همکاری تویوتا و بی ام و یکی از اتفاقات خجسته صنعت خودروسازی است، مانند ساخت نسل جدید بی ام و Z4 و تویوتا سوپرا. این دو خودروساز آلمانی و ژاپنی تصمیم گرفته‌اند موتور درون‌سوز اعجاب‌انگیزی بسازند. به گفته مدیران این دو شرکت، پیشرانه مشترک تویوتا و بی ام و همه‌چیز را تغییر می‌دهد!

با دشوار شدن قوانین زیست‌محیطی در اقصی‌نقاط جهان همچنین نیاز به پیشرانه‌های سازگار با محیط‌زیست و نوآوری‌هایی برای کاهش انتشار کربن دی‌اکسید احساس می‌شود. موتورهای برقی، هیبریدی و هیدروژنی راهکارهای فعلی این مشکل هستند. البته تویوتا و بی ام و به موضوعی فراتر از آن فکر می‌کنند.

میرای

هدف همکاری مشترک تویوتا و بی‌ام‌و تولید انبوه موتورهای هیدروژنی برای کاهش هزینه تمام‌شده آن‌هاست. هزینه توسعه خودروهای هیدروژنی بسیار بالاست؛ همین مسئله خودروسازان را ناچار می‌کند از سرمایه‌گذاری روی این خودروها اجتناب کنند. باوجوداین، تویوتا و بی‌ام‌و می‌خواهند از طریق به اشتراک‌گذاری منابع، هزینه‌ها را کاهش دهند؛ برای مثال تویوتا میرای با قیمتی حدود 19 هزار یورو فروخته می‌شود اما هزینه تولید آن سه‌برابر قیمت آن است.

تویوتا و بی ام و با همکاری یکدیگر، شبکه توزیع هیدروژن می‌سازند

تویوتا و بی ام و در کنار تولید موتورهای هیدروژنی جدید، شبکه‌ای از ایستگاه‌های پمپ هیدروژن را نیز خواهند ساخت. جزئیات این برنامه اعلام نشده است اما احتمالاً دو خودروساز به‌دنبال تشکیل‌ ساختاری مانند پمپ بنزین‌های معمولی هستند. تویوتا و بی‌ام‌و پیش‌بینی می‌کنند هیدروژن تا سال 2040 به منبع اصلی انرژی برای خودروها تبدیل خواهد شد. این پیش‌بینی جسورانه نشان می‌دهد خودروهای هیدروژنی نه‌فقط از خودروهای الکتریکی، بلکه از خودروهای هیبریدی پلاگین نیز پیشی خواهند گرفت.

تویوتا و بی ام و

اگرچه چشم انداز زیرساخت هیدروژن امیدوارکننده است، یکی از بزرگ‌ترین موانع این است که اطمینان حاصل شود شبکه توزیع هیدروژن با سرعتی مطابق تقاضای مصرف‌کننده رشد می‌کند. خودروهای برقی درحال‌حاضر به‌دلیل راحتی شارژ و دسترسی گسترده ایستگاه‌های شارژ عمومی، مزیت رقابتی دارند اما با توسعه فناوری هیدروژن، می‌تواند چشم‌انداز این فناوری را تغییر دهد.

source