شاید اگر چند سال پیش برای خرید گوشی هوشمند سری به بازار می‌زدید، طی چند ساعت بهترین گوشی را می‌خریدید اما حالا انتخاب بسیار سخت‌تر شده و هر ماه چند گوشی جدید وارد بازار می‌شوند و جای گوشی‌های قدیمی‌تر را می‌گیرند. در راهنمای خرید گوشی موبایل ماهانه بهترین‌ها در رده‌های قیمتی متفاوت را معرفی می‌کنیم تا کمکتان کنیم باتوجه‌به بودجه خودتان بهترین گوشی را انتخاب کنید.

راهنمای ویدیویی خرید موبایل

در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو از معرفی گوشی‌های غیرهوشمند اجتناب کردیم و فقط به مدل‌‌هایی با 2 سیستم‌عامل iOS و اندروید می‌پردازیم.

طی چند ماه اخیر، در راهنمای خرید دیجیاتو به‌اجبار با آیفون‌ها خداحافظی کرده‌ایم؛ زیرا قیمت آیفون‌ها اخیراً افزایش قابل‌‎توجهی داشته و رجیستری آیفون‌های سری ١۴ و بعد از آن نیز درحال‌حاضر منتفی شده است. اگر قصد خرید آیفون دارید، فعلاً می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از مدل‌های آیفون ۱۳ را در بازار تهیه کنید که البته به‌دلیل شائبه‌هایی مبنی بر ریپک بودن این آیفون‌ها، توصیه می‌کنیم در خرید آن‌ها بسیار محتاط باشید. آیفون SE 4 نیز در آینده‌ای نزدیک از راه می‌رسد و احتمال رجیستری آن کم نیست. همچنین باتوجه‌به توقف تولید آیفون ۱۳، احتمالاً ممنوعیت رجیستری آیفون‌ها به‌کل لغو شود.

توجه داشته باشید که قیمت‌ها در این راهنمای خرید براساس میانگین بازار و حدودی اعلام شده‌اند و ممکن است طی یک ماه نوسان‌هایی داشته باشند. در این مطلب، همچنین به‌طور دقیق شما را راهنمایی می‌کنیم که از بین مدل‌های مختلف یک گوشی، کدام ظرفیت رم و حافظه داخلی آن به‌صرفه‌تر است. همچنین از پیشنهاد دادن گوشی‌هایی که مشخصات جذاب اما قیمت نامعقولی دارند، خودداری کرده‌ایم؛ زیرا ارزش خرید اولویت اصلی این راهنمای خرید است.

اصلی‌ترین معیار انتخاب گوشی‌ که در راهنمای خرید گوشی موبایل در نظر گرفته‌ایم، نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین فقط مدل‌های رجیسترشده و با گارانتی اصلی معرفی شده‌اند. درمورد مشخصات سخت‌افزاری، فقط گوشی‌های با حداقل رم ۲ گیگابایت را انتخاب کرده‌ایم و مدل‌های لوکس، با تولید محدود یا مدل‌هایی که به‌سختی در بازار پیدا می‌شوند در این لیست قرار نگرفته‌اند.

مانند ماه‌های گذشته در راهنمای خرید گوشی موبایل، به‌دلیل افزایش بی‌رویه قیمت‌ها گوشی ارزشمند و کارآمدی در بازه قیمتی زیر 4 میلیون تومان وجود ندارد؛ بنابراین حداقل قیمت گوشی‌هایی که در ادامه می‌بینید حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان است. اگر دنبال گوشی‌هایی با قیمت کمتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ گوشی‌های دست دوم بروید.

