در این قسمت از “Microsoft Weekly”، به بررسی مجموعه‌ای از باگ‌های جدید در نسخه 24H2 ویندوز 11، نسخه‌های پیش‌ نمایش تازه ویندوز 11، تغییرات جدید برای ویندوز 10، بازی‌های پیش‌ رو، بروزرسانی‌های درایورها و اپلیکیشن‌ها، و موارد دیگر می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

  1. اخبار ویندوز 10 و 11
  2. برنامه ویندوز اینسایدر
  3. بروزرسانی‌های در دسترس
  4. اخبار بازی‌ها

 

ویندوز 10 و 11

در این بخش درباره هر چیزی که پیرامون آخرین سیستم‌ عامل مایکروسافت در کانال پایدار و نسخه‌های پیش‌ نمایش رخ می‌دهد، صحبت می‌کنیم: ویژگی‌های جدید، حذف‌ شده، بحث‌ برانگیز، باگ‌ها، یافته‌های جالب و موارد دیگر. همچنین ممکن است به نسخه‌های قدیمی‌تر که همچنان پشتیبانی می‌شوند نیز اشاره کنیم.

این هفته، مایکروسافت چندین باگ در ویندوز 11، به‌ ویژه نسخه 24H2 را تأیید کرد. این باگ‌ها شامل عدم توانایی در پاک کردن 8.6 گیگابایت از داده‌های موقت در درایو C، خطای 0xc1900101، صفحه مرگ آبی در رایانه‌هایی با برنامه Voicemeeter، مشکلات در سیستم‌های ASUS، فریز شدن اپلیکیشن‌ها هنگام استفاده از دوربین و موارد دیگر می‌شود. این باگ‌ها باعث مسدود شدن ارتقاء به نسخه 24H2 ویندوز 11 می‌شوند. اما اگر سیستم شما تحت‌ تأثیر قرار نگرفته و می‌خواهید این بروزرسانی را همین حالا دریافت کنید، این راهنما را بررسی کنید.

 

باگ‌ها و بروزرسانی‌های جدید ویندوز 11 و 10

 

برنامه ویندوز اینسایدر

در اینجا نسخه‌های منتشر شده برای آزمایش در برنامه ویندوز اینسایدر را مشاهده می‌کنید:

  1. ویندوز 11


    1. کانال Canary: نسخه 27729
    2. کانال Dev: نسخه 26120.2130
    3. کانال Beta: نسخه 22635.4371
    4. کانال Release Preview: نسخه‌ای منتشر نشده

  2. ویندوز 10


    1. کانال Beta: نسخه 19045.5070

نسخه‌های جدید ویندوز 10 با تغییرات جالبی همراه بودند. با اینکه ویندوز 10 کمتر از یک سال تا پایان پشتیبانی اصلی خود فاصله دارد، مایکروسافت همچنان ویژگی‌های جدیدی به این سیستم‌ عامل قدیمی اضافه می‌کند. این بار، بخش “درباره” تغییرات قابل‌ توجهی را تجربه کرده است.

برای کاربران ویندوز 11 اینسایدر، مایکروسافت انتشار برخی ویژگی‌ها را برای کاربرانی که از نسخه 23H2 ویندوز 11 در کانال Release Preview استفاده می‌کنند، متوقف کرد. این ویژگی‌ها شامل یکپارچه‌ سازی Phone Link با منوی استارت و برخی بروزرسانی‌ها در تجربه جعبه‌ گشایی است.

بروزرسانی‌ها

در این بخش، به بروزرسانی‌های نرم‌ افزار، فریمور، و سایر بروزرسانی‌های مهمی که از سوی مایکروسافت و شرکت‌های دیگر منتشر شده‌اند یا بزودی منتشر خواهند شد، می‌پردازیم.

این هفته با یک لو رفتن جدید از Surface شروع شد. اوایل این هفته، فردی در چین نمونه‌ای از یک لپ‌ تاپ Surface با پردازنده Core Ultra 7 268V اینتل را برای فروش گذاشت. این لپ‌ تاپ تقریباً مشابه نسل فعلی Surface Laptop 7 است و 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD دارد. قیمت پیشنهادی حدود 2,600 دلار بود، اما بعد از مدتی آگهی حذف شد.

اگر از Office 2016 یا Office 2019 استفاده می‌کنید، اکنون زمان برنامه‌ ریزی برای ارتقاء به نسخه‌های جدیدتر است. این برنامه‌ها کمتر از یک سال تا پایان پشتیبانی خود فاصله دارند. مایکروسافت یک راهنمای جامع برای مهاجرت به مجموعه‌های پشتیبانی شده منتشر کرده است که می‌توانید آن را بررسی کنید.

 

باگ‌ها و بروزرسانی‌های جدید ویندوز 11 و 10

 

اخبار بازی‌ها

کنسول‌های جدید Xbox اکنون در دسترس هستند. در تاریخ 25 اکتبر، مایکروسافت سه نسخه جدید از کنسول Xbox را عرضه کرد: Xbox Series S با ظرفیت 1 ترابایت، Xbox Series X کاملاً دیجیتال با ظرفیت 1 ترابایت، و Xbox Series X Special Edition با ظرفیت 2 ترابایت.

بروزرسانی 13 برای Forza Motorsport نیز منتشر شده است که حالت جدید Drift، یک مسیر جدید به نام Sunset Peninsula، چندین مدل Mustang جدید، و تغییرات دیگری را به بازی اضافه می‌کند.

source