بیوگرافی نوری بیلگه جیلان و همسرش از عشق به ایران تا لیست فیلم ها را در این صفحه مشاهده نمایید.

بیوگرافی نوری بیلگه جیلان

نوری بیگله جیلان فیلمساز و عکاس و بازیگر معروف ترکیه است او متولد 26 ژانویه 1959 در شهر ترکیه بوده و آثار ماندگار و تاریخی در عکاسی و فیلمسازی دارد.

بیوگرافی نوری بیلگه جیلان و همسرش از عشق به ایران تا لیست فیلم ها

نوری بیگله جیلان سالها پروژه های عکاسی را دنبال می کرد و فعالیتش در زمینه عکاسی در فیلمسازی او نیز موثر بوده، زیرا که از لوکیشن های پروژه های عکاسی اش در دوران فیلمسازی بسیار سود جسته است و البته در زیبایی شناسی او نیز بسیار تاثیر گذار بوده.

از عکاسی تا فیلمسازی

نوری بیگله جیلان که سابقه عکاسی دارد در فیلم هایش بر روی قاب بندی های هنری بسیار تاکید دارد و از آنجایی که تاثیر گرفته از سینمای هنری روسیه به ویژه آندره تارکوفسکی است بسیار علاقه مند به خلق پلان هایی طولانی و پرمفهوم است از این حیث می توان سینمای او را بسیار شاعرانه دانست که برای مخاطب خاص به شدت جذاب است.

بیوگرافی نوری بیلگه جیلان +عکس و تصاویر

یکی از مهمترین کارگردانان سینمای ترکیه که طی این سالها بسیار مطرح و تاثیر گذار بوده است، نوری بیگله جیلان است که آنقدر فیلمهایش تاثیر گذار و خوب هستند که تبدیل شده به پای ثابت جشنواره های جهانی و خصوصا جشنواره فیلم کن در فرانسه به طوری که طی سال های اخیر تمامی فیلم هایش در جشنواره کن در بخش مسابقه حضور داشته اند.

نخستین فیلم بلند این کارگردان قصبه نام داشت که در سال 1998 آن را ساخت. اما نخستین فیلمش که بسیار مورد توجه منتقدان و جشنواره های جهانی قرار گرفت فیلم “در دور دست” بود که در سال 2002 آن را ساخت و توانست حضوری بسیار موفق در جشنواره فیلم کن داشته باشد و جایزه ویژه هیات داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد را در این جشنواره بسیار معتبر جهانی به خود اختصاص دهد.

بیوگرافی نوری بیلگه جیلان +عکس و تصاویر

او درباره نقش منتقد در سینما و اینکه آیا نقدها را درباره فیلم های خود می خواند؟ گفت : همه نقدها را نمی خوانم چون ممکن نیست همه را بتوانم بخوانم. ما وقتی فیلمی را می سازیم در مرحله مونتاژ کور می شویم و معمولاً فقط در روزهای اول نمایش فیلم ، نظرات را می خوانم اما بعد دیگر کمتر سراغ آن میروم چون تکراری می شوند ضمن اینکه برای خواندن نقدهای طولانی هم چندان حوصله ای نیست. البته معتقدم سینما از طرف منتقدان بالا کشیده شده و اهمیت ویژه ای پیدا کرده و این موضوع سینماگران را لوس می کند.

بیوگرافی مریم حیدرزاده و همسرش و فرزندان + عکس

درحالی که وقتی یک رمان نوشته می شود یا هنرمندی یک نقاشی می کشد ، فقط یکی ، دو نقد درباره آن ها نوشته می شود ولی برای فیلم اول یک کارگردان ، گاهی یک صفحه روزنامه هم صرف می شود. این بدان معناست که در زمینه نقد هنر ، فضای عادلانه وجود ندارد.

بیوگرافی نوری بیلگه جیلان و همسرش از عشق به ایران تا لیست فیلم ها

همسر و فرزندان

همسر او، اِبرو جیلان، فیلمساز، عکاس و بازیگر است.

ابرو جیلان (ترکی استانبولی: Ebru Ceylan؛ زادهٔ ۱۹۷۶) هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان فیلم، و عکاس اهل ترکیه است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به اوزاک، اقلیم‌ها اشاره کرد.

source