همچنین وضعیت بازار موبایل طی ماه اخیر به‌سمت رکود رفته و حالا قیمت موبایل از همیشه بالاتر رفته است. دلیل افزایش قیمت و عدم حضور مدل‌های جدید در بازار، محدودیت واردات موبایل و اتفاقات اخیری است که این اکوسیستم را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده تا خرید گوشی هوشمند به یکی دیگر از چالش‌های اقتصادی این روزها بدل شود. کمبود موجودی گوشی هوشمند در بازار، ارزش خرید برخی مدل‌ها را پایین آورده و حتی برای خرید گوشی میان‌رده هم باید چند میلیون تومان بیشتر از ماه گذشته هزینه کنید. تمام این عوامل سبب شده‌اند در بسیاری از بازه‌های قیمتی فقط یک مدل را پیشنهاد دهیم.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان

افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها سبب شده راهنمای خرید گوشی موبایل ماه‌های اخیر دیجیاتو با گوشی‌هایی از قیمت حدود ۴ میلیون تومان به بالا آغاز شود. در این رده قیمتی، نمی‌توانید انتظار نمایشگر فول اچ‌دی یا قابلیت‌های رده‌بالا داشته باشید اما گزینه‌های زیر می‌توانند نقطه شروع خوبی برای ورود به دنیای اندروید باشند. در ماه جاری، فقط یک مدل گوشی در این بازه قیمتی پیشنهاد می‌شود و سایر مدل‌ها ارزش خرید بالایی ندارد.


ردمی A3 مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی؛ ۵ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل - ردمی A3
مشخصات شیائومی ردمی A3
نمایشگر ۶.۷۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ٧٢۰ در ۱۶۵۰ پیکسلی
چیپست مدیاتک Helio G36
ترکیب رم و حافظه داخلی ۲/۶۴، ۳/۶۴، ۴/۶۴، ۴/۱۲۸ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی
سیستم‌عامل اندروید ۱۴
دوربین اصلی دوگانه ۰.۰۸+۸ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۰ وات
وزن ۱۹۳ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر اثر انگشت، جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه MicroSD جداگانه

عنوان ارزان‌‌ترین گوشی پیشنهادی در این راهنمای خرید دیجیاتو به ردمی A3 از برند شیائومی می‌رسد. مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی این دستگاه تازه‌وارد که مشخصات معقولی هم دارد، با قیمت حدود ۵ میلیون تومان قابل‌خریداری است. این نماینده اقتصادی شیائومی نسبت‌به چند ماه گذشته قیمت نسبتاً باثباتی داشته و گران‌تر شدن گوشی‌های اقتصادی سبب شده خرید این محصول پیشنهاد شود. گوشی اقتصادی جدید شیائومی مجهز به چیپست Helio G36 است که برای کارهای روزمره مانند وب‌گردی، فیلم دیدن و بازکردن شبکه‌های اجتماعی کفایت می‌کند اما توقع اینکه چنین دستگاهی بازی‌های سنگین اجرا کند، منطقی نیست.

نمایشگر ردمی A3 با اندازه ۶.۷۱ اینچی ابعاد بزرگی دارد و از پنل IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس بهره می‌برد که در رده قیمتی حدود ۵ میلیون تومان کیفیت تصویر قابل‌قبولی ارائه می‌دهد. دوربین‌های اصلی و سلفی ردمی A3 عملکرد چندان باکیفیتی ندارند و اگر کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری برایتلت اولویت دارد، بهتر است بودجه‌تان را بیشتر کنید و سراغ مدل‌های گران‌‌تر بروید. این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی قدرت می‌گیرد و از سایر مشخصات آن می‌توان به وزن کم‌تر از ۲۰۰ گرم، جایگاه اختصاصی کارت حافظه MicroSD و بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور اشاره کرد.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان

در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو برای آبان ۱۴۰۳ و بازه قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان گزینه‌های مختلفی در دسترس هستند؛ اما اکثراً یا قدیمی هستند و یا ارزش خرید بالایی ندارند. باتوجه به این اتفاق، پیشنهاد می‌دهیم به گزینه قبلی که پیشنهاد دادیم اکتفا کنید یا حداقل بودجه خود برای خرید موبایل را افزایش دهید.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان

در راهنمای خرید گوشی موبایل آبان ۱۴۰۳ فقط یک گزینه جذاب و ارزشمند برای خرید در این بازه قیمتی پیشنهاد می‌دهیم که نسبت به رده قیمتی خود، نقص چندانی ندارد.


