یک لپ تاپ کورای ۵ می‌تواند با عملکرد خوب و قیمت مناسب خود، برای استفاده بسیاری از کاربران گزینه ایده‌آلی به حساب بیاید. اما بهترین لپ تاپ Core i5 کدام است؟

لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده Core i5 از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بازار هستند؛ زیرا تعادلی عالی بین عملکرد و قیمت ارائه می‌دهند. این پردازنده‌ها، که توسط اینتل تولید می‌شوند، مناسب برای کارهای روزمره، مولتی‌تسکینگ و حتی برخی فعالیت‌های سنگین‌تر مانند ویرایش عکس و ویدئو یا اجرای بازی‌های متوسط هستند؛ به همین دلیل، لپ‌تاپ‌های با پردازنده Core i5 معمولا برای کاربران خانگی، دانشجویان و حتی حرفه‌ای‌هایی که به دنبال سیستمی قابل اطمینان با قیمت معقول هستند، بسیار جذاب‌اند. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ‌ کورای ۵ با قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره هستید، این راهنمای خرید پلازا به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را متناسب با نیازهای خود داشته باشید.

فهرست مطالب

بهترین لپ‌تاپ‌های کورای ۵

در ادامه انواع مختلفی از لپ‌تاپ‌ها از برندهای مختلف به‌همراه مشخصات لپ تاپ Core i5 معرفی می‌شوند.

۱. لپ‌تاپ لنوو LOQ 15IRX9

بهترین لپ تاپ core i5

Lenovo LOQ 15IRH8
پردازنده اینتل Core i5-13450HX
پردازنده گرافیکی RTX 4050
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت از ۶۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: عملکرد سریع و روان، گرافیک نسل جدید، نمایشگر باکیفیت
  • نقاط ضعف: بدنه تمام پلاستیکی، وزن زیاد

یکی از گزینه‌هایی که برای خرید لپ تاپ Core i5 مدل ۲۰۲۴ می‌توانید در نظر داشته باشید، لنوو LOQ 15IRX9 است. این محصول از پردازنده Core i5-13450HX بهره می‌برد که دارای ۱۰ هسته است و فرکانس بیشینه آن به ۴.۶ گیگاهرتز می‌رسد. از همین رو، می‌توانید برای انجام بسیاری از وظایف از جمله گیمینگ و یا اجرای برنامه‌های سنگین، روی آن حساب باز کنید. لنوو در کنار این پردازنده قدرتمند، از گرافیک RTX 4050 با توان ۱۰۵ وات نیز استفاده کرده است که می‌تواند عملکرد مناسبی در اجرای انواع بازی‌های روز در نمایشگر FHD این لپ‌تاپ داشته باشد. نکته قابل توجه این است که لنوو LOQ 15IRX9 به سوییچ ماکس مجهز است و به شما این امکان را می‌دهد تا در مواقعی که نیاز به گرافیک RTX 4050 ندارید، با استفاده از گرافیک مجمع پردازنده، در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید. بهره‌مندی از درگاه USB-C با قابلیت DisplayPort، نمایشگر 144 هرتز و رم قابل ارتقا تا 32 گیگابایت، از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ به حساب می‌آیند.

۲. لپ‌تاپ اچ پی Victus 15-FA1025NIA

بهترین لپ تاپ core i5 بازار

HP Victus 15-FA1025NIA
پردازنده اینتل Core i5-13500H
پردازنده گرافیکی RTX 3050
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت از ۵۳ میلیون تومان
  • نقاط قوت: وزن مناسب، طراحی زیبا، قیمت مناسب نسبت به مشخصات
  • نقاط ضعف: نمایشگر روشنایی کافی ندارد

مدل سال 2022 HP Victus توانسته بود به یکی از ارزشمندترین گزینه‌ها در بین لپ‌تاپ‌های اقتصادی تبدیل شود و با استقبال قابل توجهی هم مواجه شد. اچ پی حالا مدل جدیدتر را در سال 2023 با پردازنده‌های نسل 13 به‌روزرسانی کرده است. این مدل با پردازنده Core i5-13500H در کنار گرافیک RTX 3050 عرضه می‌شود و در کانفیگ پایه دارای 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است که شما می‌توانید رم و حافظه را در صورت نیاز ارتقا دهید. سخت‌افزار استفاده شده در این لپ‌تاپ، توان کافی برای اجرای اکثر بازی‌ها در رزولوشن FHD را دارد و می‌تواند گزینه اقتصادی مناسبی برای خرید لپ تاپ Core i5 گیمینگ ارزان باشد. با این وجود، نمایشگر این مدل کیفیت جالب توجهی ندارد و روشنایی آن نیز از 250 نیت فراتر نمی‌رود؛ از همین رو، لپ‌تاپ HP Victus 15-FA1025NIA برای استفاده در محیط‌های پرنور نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۳. لپ تاپ کورای ۵ ایسوس VivoBook X16 K3605ZF

لپ تاپ core i5 ارزان

ASUS VivoBook X16 K3605ZF
پردازنده اینتل Core i5-12500H
پردازنده گرافیکی RTX 2050
نمایشگر ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۲۰۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت از ۴۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: وزن کم، کیفیت ساخت خوب، رم و حافظه قابل ارتقا، نمایشگر بزرگ با وضوح بالا
  • نقاط ضعف: شارژدهی ضعیف

