فیلم فرودستی (Subservience)، که با نام تبعیت نیز شناخته می‎‌شود، اثری در ژانر علمی-تخیلی و مهیج با بازی مگان فاکس است که در سال 2024 اکران شد.

فیلم سینمایی فرودستی (Subservience) یکی از جدیدترین فیلم‌های آمریکایی است و کارگردانی آن را اس.کی. دیل (S.K. Dale) برعهده داشته است. ژانر فیلم فرودستی علمی-تخیلی و مهیج است و ویل هانلی (Will Honley) و آوریل مگوایر (April Maguire) فیلمنامه آن را به رشته تحریر درآورده‌اند. داستان فیلم درباره رباتی است که احساسات انسانی پیدا می‌کند و این احساسات تاثیر مخربی روی رفتار وی دارند. در این فلم بازیگرانی همچون مگان فاکس، میشل مورنه و مدلین زیما بازی کرده‌اند. تاریخ اکران فیلم Subservience در ایالات متحده آمریکا 13 سپتامبر 2024 (23 شهریور 1403) بود. این فیلم اواخر آگوست نیز در روسیه و لیتوانی منتشر شد.

در این مقاله از پلازا به بررسی فیلم فرودستی یا تبعیت می‌پردازیم. ابتدا خلاصه‌ای از داستان فیلم را می‌خوانیم، سپس با بازیگران فیلم آشنا می‌شویم، و در بخش آخر مروری بر نظرات منتقدین و نمرات فیلم سینمایی فرودستی خواهیم داشت. اگر به آثار ژانر علمی-تخیلی علاقمندید، مقاله بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی جهان را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی فرودستی

خلاصه فیلم سینمایی فرودستی داستان فیلم فرودستی

داستان فیلم فرودستی درباره رباتی با هوش مصنوعی است که به قلمرو احساسات دست می‌یابد و این امر سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود. نیک یک کارگر ساختمانی است که با همسرش مگی و دو فرزندشان زندگی خوبی دارند. وقتی مگی به ‌دلیل ایست قلبی در بیمارستان بستری می‌شود، نیک همه تلاشش را می‌کند تا کنترل اوضاع را در دست بگیرد. در همین راستا یک ربات هوش مصنوعی به نام آلیس می‌خرد تا در کارهای خانه به او کمک کند. در ابتدا حضور آلیس بسیار مفید است، ولی به مرور آلیس وابستگی ناسالمی به نیک و خانواده‌اش پیدا می‌کند و نشانه‌هایی از حسادت به مگی را نشان می‌دهد. اکنون باید ببینیم در نبرد احساس بین ربات و آدم‌ها، چه کسی برنده میدان خواهد بود.

بازیگران فیلم فرودستی

در فیلم سینمایی فرودستی مادلین زیما در نقش مگی حضور دارد. وی پیش از این نقش دختر را در فیلم The Hand That Rocks the Cradle، که عناصری مشابه با این فیلم دارد، را بازی کرده بود. در این بخش با بازیگران فیلم Subservience آشنا می‌شویم.

مگان فاکس در نقش آلیس

فیلم Subservience بازیگران فیلم فرودستی

مگان دنیس فاکس (Megan Denise Fox) بازیگر آمریکایی،متولد 16 می 1986 (26 اردیبهشت 1365) در ایالت تنسی است. او از سال 2001 با فیلم خانوادگی Holiday in the Sun قدم به دنیای بازیگری گذاشت و با نقش میکایلا بانس در فیلم اکشن Transformers (2007) به شهرت رسید؛ نقشی که آن را در فیلم Transformers: Revenge of the Fallen(2009) نیز تکرار کرد. مگان فاکس بازیگر نقش اصلی فیلم Jennifer’s Body (2009)، نقش آپریل اونیل در فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) و دنباله آن، بوده است. این بازیگر نماد جذابیت است و عکسش در مجلاتی نظیر مکسیم و رولینگ استون چاپ شده است.

