هوندا نه تنها قصد دارد وسایل نقلیه آینده را با باتری‌های حالت جامد (Solid-state) تامین انرژی کند، بلکه می‌خواهد فناوری تولید این باتری‌ها را نیز به طور کامل در اختیار داشته باشد. این شرکت با هدف دستیابی به آلایندگی کربن صفر تا سال ۲۰۵۰، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در توسعه باتری‌های حالت جامد انجام داده است.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، هوندا در ماه جاری از اولین خط تولید نمونه اولیه باتری حالت جامد خود رونمایی کرد. این خط تولید به مهندسان هوندا امکان می‌دهد تا به صورت عملی بر روی ساختار باتری و فرآیند تولید آن کار کنند و بهبودهای لازم را اعمال نمایند. باتری‌های حالت جامد تراکم انرژی بسیار بالاتری نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی دارند. این بدان معناست که خودروهای برقی مجهز به این باتری‌ها می‌توانند با هر بار شارژ، مسافت بسیار بیشتری را طی کنند.

به گزارش دپارتمان اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا با استفاده از باتری‌های حالت جامد، می‌توان اندازه و وزن باتری خودرو را به طور قابل توجهی کاهش داد. این امر به طراحان خودرو امکان می‌دهد تا فضای داخلی خودرو را جادارتر کرده و طراحی آن را بهبود بخشند. همچنین باتری‌های حالت جامد قابلیت شارژ سریع‌تری نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی دارند.

 این باتری‌ها از نظر ایمنی عملکرد بهتری داشته و خطر آتش‌سوزی در آن‌ها کمتر است. از طرفی باتری‌های حالت جامد عمر مفید بیشتری دارند. هوندا قصد دارد اولین خودروهای برقی مجهز به باتری حالت جامد را در اواخر دهه ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند و تا سال ۲۰۴۰، تمام محصولات خود را به خودروهای برقی و سلول سوختی برقی تبدیل نماید.

هوندا برای کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد باتری‌های حالت جامد، تصمیم گرفته است تا تمام مراحل تولید این باتری‌ها را به صورت داخلی انجام دهد. این شرکت بر این باور است که با این روش می‌تواند تا ۲۵ درصد در هزینه تولید باتری صرفه‌جویی کند. خط تولید نمونه اولیه باتری حالت جامد هوندا در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در ژاپن قرار دارد. مهندسان هوندا با استفاده از این خط تولید، به دنبال توسعه باتری‌هایی با عملکرد بالا و هزینه تولید پایین هستند. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

 

source