هر فرد فقط می‌تواند تا ۱۰ سیم‌کارت ایرانسل به نام خودش داشته باشد؛ اما آیا کسانی‌که این تعداد خط دارند، می‌توانند از همه آن‌ها استفاده کنند؟ بدون شک نه! اگر از سیم‌کارت خود استفاده نکنید، ایرانسل آن را می‌سوزاند. یعنی شماره شما دیگر به‌نام‌تان نیست و نمی‌توانید از آن استفاده کنید. در این مقاله، به شما می‌گوییم که سیم کارت ایرانسل بعد از چند وقت میسوزد. همچنین، سه نکته مهم برای جلوگیری از سلب امتیاز سیم‌کارتتان نیز به شما می‌گوییم. اگر سیم‌کارتی دارید که مدت‌هاست از آن استفاده نکرده‌اید، حتماً ادامه مطلب را بخوانید.

سیم کارت ایرانسل بعد از چند وقت میسوزدسیم کارت ایرانسل بعد از چند وقت میسوزد؟

اگر سیم‌کارت ایرانسل شما (دائمی و اعتباری) برای مدت ۶ ماه خاموش باشد؛ ایرانسل حق دارد خط‌تان را بسوزاند. حتی اگر سیم‌کارتتان روشن باشد، اما در مدت ۶ ماه نه تماسی برقرار کنید و نه پیامکی بفرستید، همچنان ایرانسل حق سلب امتیاز خط‌تان را دارد.

اگر خط دائمی ایرانسل دارید؛ باید قبض‌ها و بدهی‌های خود را به‌موقع پرداخت کنید. اگر بدهی‌تان را برای مدت ۳ ماه متوالی پرداخت نکنید، و از موعد پرداخت بیشتر از ۲۱ روز بگذرد، اخطاری برای شما از سوی ایرانسل ارسال می‌شود. در این اخطار، به شما زمانی محدود برای تسویه بدهی داده می‌شود.

اگر در این مدت هم اقدامی نکنید، ۵ روز پس از پایان مهلت، سیم‌کارتتان یک‌طرفه می‌شود. اگر پس از یک‌طرفه شدن، همچنان بدهی‌های خود را پرداخت نکنید، خط‌تان ۲ ماه بعد به‌صورت دوطرفه قطع می‌شود. اگر باز هم بدهی‌تان را تسویه نکنید؛ ایرانسل در عرض ۵۰ روز سیم‌کارت شما را می‌سوزاند. باتوجه‌به بالا بودن قیمت سیم کارت دائمی ایرانسل 0935 و سایر پیش‌شماره‌ها، با پرداخت بدهی به‌موقع و استفاده مداوم از خط‌تان، جلوی سلب امتیاز آن را بگیرید. در ادامه ۳ نکته مهم برای جلوگیری از سلب امتیاز خط را به شما می‌گوییم.

۳ نکته مهم درباره سلب امتیاز سیم کارت ایرانسل

اگر سیم‌کارت ایرانسل شما سلب امتیاز شود، یعنی دیگر مالک آن شماره نیستید و امکان استفاده از آن را ندارید. برای جلوگیری از این مشکل، باید نکته‌هایی مهم را درباره روش‌های پیشگیری از سوختن سیم‌کارت بدانید؛ اگر قصد خرید سیم کارت ایرانسل دائمی را دارید یا در‌حال‌حاضر خط‌تان دائمی است، آشنایی با نکته‌هایی که در ادامه می‌گوییم، بسیار اهمیت دارد.