شیائومی پوکو M5s مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی ؛ ۶.۴ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل - پوکو M5s
مشخصات شیائومی پوکو M5s
نمایشگر ۶.۴۳ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
چیپست مدیاتک Helio G95
ترکیب رم و حافظه داخلی ۴/۱۲۸،۴/۶۴، ۶/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم‌عامل اندروید ١۲ با پوسته MIUI 13
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض، ماکروی ٢ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۳۳ وات
وزن ۱۷۹ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر تشخیص اثر‌ انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD جداگانه

اصلی‌ترین مشخصات جذاب پوکو M5s نمایشگر اولد باکیفیت، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، چیپست قدرتمند مدیاتک هلیو G95 و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی است. این نماینده نسبتاً اقتصادی پوکو قاب پشتی شیشه‌ای دارد و در رنگ‌‌‌های جذابی عرضه می‌شود. قیمت این گوشی سال گذشته و در بدو ورود به بازار ایران حدود ۷ میلیون تومان بود اما قیمت مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی آن اکنون به کمتر از ۷ میلیون تومان رسیده تا به‌‌ لطف ویژگی‌های جذابش، در این شرایط اقتصادی از ارزش خرید کم‌نظیری برخوردار باشد. نقاط ضعف این گوشی مانند نسخه قدیمی اندروید و دوربین‌‌های جانبی نه‌چندان کاربردی نیز تا حدودی می‌‌توانند آزاردهنده باشند.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

پیش‌ازاین در بازه قیمتی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان می‌توانستیم گوشی‌های قدرتمند یا حتی قاتل پرچم‌دار ببینیم اما اوضاع کاملاً عوض شده است. در رده قیمتی کم‌تر از ١۰ میلیون تومان، صرفاً یک نماینده از برند شیائومی به‌ چشم می‌خورد.


ردمی نوت ۱۳ مدل 4G مدل ٨/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۹.۵ میلیون تومان

راهنمای خرید موبایل - ردمی نوت ۱۳
مشخصات ردمی نوت ۱۳ مدل 4G
نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی
چیپست اسنپدراگون ۶۸۵
ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم‌عامل اندروید ١٣ با پوسته MIUI 14
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ماکروی ٢ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۳۳ وات
وزن ۱۸۸.۵ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکر استریو، حسگر تشخیص اثر‌ انگشت زیر نمایشگر و درگاه کارت حافظه MicroSD

ردمی نوت ۱۳ مدل 4G یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند این روزها در ایران است که به‌ لطف مشخصات جذاب در کنار قیمت معقول، توانسته توجه کاربران زیادی را جلب کند. این میان‌رده تازه‌وارد ردمی طراحی شیکی دارد و در رنگ‌بندی متنوعی هم عرضه می‌شود. همچنین این گوشی به نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی با حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیتی مجهز شده تا تماشای فیلم و بازی‌کردن با آن تجربه لذت‌بخشی باشد.

ردمی نوت ۱۳ از چیپ اسنپدراگون ۶۸۵ قدرت می‌گیرد که نسبت‌به سایر رقبای این رده قیمتی، قدرت پردازشی پایین‌تری دارد اما همچنان از عهده انجام بسیاری از کارها و اجرای بازی‌های نیمه‌سنگین برمی‌آید. یکی از مزیت‌های جذاب این گوشی ردمی در مقایسه با برخی رقبا کانفیگ رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی آن است که دست کاربر را در مالتی‌تسکینگ و ذخیره حجم گسترده اطلاعات باز می‌گذارد.

