طرفداری | کارلو آنچلوتی پیش از ال کلاسیکو به تمجید از عملکرد بارسلونا و به طور خاص لامین یامال در فصل جدید پرداخت.

تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا فردا در دیداری حساس از چارچوب هفته یازدهم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لالیگای اسپانیا به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم، رقبای آلمانی خود در لیگ قهرمانان، یعنی دورتموند و بایرن مونیخ را در هم کوبیده و حال در یک نبرد سرنوشت‌ساز مقابل هم قرار می‌گیرند.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید در نشست خبری ال کلاسیکو در خصوص مسائلی چون شرایط فوق‌العاده بارسلونا، برنده توپ طلای ۲۰۲۴، برنامه تیمش برای مهار یامال و … صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

در شرایط بسیار خوبی هستیم

ما برای بازی فردا در شرایط بسیار خوب و با انگیزه بالا هستیم. می‌دانیم که بازی سختی خواهد بود اما در عین حال هیجان‌انگیز است. می‌خواهیم مقابل هواداران خود عملکرد خوبی داشته باشیم.

همه چیز به عملکرد داخل زمین بستگی دارد 

شانس کدام تیم فردا بیشتر است؟ نمی‌دانم، سخت است بگوییم. در چنین بازی‌هایی مثل دربی و ال کلاسیکو نمی‌توان تیم خاصی را به‌عنوان تیم برتر انتخاب کرد… همه چیز به عملکرد تیم‌ها در طول بازی بستگی دارد.

گل نزدن بلینگام؟ بازیکنی داریم که هر فصل ۴۰ گل می‌زند

 بلینگام بازیکن بسیار خوبی است و پیشرفت زیادی می‌کند. شرایط بدنی‌اش عالی است. گل‌های او برای ما مهم نیست. او ویژگی‌های دیگری دارد که برای تیم ما بسیار ارزشمند است. او می‌داند که چقدر برای تیم مهم است. فصل گذشته به گل‌های جود نیاز داشتیم، چون بنزما را از دست داده بودیم. اما امسال بازیکنی داریم که هر فصل ۳۰، ۳۵ یا حتی ۴۰ گل بزند.

فلسفه بارسلونا عوض شده است 

بارسلونا فلسفه بازی خود را تغییر داده است. آن‌ها اکنون بیشتر به عمق دفاع نفوذ می‌کنند. بارسا بازی مستقیم‌تر و ساده‌تر را ترجیح می‌دهد. اما نمی‌خواهم بارسلونای فعلی را با تیمی که ژاوی هدایت می‌کرد، مقایسه کنم، چون چند بار مقابل ژاوی شکست خوردیم. ما به هر دو نسخه بارسلونا احترام می‌گذاریم.

  • برای مهار لامین یامال برنامه خاصی دارید؟

 من او را خیلی دوست دارم و می‌دانم که بازیکن بسیار خطرناکی است، اما باید روی همه جوانب بازی تمرکز کنیم.

توصیه به امباپه برای بازی فردا؟

امباپه به خوبی می‌داند که فردا چه وظیفه‌ای بر عهده دارد. او بارها مقابل بارسلونا بازی کرده و تجربه کافی دارد.

  • برنده توپ طلای ۲۰۲۴؟

وینیسیوس یکی از بهترین بازیکنان دنیا هست. خیلی هم فروتن است. فکر می‌کنم بشود گفت که او برنده توپ طلای بعدی هست. هیچ کس جز او نباید این جایزه را ببرد.

  • آیا بارسلونا جرأت می‌کند خط دفاعیش را مقابل رئال بالا بیاورد؟

 اگر این کار را کنند، ما باید بدانیم چطور از فضاهای خالی ایجاد شده بهترین استفاده را ببریم.

source