روی پستما، کارگردان هنری استودیو گوریلا گیمز در مصاحبه جدیدی با رسانه واشنگتن پست خاطرنشان کرد گوریلا گیمز با هدف عمدی دور شدن از سری Killzone به توسعه بازی Horizon: Zero Dawn روی آورده است. در واقع این توسعه‌دهنده پس از انتشار بازی Killzone: Shadow Fall برای پلی استیشن 4 تصمیم گرفت دیگر روی بازی جدیدی از سری Killzone کار نکند و درعوض به توسعه مجموعه‌ای جدید بپردازد که دنیایی جدید با مناطقی رنگارنگ برخلاف دنیای خاکستری و بی‌روح سری کیلزون داشته باشد.

پستما در مصاحبه خود گفت: «ما به‌عنوان یک تیم کار خود را با Killzone تمام کرده‌ایم و به‌عنوان یک استودیو نیاز داشتیم فرانچایز تازه‌ای را شروع کنیم. این انتخاب عمدا برخلاف رویکرد کیلزون بود».

کارگردان هنری گوریلا گیمز که سابقه ۲۴ سال فعالیت در این استودیو را دارد، در ادامه توضیح داد ماهیت متنوع‌تر سری بازی‌های Horizon برای جذب مخاطبان بیشتر انتخاب شده است: «فکر می‌کنم مضامین این مجموعه ازجمله حمایت از دوستان یا پیدا کردن جایگاه خود در جهان که داستان و شخصیت‌ها در جهت آن‌ها حرکت می‌کنند، برای بسیاری از مردم در همه سنین قابل ارائه است».

source