میان‌رده محبوب شیائومی به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده که در شرایط نوری خوب عملکرد مناسبی دارد و در شرایط نوری ضعیف نیز می‌تواند عکس‌های قابل‌قبولی بگیرد. باوجوداین، دوربین‌های فرعی روی پنل پشتی این گوشی کیفیت چندانی ندارند و بهتر است چندان روی عملکرد آن‌ها حساب نکنید. عملکرد دوربین سلفی این گوشی ردمی نیز معمولی است. علاوه‌بر این‌ها، ردمی نوت ۱۳ 4G از ویژگی‌های قابل‌توجه دیگری چون باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، شارژر ۳۳ واتی در جعبه، اسپیکر استریو و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. در ادامه با بررسی ردمی Note 13 دیجیاتو را همراهی کنید:


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ١۵ میلیون تومان

در این بازه قیمتی، راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو بالاخره می‌توان سراغ خرید برخی گوشی‌های میان‌رده جذاب‌تر رفت؛ البته به‌دلیل افزایش عجیب‌و‌غریب قیمت‌ها و ناموجود شدن برخی مدل‌های ارزشمند فقط یک مدل را در مرز ۱۵ میلیون تومان برای خرید پیشنهاد می‌دهیم.


گلکسی A35 مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی؛ ۱۵ میلیون تومان

گلکسی A35
مشخصات سامسونگ گلکسی A35
نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پیکسل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست اکسینوس ۱۳۸۰
ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸، ۶/۲۵۶ و ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با پوسته One UI 6
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ماکروی ۵ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ۲۰۹ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر، اسپیکر استریو و درگاه کارت حافظه MicroSD

گلکسی A35 (بررسی دیجیاتو) را می‌توان نسخه ارزان‌تر گلکسی A54 دانست. اکثر ویژگی‌های این گوشی شبیه‌ گلکسی A54 هستند و فقط دوربین‌ها، ابعاد و نرم‌افزار این 2 تفاوت دارند. این ویژگی می‌تواند به بالا بردن ارزش خرید میان‌رده جدید سامسونگ کمک کند؛ زیرا گلکسی A54 از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار کشورمان بود و حالا گلکسی A35 به‌ لطف کاهش قیمتش شانس زیادی برای کسب این عنوان خواهد داشت. این میان‌رده جدید کره‌ای‌ها از نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی بهره‌مند شده و حالا ظاهر آن نیز به گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ شباهت بیشتری دارد.

مغز متفکر گلکسی A35 همان اگزینوس ۱۳۸۰ به‌کاررفته در گلکسی A54 است که در رده قیمتی خود، عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. این چیپ از نظر بهینگی نیز در سطح خوبی قرار دارد؛ به‌همین‌ترتیب، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی میان‌رده سامسونگ شارژدهی بالایی دارد. این گوشی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند که البته به‌دلیل نبود شارژر در جعبه، امتیاز مثبت خود را از دست می‌دهد. دوربین‌های نسبتاً مشابه گلکسی A54، عرضه با اندروید ۱۴ همراه ۴ سال پشتیبانی اساسی و اسپیکر استریو دیگر ویژگی‌های شایان‌ذکر این محصول هستند.


ناتینگ CMF Phone 1؛ ۱۵.۵ میلیون تومان

مشخصات ناتینگ CMF Phone 1
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز
چیپست مدیاتک Dimensity 7300
ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم‌عامل اندروید ۱۴
دوربین اصلی دوگانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۳۳ وات
وزن ۱۹۷ یا ۲۰۲ گرم
قابلیت‌های جانبی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از 5G

زیربرند ناتینگ یعنی CMF اولین گوشی خود را با مشخصات جذاب و اکسسوری‌های نوآورانه ارائه داده تا به بازار گوشی‌های هوشمند، آن هم بعد از محصولات نسبتاً کسل‌کننده رقبا، رنگ‌ولعاب تازه‌ای ببخشد. این گوشی با طراحی خاص خود، به مکانیزم جذابی مجهز شده تا بتوانید از اکسسوری‌های مختلف آن برای تغییر قاب پشتی، استفاده از استند یا بند و امکانات دیگر آن استفاده کنید.

میان‌رده جذاب CMF به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد مجهز شده که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیتی بهره می‌برد تا کیفیت تصویری در حد و اندازه گوشی‌های بالارده را ارائه دهد. سی‌ام‌اف فون ۱ از چیپست مدیاتک Dimensity 7300 قدرت می‌گیرد. این چیپ همراه با ۶ یا ۸ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، عملکردی روان و عاری از لگ را روی این گوشی هوشمند ارائه می‌دهد. به‌گفته CMF، اولین گوشی این برند تنها دو به‌روزرسانی اساسی دریافت می‌کند تا درنهایت با اندروید ۱۶ به پشتیبانی از این گوشی جذاب پایان داده شود که نسبت‌به رقیبی چون گلکسی A35، دلسردکننده به‌نظر می‌رسد.