همچنین بخوانید :

میشل مورونه در نقش نیک

ژانر فیلم فرودستی تاریخ اکران فیلم Subservience

میشل مورونه (Michele Morrone) یک بازیگر، مدل خواننده و طراح مد ایتالیایی است. او در تاریخ 3 اکتبر 1990، برابر با 11 مهر 1369، در رجیو کالابریا چشم به جهان گشود. وی در 11 سالگی و پس از تماشای فیلم‌های هری پاتر تصمیم گرفت بازیگر شود و در تئاترهای مدرسه حضور یافت. میشل بازیگری حرفه‌ای را در تئاتر پاویا آموزش دید ودر سال 2011 برای اولین بار جلوی دوربین رفت. حدود یک دهه بعد با نقش ماسیمو توریچلی در فیلم 365 Days (2020) به شهرت بین‌المللی رسید. او این نقش را در فیلم 365 Days: This Day  و فیلم The Next 365 Days در سال 2022 تکرار کرد. وی بازیگر نقش کلودیو در سریال The Trial (2019) بوده است. این هنرمند به عنوان خواننده 2 آلبوم استودیویی و 9 تک‌آهنگ دارد.

مادلین زیما در نقش مگی

هنرپیشه های فیلم فرودستی فیلم Subservience

مادلین زیما (Madeline Zima) بازیگر آمریکایی، متولد 16 سپتامبر 1985 (25 شهریور 1364) در ایالت کنتیکت است. او دو خواهر به نام‌های ونسا و یونه دارد که هر دو بازیگر هستند. مادلین نیز از 2 سالگی، برای یک تبلیغ تلویزیونی جلوی دوربین رفت، ولی فعالیت حرفه‌ای وی به عنوان بازیگر از سال 1992 آغاز شد. او در این سال به عنوان یک بازیگر کودک، ایفاگر نقش گریس شفیلد در سریال The Nanny (1992-1999) شد. بین سال‌های 2007 تا 2011 به تماشای نق‌شآفرینی وی در سریال درام Californication نشستیم و در همین حین ایفاگر نقش گرچن برگ در سریال Heroes (2009-2010) نیز بود. این بازیگر آمریکایی را در فیلم Bombshell (2019) در نقش ادی و در فیلم Bliss (2021) در نقش دوریس نیز دیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

اندرو ویپ در نقش مونتی

فیلم فرودستی فیلم Subservience

اندرو ویپ (Andrew Whipp) بازیگر و کارگردان انگلیسی متولد سال 1969، بین سالهای 1347 ت 1349 ، است. اولین تجربه کارگردانی او به سال 1999 برمی‌گردد که کارگردانی یک قسمت از سریال CI5: The New Professionals را برعهده داشت. او امروزه به نقش برایان فریزر در سریال Outlander (2014-2024)، نقش فیلیپ اونیل در سریال Six Four (2023) و نقش لادبروک در سریال Bodies (2023) شناخته می‌شود. اندرو یک بازیگر فعال در عرصه تئاتر است و منتقد نشریه تایمز ایرلند بازی او را “شگفت‌انگیز” توصیف کرده است.

با توجه به محدودیت واژه‌‌ها، درادامه با برخی دیگر از هنرپیشه های فیلم فرودستی و نقش آنها در فیلم به صورت فهرست‌وار آشنا می‌شویم:

  • ماتیلدا فرث (Matilda Firth) در نقش ایسلا
  • جود آلن گرینشتاین (Jude Allen Greenstein) در نقش مکس
  • آتاناس سربرو (Atanas Srebrev) در نقش لوئیس
  • مانال ال-فیتوری (Manal El-Feitury) در نقش دونا
  • آنتونی داویدوف (Antoni Davidov) در نقش تراویس
  • جی آر اسپوزیتو (JR Esposito) در نقش ناظرکوبول
  • روناک پاتانی (Ronak Patani) در نقش منشی
  • ترور ون اودن (Trevor Van Uden) در نقش متصدی بار
  • کیت نیکولز (Kate Nichols) در نقش لیلا