در صورتی که به دنبال خرید لپ تاپ Core i5 غیر گیمینگ هستید، یکی از گزینه‌های ارزشمندی که با توجه به قیمت می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند، ایسوس VivoBook X16 K3605ZF است. این محصول برخلاف لپ‌تاپ‌های گیمینگ، ضخامت کمی دارد و وزن آن هم از ۱.۸ کیلوگرم فراتر نمی‌رود؛ از همین رو، یک گزینه ایده‌آل برای استفاده در محل کار یا خانه است. ایسوس در VivoBook X16 K3605ZF از پردازنده اینتل Core i5-12500H استفاده کرده است که از ۱۲ هسته بهره می‌برد و فرکانس بیشینه آن به ۴.۵ گیگاهرتز می‌رسد. در کنار این پردازنده، شما به گرافیک RTX 2050 نیز دسترسی دارید و می‌توانید برای انجام کارهای گرافیکی سبک روی این لپ‌تاپ حساب باز کنید. البته، برای استفاده سنگین بهتر است که حتما رم و حافظه آن را ارتقا دهید؛ رم این دستگاه تا حداکثر ۲۴ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد که می‌تواند عملکرد لپ‌تاپ را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشد.

همچنین بخوانید :

۴. لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 5

لپ تاپ کورای ۵

Lenovo IdeaPad 5
پردازنده اینتل Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی MX550
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت از ۳۷ میلیون تومان
  • نقاط قوت: عملکرد روان، بهره‌مندی از درگاه USB-C، پردازنده قدرتمند
  • نقاط ضعف: کیفیت ساخت ضعیف

این لپ تاپ Core i5 نسل ۱۲ از لنوو را می‌توانیم یکی از پرفروش‌ترین گزینه‌های موجود در بازار به حساب بیاوریم. لنوو IdeaPad 5 به لطف سخت‌افزار قدرتمند، بدنه آلومینیومی و قیمت مناسب خود، توانسته نظر کاربران زیادی را جلب کند. لنوو این محصول را با پردازنده اینتل Core i5-1235U عرضه کرده است که دارای ۱۰ هسته است و فرکانس توربو آن به حداکثر ۴.۴ گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده، هم مصرف باتری نسبتا بهینه‌ای دارد و هم در صورت نیاز می‌تواند با افزایش فرکانس، قدرت پردازشی قابل توجهی در اختیار شما قرار دهد. همچنین، بهره‌مندی از گرافیک MX550 نیز یکی دیگر از نقاط قوت کلیدی این لپ‌تاپ به حساب می‌آید؛ با این پردازنده گرافیکی شما می‌توانید برای انجام کارهای گرافیکی سبک نیز از آیدیاپد ۵ استفاده کنید. افزون بر این، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ، رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ را در اختیار شما قرار می‌دهد و حداکثر روشنایی آن هم به ۳۰۰ نیت می‌رسد؛ با این همه، برخی کاربران از کیفیت ساخت ضعیف این لپ‌تاپ، به خصوص در قسمت لولای نمایشگر، شکایت دارند.

۵. لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 15IRH8؛ لپ تاپ Core i5 ارزان

بهترین لپ تاپ core i5

Lenovo IdeaPad Slim 3 15IRH8
پردازنده اینتل Core i5-13420H
پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت از ۳۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: پردازنده قدرتمند، وزن و ضخامت کم، درگاه USB-C با پشتیبانی از Power Delivery و دیسپلی‌پورت
  • نقاط ضعف: رم قابل ارتقا نیست، شارژدهی ضعیف

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 15IRH8 از دیگر گزینه‌های شاخصی است که می‌تواند برای خرید لپ تاپ Core i5 نسل ۱۳ گزینه مناسبی باشد. این محصول در مقایسه با بسیاری از رقبا، مزایایی دارد؛ نخستین مزیت، استفاده از پردازنده قدرتمند Core i5-13420H است که با هشت هسته و فرکانس حداکثری ۴.۶ گیگاهرتز، عملکردی روان و مطلوب در استفاده روزانه یا کار با نرم‌افزارهای متنوع را فراهم می‌آورد. از طرفی، این مدل دارای نمایشگر IPS است که روشنایی آن تا ۳۰۰ نیت می‌رسد؛ بنابراین، می‌توان گفت که در این رنج قیمت، بهترین نمایشگر را ارائه می‌دهد. وزن ۱.۶ کیلوگرمی و ضخامت ۱۸ میلی‌متری، از ویژگی‌های دیگری هستند که لپ‌تاپ IdeaPad Slim 3 15IRH8 را به انتخابی ارزشمند تبدیل می‌کنند.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول

1. بهترین لپتاپ Core i5 ایسر کدام لپتاپ است؟

لپ تاپ ایسر Core i5 نیترو 5 یکی از بهترین لپتاپ های Core i5 است.

2. کدام لپتاپها برترین لپ تاپهای کورای ۵ هستند؟

لپتاپ لنوو LOQ 15IRX9، لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 و سایر لپتاپهایی که در این مقاله معرفی شده‌اند از بهترین لپ تاپ های i5 هستند.

سخن پایانی

لپ تاپ های کورای ۵ دنیا، برای بسیاری از کاربران، بهترین گزینه برای خرید به شمار می‌روند؛ چون هم سرعت بالایی را ارائه می‌دهند و هم معمولاً ارزان‌تر از لپ تاپ‌های ممتاز هستند. برای پیدا کردن بهترین لپ تاپ آی 5، باید به کارت گرافیک اختصاصی و عملکرد آن و همچنین رم لپ تاپ نیز توجه کنید. این عوامل، عواملی هستند که در استفاده شما در گیمینگ یا نرم افزارهای سه بعدی، تاثیر به سزایی می‌گذارند. از نظر شما بهترین لپ تاپ Core i5 بازار کدام گزینه است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source