دوربین‌های CMF Phone 1 از ترکیب دوربین دوگانه ۲+۵۰ مگاپیکسلی در کنار سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده که در صورت وجود نور کافی در صحنه، تصاویر قابل‌قبولی را تحویل‌تان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های شاخص این گوشی می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از کارت Micro SD اشاره کرد.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون تومان

در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو اگر دوربین گوشی برایتان اولویت دارد یا دنبال قدرتمندترین گوشی‌های میان‌رده هستید، باید در این رده قیمت به‌دنبال بهترین‌‌ها بگردید.


شیائومی پوکو X6 پرو مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی؛ ۱۸.۵ میلیون تومان

بررسی پوکو X6 پرو
مشخصات شیائومی پوکو X6 پرو
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل، پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ
چیپست مدیاتک Dimensity 8300
ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۲۵۶، ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با HyperOS
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال در کنار فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ٢ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات
وزن ۱۸۶ یا ۱۹۰ گرم
قابلیت‌های جانبی اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت و پشتیبانی از 5G

پوکو X6 پرو بهترین میان‌رده شیائومی است که با ویژگی‌های جذابش، از ارزشمندترین گوشی‌ها در وضعیت فعلی بازار موبایل ایران به‌شمار می‌آید. نماینده ارزشمند پوکو کم‌تر از ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد اما ویژگی‌های آن به‌قدری جذاب‌اند که می‌توان آن‌ را با گوشی‌های چندمیلیون تومان گران‌تر هم مقایسه کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های پوکو ایکس ۶ پرو می‌توان به تراشه جدید و قدرتمند مدیاتک Dimensity 8300 اشاره کرد که در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در حد پرچم‌داران سال گذشته عمل می‌کند و از عهده اجرای تمام اپ‌ها و نرم‌افزارها برمی‌آید. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد این گوشی با رزولوشن فول اچ‌دی، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و نمایش ۶۸ میلیارد رنگ کیفیت بسیار بالایی دارد.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تجربه لذت‌بخشی از عکاسی را برای شما فراهم می‌کنند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی نیز نه‌فقط شارژدهی بسیار خوبی دارد بلکه با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی طی کمتر از یک ساعت کامل شارژ می‌شود. طراحی به‌روز و بهره‌مندی از HyperOS پیش‌فرض با سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری اساسی از سایر مشخصه‌های مهم این گوشی هستند. در بررسی پوکو X6 پرو با دیجیاتو همراه باشید:


گلکسی A55 مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی؛ ۲۰ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین موبایل - گلکسی A55
مشخصات سامسونگ گلکسی A55
نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پیکسل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست اکسینوس ۱۴۸۰
ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸، ۶/۲۵۶، ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با پوسته One UI 6
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، ١٢ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ماکروی ۵ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ۲۱۳ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر، اسپیکر استریو و درگاه کارت حافظه MicroSD

نوبت بهترین میان‌رده فعلی سامسونگ گلکسی A55 (بررسی دیجیاتو) می‌رسد. گلکسی A55 در رده قیمتی خود نقص ملموسی ندارد و پشتیبانی چندساله سامسونگ نیز ارزش خرید آن را به سطح تازه‌ای می‌رساند.

گلکسی A55 به چیپ قدرتمند سامسونگ، اگزینوس ۱۴۸۰، مجهز شده که عملکردی در سطح مدیاتک Dimensity 7200 دارد اما بهینه‌تر عمل می‌کند. نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد با اندازه بزرگ‌تر از قبل، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی در این گوشی کیفیت تصویر بالایی دارد اما روشنایی آن نسبت‌به برخی رقبا کمتر است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بسیار باکیفیت، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی و طراحی زیبا و مینیمال اشاره کرد. اگر طرفدار سامسونگ هستید و نمی‌خواهید برای مدل‌های گران‌تری مثل گلکسی S23 FE هزینه کنید، گلکسی A55 می‌تواند گزینه مقرون‌به صرفه‌تری باشد.


