اگر یکی از کاربران کنسول‌های بازی پلی استیشن باشید، حتماً تاکنون نام سرویس پلی استیشن پلاس به گوش‌تان خورده است. این سرویس بستری را فراهم نموده تا کاربران بتوانند بازی آنلاین و رقابتی با دوستان خود را تجربه نمایند. البته لازم به ذکر است که انجام آنلاین بازی‌ها تنها یکی از قابلیت‌ها و امکاناتی است که در سرویس پلی استیشن پلاس در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ اشتراک پلاس پلی استیشن خود دارای سه سرویس مختلف بوده که در هر یک از این سرویس‌ها با امکانات متفاوتی مواجه هستیم و از آنجایی که اطلاعات کمی درباره سرویس‌های پلی استیشن پلاس در بلاگ‌های فارسی زبان وجود دارد، ما این مطلب را به معرفی جامع سرویس‌های مختلف این اشتراک ویژه اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم درباره ویژگی‌های مختلف سرویس‌های پلی استیشن پلاس کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اشتراک پلی استیشن پلاس چیست؟

پلی استیشن پلاس (PS Plus) در اصل نوعی اشتراک کمپانی سونی بوده که امکان انجام بازی‌ها به شکل آنلاین و مولتی‌پلیر را فراهم کرده است. امکان دانلود بازی‌های متنوع رایگان به صورت ماهانه و همچنین ذخیره اطلاعات و داده‌های بازی در فضای ابری از ویژگی‌های اصلی خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس به شمار می‌رود. تاریخچه رونمایی از اشتراک پلی استیشن پلاس به سال 2010 میلادی باز می‌گردد که در آن زمان این اشتراک PS Now نامیده می‌شد و اگر کاربر قدیمی کنسول‌های بازی پلی استیشن باشید، مطمئناً تاکنون نام این اشتراک را به خاطر دارید. در آن ایام، تجربه آنلاین بازی‌ها بدون اشتراک PS Now امکان‌پذیر نبود و اگر فردی علاقه داشت که یک بازی را به صورت مولتی‌پلیر با دوستان خود تجربه نماید، چاره‌ای جز خرید اشتراک PS Now نداشت.

بعدها این سرویس دستخوش تغییراتی کارآمد شد و با اضافه شدن چندین قابلیت دیگر به آن، نام خود را به اشتراک پلی استیشن پلاس تغییر داد. این اشتراک ویژه در حال حاضر دارای بیش از 48 میلیون کاربر بوده و در نوع خود یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پولی در جهان به شمار می‌رود. در واقع اشتراک پلی استیشن پلاس را می‌توان با گیم پس ایکس باکس مقایسه کرد که محصول کمپانی مشهور مایکروسافت است.

انواع سرویس های پلی استیشن پلاس

به گزارش مجموعه کیف پول من، روند تکاملی اشتراک PS Plus در سال 2022 سرعت بیشتری به خود گرفت و به سرویسی بسیار گسترده‌تر از آنچه سابقاً شناخته می‌شد، تبدیل گردید. در ماه ژوئن سال 2022 این اشتراک سه سرویس مختلف به بازار معرفی کرد که در کنار تجربه آنلاین بازی‌ها، بستری را برای دسترسی به بازی‌های متنوع‌تر و همچنین قابلیت‌های بهتر فراهم نمود. سه سرویس جدید اشتراک پلی استیشن پلاس به شرح زیر هستند:

• اشتراک Essential پلی استیشن پلاس

• اشتراک Extra پلی استیشن پلاس

• اشتراک Premium پلی استیشن پلاس

اشتراک Essential پلی استیشن پلاس

ارزان‌ترین اشتراک پلی استیشن پلاس، سرویس اسنشیال آن است. امکانات این اشتراک تقریباً همانند همان امکانات سابق اشتراک پلی استیشن پلاس بوده که امکان تجربه بازی‌ها به شکل آنلاین و ارائه 2 تا 3 بازی رایگان در ماه را فراهم می‌آورد. این سرویس اجازه دسترسی به فضای ابری پلی استیشن را به کاربران می‌دهد. این سرویس تخفیف‌های ویژه‌ای را برای خرید بازی‌ها در نظر گرفته است و بستری را فراهم نموده تا کاربران با هزینه بسیار کم بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند.

البته لازم به ذکر است که این بازی‌های رایگانی که ماهانه در اختیار فرد قرار می‌گیرد در صورتی که به لایبرری اضافه شده باشند، تا پایان اشتراک پلی استیشن پلاس در دسترس خواهند بود و پس از اتمام اشتراک، دسترسی به آن‌ها قفل می‌شود؛ اما جای نگرانی نبوده و اگر دوباره اشتراک پلی استیشن پلاس را خریداری کنید، مجدداً می‌توانید از بازی‌های موجود در حساب کاربری خود لذت ببرید. اشتراک 1 ماهه و 3 ماهه اسنشیال پلی استیشن پلاس به ترتیب 9.99 و 24.99 دلار قیمت گذاری شده است. به طور خلاصه از ویژگی‌های اشتراک Essential پلی استیشن پلاس می‌توان موارد زیر را برشمرد:

ü بهره‌مندی از تخفیفات ویژه

ü دریافت 2 تا 3 بازی رایگان در ماه

ü دسترسی به نسخه آزمایشی بازی‌ها

ü دسترسی به بخش بازی‌های چند نفره

ü دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری برای ذخیره بازی‌ها

اشتراک Extra پلی استیشن پلاس

دومین سرویس اشتراک پلی استیشن پلاس، Extra است که تمامی امکانات و ویژگی‌های سرویس اسنشیال را در خود جای داده است. این سرویس در کنار امکانات اسنشیال، 4 الی 5 بازی را به صورت رایگان در ماه در اختیار گیمر دارنده این اشتراک ویژه قرار می‌دهد. این بازی‌ها از میان 400 بازی منتخب پلی استیشن انتخاب می‌گردند و همین موضوع باعث شده تا محبوبیت استفاده از اشتراک پلاس اکسترا بیش از پلاس اسنشیال باشد. در واقع دو قابلیت مهمی که در اشتراک اکسترا به سرویس‌ پلاس اضافه شده، Game Catalog و Ubisot+ Classics است و به جرئت می‌توان آن را قدرتمندترین کاتالوگ بازی معرفی کرد که دارای 400 بازی بزرگ نسل قبل و بازی‌های جدید است. اشتراک 1 ماهه و 3 ماهه پلاس اکسترا به ترتیب 14.99 و 39.99 دلار قیمت‌گذاری شده است. به طور خلاصه، ویژگی‌های اصلی پلاس اکسترا به شرح زیر هستند:

ü دسترسی به تمام مزایای اشتراک اسنشیال

ü دسترسی به 400 عنوان از بازی‌های PS4 و PS5

اشتراک Premium پلی استیشن پلاس

source