱۰۰۰ دنبال کننده خواهید داشت).

معایب:

  • گران‌تر از ربات‌ها؛
  • نمی‌توان آن‌ها را هدفمند دانست.

نتیجه گیری

این‌ها روش‌های اصلی افزایش فالوور در کانال‌ها و گروه‌های تلگرام هستند. اما قبل از اینکه وارد عمل شوید، باید به کانال خود فکر کنید. اگر محتوای متناقض و با کیفیت پایین ارائه دهید، حتی ابزارهای تبلیغاتی خوب تلگرام نیز کمکی نمی‌کنند. بنابراین، عوامل کلیدی موفقیت چیست؟ نام تجاری (نام، توضیحات، لوگو)، محتوای با کیفیت، منحصر به فرد و مفید، انتشار ثابت، بدون اسپم، ساده و پست نگذاشتن بیش از ۱۰ بار در روز. سپس با تبلیغ کانال تلگرام بدون هزینه یا با پرداخت هزینه، می‌توانید افراد بیشتری را جذب کنید.

source