لی یئون هی بازیگر و مدل 36 سالۀ کره‌ای است که از سال 2004 با بازی در سریال «امپراتور دریا» وارد عرصۀ بازیگری شد و طی سال‌های بعد با بازی در فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند «اولین عشق یک میلیونر» و «شرق بهشت» توانست استعداد بازیگری خود را نشان بدهد و به یک چهرۀ مشهور در دنیای سرگرمی کره تبدیل شود.

 در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های کره‌ای را که لی یئون هی در آن‌ها ایفای نقش کرده است ملاحظه می‌کنید.

1. امپراتور دریا (2004)

1

لی یئون هی در این سریال نقش دوران جوانی یکی از شخصیت‌های اصلی یعنی «بانو جانگ‌هوا» را بازی می‌کند. او دختری است که خانواده‌اش توسط دزدان دریایی کشته شده‌اند و تحت سرپرستی یک زن تاجر به اسم بانو جمی زندگی می‌کند. دو مرد در زندگی عاطفی او حضور دارند. یکی از آن‌ها جانگ‌بوگو است که بعد از کشته شدن پدر و مادر جانگ‌هوا به او کمک کرده تا فرار کند و دیگری یوم‌جانگ است؛ یکی از همان دزدان دریایی که پدر جانگ‌هوا را به قتل رساندند.

2. مزرعه بهشتی (2011)

2

هان دونگ‌جو (با بازی شیم چانگ مین) و لی دا‌جی (با بازی لی یئون هو) دوستان دوران کودکی بودند که عاشق یکدیگر شدند و با وجود مخالفت والدینشان در سن نوزده سالگی ازدواج کردند، اما پس از شش ماه از هم جدا شدند. سال‌ها بعد، وقتی دونگ‌جو برای توسعه یک مجموعه تفریحی به جزیره ججو می‌رود، در آنجا با همسر سابق خود که اکنون یک دامپزشک اسب است ملاقات می‌کند. آن‌ها متوجه می‌شوند که احساساتشان برای یکدیگر همچنان زنده است.

3. فانتوم (2012)

3

این سریال معمایی و کارآگاهی درباره کارآگاه کیم وو-هیون است؛ او مامور حل یک پرونده جرم سایبری است که شامل مرگ مشکوک یک بازیگر مشهور و فعالیت‌های غیرقانونی یک هکر زیرزمینی می‌شود. لی یئون هو نیز در این سریال نقش کارآگاهی به اسم یو کانگ می را بازی می‌کند که در حل این پرونده مرموز و پیچیده با وو هیون همکاری می‌کند.

4. بانوی شایسته کره‌ای (2013)

4

داستان این سریال در سال 1997 اتفاق می‌افتد، زمانی که یک شرکت لوازم آرایشی به دلیل بحران مالی بین‌المللی در وضعیت بدی قرار دارد. برای نجات شرکت، هیونگ-جون (با بازی لی سون کیون) به همراه همکارانش تلاش می‌کنند تا دختری 25 ساله به اسم اوه جی-یونگ (با بازی لی یئون هی) را به عنوان «ملکه زیبایی کره» انتخاب کنند. در دوران تحصیل، جی-یونگ زیباترین و محبوب‌ترین دختر دانشگاه بوده، اما اکنون به عنوان مسئول آسانسور کار می‌کند.

5. جونگ‌میونگ (2015)

5

در این سریال تاریخی، لی یئون هی نقش شاهزاده جونگ‌میونگ را بازی می‌کند که پس از یک کودتا که منجر به قتل برادرش شده، از قصر فرار کرده است. اما او پس از مدتی با لباس مبدل به قصر بازمی‌گردد تا از کودتاچیان انتقام بگیرد.

6. بازی: به سوی صفر (2020)

6

ته-پینگ (با بازی اوک تائه-یون) نوعی توانایی پیشگویی دارد؛ او وقتی به چشمان کسی نگاه می‌کند، می‌تواند دقیقاً لحظه مرگ او را ببیند. پس از اینکه ماجرای ربوده شدن یک دختر پیش می‌آید، ته-پینگ یکی از کسانی است که در تحقیقات به پلیس کمک می‌کند. در همین حال او با کارآگاه جون-یونگ (با بازی لی یئون هی) ملاقات می‌کند؛ ملاقاتی که او را شوکه می‌کند چون کارآگاه جون یونگ اولین کسی است که ته-پینگ نمی‌تواند مرگش را پیش‌بینی کند. در ادامه ته-پینگ و کارآگاه جون-یونگ برای حل پروندۀ ربوده شدن دختر با هم همکاری می‌کنند.

7. به عروسی جهنمی خوش آمدید (2022)

7

لی جین ووک و لی یئون هی در این سریال نقش زن و مردی حدودا 30 ساله را بازی می‌کنند که دوست دارند مراسم ازدواجشان بسیار رویایی و جذاب باشد؛ آن‌ها دارند با هم برای سازماندهی این روز تلاش می‌کنند اما واقعیاتی که سر راهشان قرار می‌گیرد با آن چیزی که در ذهن داشتند کاملا متفاوت از کار درمی‌آید.

source