راهنمای خرید گوشی موبایل بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان و بالاتر

تا ماه‌های گذشته فقط یک تا دو گزینه در بازه قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان ارزش خرید داشت اما اخیراً شاهد حضور گوشی‌های جدید و جذابی در این بازه قیمتی پرطرفدار هستیم. در رده قیمتی بیشتر از ۴۰ میلیون تومان هم گزینه‌های جذاب و جدید مانند سری پرچم‌دارگلکسی S24 در دسترس هستند. با معرفی جذاب‌ترین گوشی‌های بازار در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو همراه ما باشید.


گلکسی S24 FE مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۳۷ میلیون تومان

گلکسی S24 FE
مشخصات سامسونگ گلکسی S24 FE
نمایشگر ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی و نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی
چیپست اگزینوس 2400e
ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۸/۵۱۲ گیگابایتی
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با پوسته One UI 6.1
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال در کنار فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله فوتوی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابر اپتیکال
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات / بی‌سیم ۱۵ وات
وزن ۲۱۳ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و پشتیبانی از 5G

گلکسی S24 FE جدیدترین گوشی قاتل پرچم‌دار سامسونگ به‌ شمار می‌آید که آمده تا در بازه قیمتی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های نسل جدید سامسونگ، به‌ گزینه‌ای ارزشمند برای کاربران تبدیل شود. قلب تپنده این گوشی، چیپست اگزینوس 2400e نام دارد که درواقع نسخه بهینه‌تر چیپ پرچمدار اگزینوس ۲۴۰۰ به‌شمار می‌آید. گلکسی S24 FE در سه نسخه با ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به‌ دست کاربران می‌رسد.

گلکسی S24 FE در کنار پشتیبانی نرم‌افزاری منسجم و طولانی‌مدت، نمایشگر باکیفیت با حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت و سیستم اسپیکر استریو، از دوربین اصلی سه‌گانه نیز بهره می‌برد. بیشتر تصاویر و ویدیوهای این دوربین‌ها رضایت‌بخش‌اند و می‌توانید روی عملکرد آن‌ها در شرایط نوری نسبتاً ضعیف هم حساب باز کنید؛ هرچند گلکسی S24 FE نقاط ضعفی مانند سرعت شارژ پایین و عدم برخورداری از شارژر همراه با جعبه را نیز با خود یدک می‌کشد. باتوجه به این‌که گلکسی S24 FE اخیراً وارد بازار شده، حباب قیمتی آن هنوز پابرجاست و شاید بهتر باشد در خرید آن عجله نکنید.


شیائومی 14T پرو مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی ؛ پرچم‌دار اقتصادی : ٣۹ میلیون تومان

شیائومی 14T
مشخصات شیائومی 14T پرو
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل، پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و قابلیت نمایش بیش از ۶۸ میلیارد رنگ
چیپست مدیاتک +Dimensity 9300
ترکیب رم و حافظه داخلی ۱۲/۲۵۶، ۱۲/۵۱۲، ۱۶/۵۱۲ و ۱۶/۱۰۲۴ گیگابایتی
سیستم‌عامل HyperOS برپایه اندروید ۱۴
دوربین اصلی ۳ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال در کنار فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲.۶ برابری اپتیکال
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۲۰ وات / بی‌سیم ۵۰ وات
وزن ۲۰۹ گرم بسته به جنس بدنه
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، پشتیبانی از 5G و حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال

اگر سقف بودجه شما برای خرید گوشی شیائومی به حداکثر ۴۰ میلیون تومان می‌رسد، قطعاً بهترین گزینه پیش‌رویتان شیائومی 14T پرو است که بسیاری از قابلیت‌های مدرن و جذاب گوشی‌های پرچم‌دار را با قیمت کم‌تری در اختیارتان قرار می‌دهد و از این رو می‌توانیم آن را پرچمدار اقتصادی شیائومی قلمداد کنیم؛ البته در نظر داشته باشید که قیمت این گوشی در زمان نگارش راهنمای خرید کمی بالاست، اما همچنان می‌توان به خرید آن به‌عنوان گزینه‌ای ارزشمند فکر کرد.

