مایکروسافت بروزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 منتشر کرده است. این بروزرسانی که با کد KB5044384 و ساختار 26100.2161 شناخته می‌شود، بروزرسانی پیش‌ نمایش غیر امنیتی (انتشار C) ماه اکتبر ۲۰۲۴ است و شامل رفع اشکالات مختلفی از جمله مشکلات رابط کاربری، داده‌های حذف‌ نشدنی ۸.۶۳ گیگابایتی ارتقا، خطای DirectAccess، خطای SFC scannow و موارد دیگر است.

 

تغییرات مهم

این بروزرسانی به صورت تدریجی عرضه می‌شود و ممکن است برای همه کاربران بلافاصله در دسترس نباشد.

  1. اطلاعرسانی‌ها: ویژگی جدیدی اضافه شده که به شما امکان می‌دهد پیشنهادات خاموش کردن اطلاعرسانی‌های برخی از برنامه‌ها را متوقف کنید. با انتخاب دکمه “سه نقطه (…) ” در اعلان، می‌توانید آن را خاموش کنید. همچنین در بخش تنظیمات > سیستم > اعلان‌ها گزینه‌ای برای خاموش کردن این ویژگی وجود دارد. گزینه “پیشنهادات اعلان” در لیست فرستندگان نمایان می‌شود.

  2. کادر گفتگوی رمز عبور Wi-Fi: اکنون کادر گفتگوی Wi-Fi با طراحی ویژوال ویندوز ۱۱ همخوانی دارد. به تنظیمات > شبکه و اینترنت مراجعه کنید.

  3. راوی (Narrator):


    1. کلید میانبری جدید به راوی اضافه شده که با فشار دادن کلید Narrator + Ctrl + X، محتوای اخیر خوانده‌ شده راوی به کلیپ‌ بورد کپی می‌شود. این قابلیت برای کپی سریع محتوایی مانند کدها یا اعداد مفید است.
    2. اکنون راوی بطور خودکار محتوای ایمیل‌ها را در نسخه جدید Outlook می‌خواند؛ مشابه عملکرد در Outlook کلاسیک.

  4. صفحه‌ کلید گیم‌پد: این بروزرسانی نسخه جدیدی از صفحه‌ کلید گیم‌ پد را برای صفحه‌ کلید روی صفحه نمایش معرفی می‌کند. کاربران می‌توانند از کنترلر Xbox برای حرکت در صفحه و تایپ استفاده کنند. شتاب‌ دهنده‌هایی مثل دکمه X برای حذف و دکمه Y برای فاصله نیز در دسترس هستند.

  5. منوی شروع: گزینه “همه برنامه‌ها” اکنون با عنوان جدید “همه” نمایش داده می‌شود.

  6. ALT + Tab: برطرف‌ شده: صفحه برخی از کامپیوترها هنگام جابجایی بین پنجره‌ها برای چند ثانیه سیاه می‌شود.

  7. برنامه‌های اسکن: برطرف‌ شده: برخی اسکنرها به درستی شناسایی نمی‌شدند.

 

بروزرسانی جدید ویندوز 11 با رفع اشکالات در نسخه 24H2

 

تغییرات معمولی

  1. ورود از طریق وب: برطرف‌ شده: کاربران نمی‌توانند از طریق وب وارد حساب خود شوند زیرا صفحه به پاسخ‌ دهی متوقف می‌شد.

  2. تنظیمات کلید Copilot: ویژگی جدیدی اضافه شده که امکان پیکربندی کلید Copilot در صفحه‌ کلید را فراهم می‌کند. در دستگاه‌های جدید این کلید برنامه Copilot را باز می‌کند و اگر با استفاده از Microsoft Entra ID وارد حساب شوید، کلید برنامه M365 را باز می‌کند. می‌توانید تنظیم کنید این کلید یک برنامه دیگر را باز کند یا برای جستجو استفاده شود.

  3. برنامه WindowsDisk Cleanup: برطرف‌ شده: پس از استفاده از این برنامه، ممکن است فضای دیسک آزاد شده به درستی نمایش داده نشود.

 

بهبودها

این بروزرسانی شامل بهبودهایی در کیفیت و رفع اشکالات است. خلاصه‌ای از مشکلات کلیدی که این بروزرسانی رفع می‌کند به شرح زیر است:

  1. دیسک‌های مجازی (VHD/VHDx): ویژگی جدیدی اضافه شده که دکمه قطع اتصال دیسک مجازی را به تنظیمات اضافه می‌کند. در بخش خصوصیات VHD یا VHDx به تنظیمات > سیستم > فضای ذخیره‌ سازی > دیسک‌ها و حجم‌ها مراجعه کنید.

  2. شبکه: اگر از دستور netsh wlan show networks استفاده کنید، اکنون SSID های کد گذاری‌ شده با UTF-8 را می‌خواند.

  3. پیش‌ نمایش Windows Sandbox Client: این بروزرسانی پیش‌ نمایش Windows Sandbox Client را معرفی می‌کند که شامل:


    1. بازگردانی کلیپ‌ بورد در زمان اجرا
    2. کنترل ورودی صدا و ویدیو
    3. اشتراک‌ گذاری پوشه‌ها با میزبان

  4. رابط کاربری: برطرف‌ شده: برخی از بخش‌های رابط کاربری در حین اجرای برخی برنامه‌ها نمایش داده نمی‌شد.

  5. برنامه‌های HTML (HTA): برطرف‌ شده: مؤلفه‌های اختیاری HTA اکنون در ARM64 ویندوز PE پشتیبانی می‌شوند.

  6. پرونده‌های رفع اشکال زنده کرنل: برطرف‌ شده: فایل win32kbase.sys گاهی اوقات فایل‌های رفع اشکال کرنل زنده را به اشتباه ایجاد می‌کرد.

  7. Winlogon: برطرف‌ شده: در حین خاموش کردن سیستم، خطای توقف ایجاد می‌شد.

  8. فهرست مسدود‌ کننده درایورهای کرنل ویندوز: این بروزرسانی به فهرست درایورهایی که در برابر حملات BYOVD آسیب‌ پذیر هستند، اضافه می‌کند.

  9. دستور sfc /scannow: برطرف‌ شده: هر بار که این دستور را اجرا می‌کردید، خطاهایی رخ می‌داد.

  10. سرویس برای کاربر به خود (S4U2self): برطرف‌ شده: ممکن است دستگاه شما هنگام استفاده از S4U2self برای احراز هویت با مشکلاتی مواجه شود.

  11. DirectAccess: برطرف‌ شده: پس از نصب جدید یا ارتقا به ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 ممکن است هنگام استفاده از DirectAccess دچار مشکلاتی شوید.

source