استارتاپ هوش مصنوعی Runway قابلیت جدیدی با نام «Act-One» معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد با دوربین خود ویدیویی ضبط کنند سپس حالات چهره افراد را با دقت بسیار زیادی در قالب شخصیتی انیمیشنی تولید‌ هوش مصنوعی نمایش دهند.

طبق توضیحات وب‌سایت Runway، این ابزار رایگان از امروز به‌تدریج در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت؛ این قابلیت برای ما با برچسب «به‌زودی» مشخص شده است. ویدیوی زیر برای معرفی این قابلیت منتشرشده که عملکرد خارق‌العاده آن در بازسازی حالات چهره را نشان می‌دهد.

نمایش خیره‌کننده ابزار هوش مصنوعی جدید Runway

هرکسی با حساب کاربری Runway می‌تواند از این قابلیت استفاده کند اما باید اعتبار کافی برای تولید ویدیو با مدل «Gen-3 Alpha» را که اوایل امسال معرفی شد، داشته باشد.

هرچند این قابلیت درحال‌حاضر به‌صورت محدود در دسترس قرار گرفته، در شبکه‌های اجتماعی استقبال بسیار خوبی از آن شده است. Allen.T که در ساخت ویدیو با هوش مصنوعی تخصص دارد، ابزار جدید Runway را «برگ برنده» توصیف کرده است.

«کریستوبال والنزوئلا»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Runway، به VentureBeat می‌گوید این ویژگی در‌حال‌حاضر بیشتر روی حالات صورت تمرکز دارد. باوجوداین‌، شاید در آینده Runway به بازسازی حرکات بدن نیز توجه کند.

ابزار هوش مصنوعی

مدل‌های هوش مصنوعی تولید ویدیو که اولین‌ بار اواخر 2022 عرضه شدند، از‌آن‌زمان تاکنون از نظر واقع‌گرایی، وضوح و وفاداری به دستورات یا توضیحات کاربران پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند. یکی از زمینه‌هایی که همچنان محدود بوده، ترسیم واقع‌گرایانه حالات چهره است.

Runway با Act-One قصد دارد فرایند پیچیده نمایش حالت چهره در ویدیوهای تولید هوش مصنوعی را به‌مراتب ساده‌تر کند. با کمک این ابزار جدید، سازندگان می‌توانند شخصیت‌های انیمیشینی را در سبک‌ها و طرح‌های مختلف تولید کنند و بدون نیاز به ابزارهای موشن کپچر می‌توانند حالات چهره آن‌ها را نیز کاملاً واقعی خلق کنند. با این شرایط، Act-One می‌تواند برای انیماتورها، توسعه‌دهندگان بازی و فیلمسازان مزایای زیادی داشته باشد.

source