۱. آشنایی با روش‌های جلوگیری از سوختن سیم کارت ایرانسل

حال با دانستید سیم کارت ایرانسل بعد از چند وقت میسوزد، برای جلوگیری از این مشکل، کافی است به‌طورمنظم از سیم‌کارت خود استفاده کنید. با انجام کارهایی که در جدول زیر به شما می‌گوییم، دیگر نگران سلب امتیاز سیم‌کارتتان نباشید:

روش جلوگیری از سلب امتیاز خط ایرانسل توضیح
برقراری تماس هر ۹۰ روز یک تماس ورودی یا خروجی با خط‌تان برقرار کنید.
ارسال یا دریافت پیامک ارسال یا دریافت پیامک (غیر از تبلیغاتی) از سوختن سیم‌کارت ایرانسل جلوگیری می‌کند.
استفاده از اینترنت حداقل یک‌بار در ۹۰ روز از اینترنت خط‌تان (GPRS) استفاده کنید.
خرید شارژ خط‌تان را شارژ کنید تا نشان دهید شماره‌تان فعال است و مانع از سوختن آن شوید.

با رعایت این چند کار ساده، دیگر نیازی نیست به نگران سوختن یا سلب امتیاز سیم‌کارت ایرانسل‌تان باشید. بااین‌حال در بخش بعدی شما را با یکی از بهترین سرویس‌های ایرانسل برای حفظ شماره آشنا می‌کنیم.

برقرای تماس برای جلوگیری از سوختن سیم کارت

 

۲. استفاده از سرویس حفظ شماره ایرانسل؛ زمانی‌که نیازی به خط‌تان ندارید

اگر به هر دلیلی امکان استفاده از خط‌تان برای طولانی‌مدت را ندارید؛ از سرویس حفظ شماره ایرانسل استفاده کنید. با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۱۶۰* (ستاره ۱۶۰ ستاره ۱ مربع) خط شما برای ۱ سال غیرفعال می‌شود، اما شماره‌تان نمی‌سوزد. در این مدت، هیچ نیازی به استفاده از سیم‌کارت ندارید، بااین‌حال شماره شما همچنان به نامتان باقی می‌ماند. اگر بخواهید از باقی‌مانده دوره یک‌ساله مطلع شوید، کافی است کد #۲*۱۶۰* (ستاره ۱۶۰ ستاره ۲ مربع) را شماره‌گیری کنید.

۳. امکان دریافت مجدد سیم‌کارت ایرانسل پس از سوختن وجود دارد.

اگر سیم‌کارت ایرانسل شما سوخته و سلب امتیاز شده باشد، هنوز هم امکان دریافت مجدد آن وجود دارد. برای این کار، کافی است با پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید یا به یکی از دفاتر خدماتی ایرانسل مراجعه کنید. اگر خط‌تان به شخص دیگری واگذار نشده باشد، پس از بررسی و تأیید هویت شما، می‌توانید شماره‌تان را دوباره به نام خودتان برگردانید.

دریافت مجدد سیم کارت ایرانسل پس از سوختن در نمایندگی ایرانسل

 

پس از خرید خط ایرانسل از رند، مراقب سوختن آن باشید!

در این مقاله دانستید که سیم کارت ایرانسل بعد از چند وقت میسوزد؛ اگر ۶ ماه از شماره‌تان استفاده نکنید، ایرانسل آن را سلب امتیاز می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل، کافی است هر چند وقت یک‌بار با سیم‌کارت تماس بگیرید، پیامکی بفرستید، یا حتی از اینترنت آن استفاده کنید. اگر نمی‌توانید از سیم‌کارتتان استفاده کنید، با فعال کردن سرویس حفظ شماره، از سلب امتیاز آن جلوگیری کنید.

حالا اگر قصد دارید خط دائمی ایرانسل بخرید و دنبال یک شماره خاص هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت رند بزنید. سایت رند با ارائه انواع شماره‌های خاص، دست شما را برای انتخاب خط مدنظرتان باز می‌گذارد. همچنین در سایت رند با همکاری بهترین فروشندگان از سراسر ایران، می‌توانید شماره موردنظر خود را با قیمت‌های مناسب و کارشناسی‌شده پیدا کنید. پس اگر به دنبال خرید مطمئن و سریع هستید، سایت رند بهترین انتخاب پیش روی شماست.

salb-techna

source