این غول تازه‌نفس شیائومی به چیپست مدیاتک +Dimensity 9300 مجهز شده و در کنار آن از ۱۲/۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X همراه ۲۵۶/۵۱۲/۱۰۲۴ گیگابایت UFS 4.0 بهره می‌برد. براساس وعده‌های شیائومی، این پرچم‌دار اقتصادی تا اندروید ۱۸ آپدیت دریافت می‌کند؛ بنابراین می‌توانید برای سال‌ها استفاده به کارکرد بی‌نقص این گوشی اعتماد کنید.

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی و حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیتی از دیگر مشخصه‌های متمایز در شیائومی 13T پرو محسوب می‌شود. شیائومی در این پرچم‌دار اقتصادی از سیستم دوربین سه‌گانه ۵۰+۵۰+۱۲ مگاپیکسلی ساخته شده با همکاری لایکا استفاده کرده که از بهترین تجارب عکاسی و فیلم‌برداری در رده قیمتی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان را ارائه می‌دهد. البته اگر زیاد سلفی می‌گیرید، احتمالاً شیائومی 13T پرو انتظاراتتان را آن‌طور که انتظار دارید، برآورده نمی‌کند. به‌ لطف پشتیبانی از فناوری شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ واتی توسط این نماینده شیائومی، می‌توانید باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن را در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کنید؛ البته در نظر داشته باشید پک اروپای این دستگاه از شارژر بی‌بهره بوده و باید حین خرید، به این موضوع توجهی ویژه داشته باشید.


وان‌پلاس ۱۲ مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۵۰ میلیون تومان

وان‌پلاس ۱۲
مشخصات وان‌پلاس ۱۲
نمایشگر ۶.۸۲ اینچی از نوع LTPO AMOLED با رزولوشن ١۴۴۰ در ٣۱۶۸ پیکسل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳
ترکیب رم و حافظه داخلی ۱۲/۲۵۶، ۱۶/۲۵۶، ۱۶/۵۱۲، ۱۶/۱۰۲۴ و ۲۴/۱۰۲۴ گیگابایتی
سیستم‌عامل اندروید ١۴ با پوسته OxygenOS 14
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال در کنار پریسکوپ تله فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر و فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۰۰ وات / بی‌سیم ۵۰ وات
وزن ۲۲۰ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت، اسپیکر استریو و پشتیبانی 5G

پرچم‌دار تازه‌وارد وان‌پلاس آمده که رقیبی جدی گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ و شیائومی ۱۴ باشد. وان‌پلاس ۱۲ اخیراً وارد بازار جهانی شده و توانسته راهش را به بازار ایران باز کند. مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی در زمان نگارش راهنمای خرید بیشترین ارزش را داشته است. قلب تپنده وان‌پلاس ۱۲، چیپ پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بوده که قدرت پردازشی بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانید سنگین‌ترین بازی‌ها و نرم‌افزارها را به‌سادگی اجرا کنید. علاوه‌براین، پرچم‌دار وان‌پلاس با اندروید ۱۴ عرضه شده و براساس اطلاعات رسمی این برند، تا اندروید ۱۸ نیز به‌روز می‌شود.

