Rufus، یکی از ابزارهای محبوب برای ساخت رسانه‌های USB، اخیراً نسخه ۴.۶ بتا را منتشر کرده است که به کاربران کمک می‌کند از نیازمندی‌های سیستمی ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 عبور کنند. اگر با Rufus آشنایی ندارید، این برنامه از اسکریپتی به نام Fido استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد به لینک‌های رسمی دانلود ISO ویندوز از سایت مایکروسافت دسترسی پیدا کند.

با استفاده از اسکریپت Fido، توسعه‌ دهنده‌ای به نام Belim که اپلیکیشن‌های سفارشی‌ سازی و تغییر تنظیمات مختلفی برای ویندوز ساخته، مانند اپلیکیشن ویرایشگر و تنظیم‌ کننده رجیستری جدید، اکنون اپلیکیشن جدیدی ساخته که با چند کلیک به کاربران اجازه می‌دهد از الزامات نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 عبور کنند.

 

انتشار Flyby11 برای عبور از محدودیت‌های سخت‌ افزاری نصب ویندوز 11

 

این اپلیکیشن Flyby11 نام دارد و از روشی به نام “Server Setup bypass” استفاده می‌کند که اساساً بررسی نیازمندی‌هایی مثل CPU، TPM، و Secure Boot را نادیده می‌گیرد. نویسنده این اپلیکیشن می‌گوید:

“Flyby11 یک پچ ساده است که محدودیت‌های مزاحمی را که مانع از نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 بر روی سخت‌ افزارهای غیر پشتیبانی می‌شود، حذف می‌کند. آیا رایانه قدیمی دارید؟ TPM ندارید، Secure Boot ندارید، یا پردازنده شما پشتیبانی نمی‌شود؟ Flyby11 به شما اجازه می‌دهد که ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را به هر حال نصب کنید.”

Flyby11 از یکی از ویژگی‌های فرآیند نصب ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند که از نسخه سروری نصب ویندوز بهره می‌برد. این نسخه، برخلاف نسخه معمولی ویندوز ۱۱، اکثر بررسی‌های سازگاری سخت‌ افزار را رد می‌کند و اجازه می‌دهد روی سیستم‌های غیر پشتیبانی اجرا شود.

 

نسخه اول این اپلیکیشن هم‌ اکنون در GitHub منتشر شده و هنوز یادداشتی در مورد تغییرات آن ارائه نشده است.

 

روش بومی که نویسنده نیز آن را توصیه می‌کند، با استفاده از روش Server Setup نیازمندی‌های نصب را دور می‌زند تا یک بروزرسانی درجا به ویندوز ۱۱ انجام دهد. روش دوم از ترفند رجیستری استفاده می‌کند که در بروزرسانی اخیر Rufus معرفی شده است.

 

اپلیکیشن Flyby11 برای عبور از نیازمندی‌های سیستم ویندوز ۱۱ بر روی رایانه‌های غیر پشتیبانی

 

اگر تمایل به امتحان این اپلیکیشن دارید، می‌توانید آن را از مخزن رسمی GitHub دانلود کنید. با این حال، همیشه بهتر است این نوع اپلیکیشن‌های غیررسمی را ابتدا در یک ماشین مجازی (VM) تست کنید. لازم به ذکر است که ویندوز ۱۱ نسخه 24H2، مانند دیگر روش‌های دور زدن، با پردازنده‌های قدیمی که دستورالعمل‌های SSE4.2 و PopCnt را ندارند، کار نخواهد کرد.

source