به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در ابتدای سومین روز نشست بریکس پلاس عنوان کرد: «فرمت بریکس پلاس به خوبی اثبات شده است و فرصتی برای گفت‌وگوی مستقیم و باز فراهم می‌کند.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه گفت: «شرکت کنندگان در نشست بریکس پلاس در کازان در مورد حل‌وفصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها از جمله خاورمیانه گفت‌وگو و رایزنی می‌کنند.»

پوتین با اشاره به نظم جهانی عادلانه که طی روزهای اخیر تحلیلگران و به‌خصوص رسانه‌های غربی آن را همزمان با نشست بریکس برجسته کرده‌اند، تصریح کرد: «انتقال به نظم جهانی عادلانه آسان نیست زیرا برخی تلاش می‌کنند تا مانع از این روند شوند.»

او ضمن اشاره به جنگ اوکراین و فعالیت تحریک‌آمیز غرب در این خصوص گفت: «از اوکراین برای ایجاد تهدیدهای حیاتی علیه امنیت روسیه استفاده می‌شود.»

رئیس‌جمهور روسیه در رابطه با تشدید ناآرامی‌ها در غرب آسیا گفت: «وضعیت خاورمیانه نگران کننده است و این تشدید تنش‌های یک درگیری قدیمی است. جنگ در غزه به لبنان کشیده شده است و مواجهه بین ایران و اسرائیل، خاورمیانه را در آستانه جنگ قرار داده است».

پوتین در ادامه گفت: «روسیه همیشه با هر نوع اقدام تروریستی مخالف بوده است. به همین دلیل، ما به دنبال کمک به ثبات وضعیت خاورمیانه هستیم.»

source