ساعت 24 – نماینده میانه در مجلس گفت: ما از ناترازی انرژی در بخش‌های مختلف کشور از اینکه در قالب مالیات پنهان سالیانه چند درصد از دارایی‌های شان را به نام تورم از دست می‌دهند، ناراضی اند.

به گزارش ایلنا، مریم عبداللهی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۹ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: جغرافیایی این سرزمین مقدس در جهان پهناور کنونی عزیز امت اسلامی و مورد توجه جهانیان است و این جز به واسطه عنایات خاص الهی که شامل این خاک بوده با هست و هدایت‌های رهبری فرزانه که در بزنگاه‌های حساس و بحرانی نه تعلل را جایز می‌داند و نه شتاب‌زدگی در تصمیم‌گیری را میسر و محقق نمی‌شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمعه با شکوهی که از طی مراسمی به مناسبت شهادت سید مقاومت آغاز و با اقامه نماز به امامت رهبرمان پایان یافت، اجتماعی عظیم از انسان‌ها مومنی بود که مثل همیشه در شرایط سخت و پیچیده منطقه پشت یک رهبر برای ایران به نماز ایستاده‌اند و جلوه‌ای بی بدیل از قدرت اسلام سیاسی را با ندای الله‌اکبر اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله به گوش جهانیان رساندند.

وی افزود: مگر می‌شود در یک روز همه چیز با هم باشد که بود. شکوه، عظمت، اقتدار، وفاق ملی و غرور،« لا تحزن ان‌الله معنا».« ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم همه ما است» آنچه امروز در اقصی نقاط جهان از جنایت‌های این رژیم اشغالگر می‌بینیم، با موضع‌گیری‌ها و واکنش‌های سیاست‌مداران جهان همخوانی ندارد. جای مردان سیاست به نشان این درخت تا هوا تازه شود.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: مردم ما از ناترازی انرژی در بخش‌های مختلف کشور از اینکه در قالب مالیات پنهان سالیانه چند درصد از دارایی‌های شان را به نام تورم از دست می‌دهند، از سیستم آموزشی به دور از عدالت کنونی که در قالب مدارس و چه در بحث کنکور و آموزش عالی از روال و نحوه گزینش نیروی انسانی و فرآیند ارزشیابی موجود، از نبود پرورش صحیح، استعداد یابی دقیق و تربیت نیروی انسانی، از فاصله فاحش درآمدی در مناصب و جایگاه‌های مختلف کشور ناراضی‌اند و رنج می‌برند.

عبداللهی اضافه کرد: ما دچار عدم تعادل در برقراری توازن میان واقعیات جامعه امروزی و ساختار فرهنگی و سنتی مان هستیم. عدم تناسب بخشی در حوزه فضای حقیقی و مجازی کشور آسیب‌های جدی را به ساختار اجتماعی مان تحمیل کرده است درحالی‌که اینها در امتداد هم و به صورت متوالی و طی یک فرآیند در جهت تکوین فرهنگ بومی بایستی به کار گرفته شود.

نماینده مردم میانه در مجلس افزود: از جهت تعدد و تکثر ارگان‌های ذی‌ربط ،عدم پیوستگی ارکان مختلف در حال توسعه آشفتگی‌های ذهنی و بها دادن به رفتار با محوریت ریا و تظاهر هستیم بدون آنکه خود متوجه آن باشیم. ما در این سرزمین دو یار دیرین داریم یکی اسلام و دیگری ایران که بایستی این دو را پیوسته و در کنار هم و همراه هم داشته باشیم و در مسیر اعتلای این دو قدم برداریم. ایران هیچ کم ندارد. ایران اندیشه‌ای همراه با احساس مسئولیت می‌خواهد.

وی اضافه کرد: حوزه انتخابیه ام دروازه آذربایجان است. بزرگ‌ترین شهرستان شمال غرب کشور با بیشترین تعداد روستا در استان آذربایجان شرقی بوده و اینجا بلحاظ سرزمینی حلقه اتصال زمینی و ریلی استان‌های زنجان و اردبیل و آذربایجان شرقی است. همه اینها موید فرصت‌ها و ظرفیت‌های ما است.

source