کنسول دستی استیم دک یک موفقیت بزرگ برای ولو به شمار می‌رود و این شرکت در گذشته بارها اعلام کرده است که قصد دارد در آینده ورژن‌های بیشتری از این دستگاه قابل حمل را توسعه دهد. تولید و عرضه استیم دک ۲ اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد؛ اما ظاهرا چنین اتفاقی به این زودی‌ها رخ نخواهد داد.

لاورنس یانگ طراح ارشد ولو، اخیرا در گفت‌و‌گو با وب‌سایت Reviews.org تاکید کرده است که عرضه کنسول‌های استیم دک به صورت سالانه رخ نخواهد داد و احتمالا کنسولی به نام استیم دک ۲ توسعه نخواهد یافت؛ مگر اینکه دلیلی برای ساختش وجود داشته باشد و آن هم یک جهش نسلی واقعی است. لاورنس یانگ در این رابطه اظهار داشت:

«همواره سعی کرده‌ایم با طرفداران و کاربران خود صادق باشیم. ما کنسول‌های دستی استیم دک را به صورت سالانه عرضه نخواهیم کرد؛ زیرا هیچ دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد. از دیدگاه ما خرید محصولی که تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد، برای مشتریان منصفانه نیست؛ بنابراین ما می‌خواهیم بدون قربانی کردن عمر باتری، منتظر جهش نسلی در محاسبات باشیم.»

این اولین‌باری نیست که اظهارات مشابهی را از سوی ولو می‌شنویم. سال گذشته یکی دیگر از طراحان این شرکت در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «همیشه به استیم دک ۲ و اینکه باید چگونه باشد فکر می‌کنیم. باید منتظر بمانیم تا فناوری به گونه‌ای خودش را نشان دهد که برای ما جالب باشد و تیم توسعه را به ساخت نسل بعدی مشتاق کند.»

پیش از آن نیز پیر-لو گریفیث از ولو گفته بود که حداقل دو سال طول خواهد کشید تا این شرکت تصمیم به انتشار استیم دک ۲ بگیرد. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

source