نمایشگر ۶.۸۲ اینچی این گوشی از پنل امولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۶۸ پیکسلی برخوردار است تا محتوا را در بهترین حالت نمایش دهد. ازطرفی با پشتیبانی از فناوری LTPO در نمایشگر وان‌پلاس ۱۲، شاهد ویژگی تنظیم خودکار نرخ رفرش تا ۱۲۰ هرتز هستیم. حداکثر روشنایی این نمایشگر تا سقف ۴۵۰۰ نیت افزایش می‌یابد. در کنار نمایشگر باکیفیت و سخت‌افزار قدرتمند، موارد جذاب دیگری هم در این گوشی هستند که ارزش آن را دوچندان کرده‌اند. دوربین اصلی سه‌گانه حرفه‌ای با زوم ۳ برابر بدون افت کیفیت، باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی و بهره‌مندی از شارژر ۱۰۰ واتی و کیفیت ساخت بالا از سایر مشخصه‌های جذاب وان‌پلاس ۱۲ هستند. شاید اصلی‌ترین ضعف این گوشی محدود شدن گواهی IP آن به IP65 باشد. در ادامه بررسی وان‌پلاس ۱۲ را تماشا می‌کنید:


گلکسی S24 اولترا مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایت؛‌ ۶۰ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل - گلکسی S24 Ultra
مشخصات سامسونگ گلکسی S24 اولترا
نمایشگر ٨.۶ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ١۴۴۰ در ٣۱۲۰ پیکسل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ سفارشی‌‌‌‌‌‌‌‌سازی شده
ترکیب رم و حافظه داخلی ٨/٢۵۶، ١٢/٢۵۶، ١٢/۵١٢ و ١٢/١٠٢۴ گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ١۴ با پوسته One UI 6
دوربین اصلی چهارگانه شامل دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی در کنار پریسکوپ تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر و تله فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر و ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۴۵ وات / بی‌سیم ۱۵ وات
وزن ۲۳۲ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک، قلم S-Pen، اسپیکر استریو و پشتیبانی 5G

گلکسی S24 اولترا به‌عنوان بهترین پرچم‌دار سامسونگ و از بهترین گوشی‌های هوشمند دنیای موبایل، اصلاً نیازی به معرفی ندارد. برای آشنایی با قابلیت‌های متنوع و جذاب این پرچم‌دار می‌توانید بررسی اختصاصی دیجیاتو را مطالعه کنید. قیمت پایه این گوشی حدود ۶۵ میلیون تومان است که نسبت‌به ماه‌های گذشته ارزان‌تر شده و هم‌اکنون ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد. کاهش قیمت گوشی سامسونگ سری S باعث شده ارزش خرید این بسیار بالا برود؛ بنابراین اگر مجموعه‌ای از بهترین‌ها را در دنیای اندروید می‌خواهید، باید به سراغ گلکسی اس ۲۴ اولترا بروید.

اگر می‌خواهید با گلکسی S24 اولترا بیشتر آشنا شوید می‌توانید بررسی ویدیویی این گوشی را در دیجیاتو تماشا کنید.


سؤالات متداول کاربران درمورد بهترین گوشی‌های بازار

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی بازار تا ۵ میلیون تومان، ردمی A3 نام دارد که ارزش خرید آن بسیار بالاست و تهیه آن را پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

ردمی نوت ۱۳ مدل 4G جذاب‌ترین میان‌رده بازار ایران تا سقف ١۰ میلیون تومان است که می‌تواند بسته‌به نیازهای شما گزینه عالی باشد.

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان کدام است؟

اگر به سخت‌افزار قوی در بازه زیر ۲۰ میلیون تومان نیاز دارید، پوکو X6 پرو و گلکسی A55 و می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای شما باشند. از سوی دیگر ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس با قابلیت‌های جذاب و مشخصات متعادل، از کامل‌ترین گوشی‌های این رده قیمتی محسوب می‌شود.

بهترین پرچم‌داران بازار کدامند؟

گلکسی اس ۲۴ اولترا جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ که اخیراً وارد بازار ایران شده، بهترین گوشی هوشمند در کشورمان است. این گوشی بهترین‌های دنیای موبایل را در خود جا داده تا جذاب‌ترین محصول این حوزه باشد. وان‌پلاس ۱۲ نیز با قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان کمتر رقیبی جدی برای این گوشی محسوب می‌شود.


اگر برای خرید گوشی موبایل نیاز به راهنمایی‌های بیشتر دارید سوالاتتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

بیشتر بخوانید:

source