نقد فیلم سینمایی فرودستی

فیلم سینمایی Subservience 2024 نمرات نسبتا خوبی از سوی بینندگان و منتقدین دریافت کرده است. دروبسایت معتبر IMDb، که براساس امتیاز کاربران به هر اثر نمره می‌دهد، ین فیلم امتیاز 5.1 از 10 را کسب کرده است. در وبسایت راتن تومیتوز نیز 28 نقد برای این فیلم آمریکایی وجود دارد که 50% آنها نقد مثبت ارزیابی شده‌اند. در ادامه نگاهی اجمالی بر برخی نظرات منتقدین خواهیم داشت.

نقد فیلم سینمایی فرودستی نمرات فیلم سینمایی فرودستی

The Guardian/ لزلی فلپرین:

اگر فیلم فقط کمی هوشمندانه‌تر و کمتر قابل پیش‌بینی بود، این شانس را داشت که به یک فیلم کلاسیک کالت تبدیل شود. … پایان فیلم یک پایان از قبل آماده و در دسترس، و تاحدی کسل‌کننده است، و دقیقا به این نکته اشاره دارد که ممکن است این فیلم دنباله‌ای داشته باشد.

Screen Rant/ بن گیبون:

فیلم فرودستی با کمی تفکر بیشتر و تلاش برای ارتقای روایت از ربات‌های قاتل جذاب، می‌توانست فضایی به عنوان یک فیلم کالت ایجاد کند ولی متاسفانه در این امر کوتاهی می‌کند.

Film Threat/ جیسون دلگادو:

من از فیلم Subservience آنطور که هست لذت می‌برم: ویترینی برای پیشرفت مگان فاکس با یک سری داستان‌های علمی-تخیلی.

Ventana Indiscreta/ سباستین زاوالاکان:

آخرین فیلم دیل به بررسی آسیب‌هایی می‌پردازد که هوش مصنوعی، زمانی که از حد و مرزها عبور کند، می‌تواند ایجاد کند. با توسعه و پیشرفت نسبتا ضعیف فیلم، داستان از آنچه در ابتدا تعریف می‌شود فاصله می‌‌گیرد.

همچنین بخوانید :

Fotogramas/ پابلو وازکز:

فیلم فرودستی یک فیلم تجاری در رده فیلم‌های درجه دو است که روح فیلمساز آمریکایی لری کوهن از وجودش آزرده نمی‌شود.

Morbidly Beautiful/ استفانی مالون:

بازی مگان فاکس به عنوان یک ربات خدمتکار، این فیلم مهیج علمی-تخیلی معیوب را به اثری جذاب تبدیل کرده است. این یک فیلم سرگرم‌کننده است که موضوع جدیدی را بیان نمی‌کند ولی از بازی برجسته مگان فاکس سود بسیاری ‌می‌برد.

FILMHOUNDS Magazine/ کیتی هوگان:

فیلم فرودستی نه نگاه تازه‌ای به موضوع خطرات هوش مصنوعی دارد و نه از نظر داستانی پرکشش است. این فیلم صرفا اجراهای خوبی دارد ولی چیز زیادی در آن نیست که شما را به دیدن این تریلر علمی تخیلی ترغیب کند.

بررسی فیلم فرودستی یا تبعیت معرفی فیلم Subservience 2024

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم Subservience 2024 پرداختیم. داستان فیلم را دانستیم، با بازیگران آن آشنا شدیم، و مروری بر نقدهای منتقدین داشتیم. کارگردان پس از اکران فیلم اظهار داشت که این اثر می‌تواند دنباله‌ای داشته باشد که در آن تکامل هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گیرد. نظر شما خواننده محترم درباره فیلم فرودستی چیست؟ آیا آن را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما نقطه قوت فیلم در چیست؟ نظرات، انتقادا و پیشنهادات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source